הרייטינג – על מסך ה- iGoogle הקרוב אליכם
לכל המכורים למיניהם לטבלאות הרייטינג למיניהן, מהיום אנו מאפשרים לכם לצרוך את מנת הסם היומית (נתוני הצפייה הפומביים) גם דרך iGoogle. וואלה? לא, גוגל.
לכל המכורים למיניהם לטבלאות הרייטינג למיניהן, מהיום אנו מאפשרים לכם לצרוך את מנת הסם היומית (נתוני הצפייה הפומביים) גם דרך iGoogle. וואלה? לא, גוגל.
זהו פוסט בנושא שמזמן רציתי לדבר עליו - פורמטים של תמונות. נשמע משעמם? אז זהו - שלא, מדובר בנושא פרקטי וחשוב במיוחד. מדי יום אנו שולחים ומקבלים קבצי תמונות, בהודעות לעיתונות, בערכות למדיה או סתם ממישהו בדוא"ל. הפורמט בו נשמרה התמונה הוא קריטי להמשך השימוש בה, אם בשיבוץ בעיתון מודפס ואם באתרי אינטרנט ובלוגים. בואו נסקור את פורמטיי התמונות הנפוצים ביותר.
אני לא יודע מה אתכם, אבל אי-אחידות יכולה לפעמים לשגע. ירושלים או ירושליים? פתח תקווה או פתח תקוה? קריית אונו או קרית אונו? הרצליה או הרצלייה? ומה עם תל אביב?
כתבים ועורכי תקשורת ובכללם גם דוברים, יח"צנים, בעלי אתרים ומפעילי יומני רשת - הם המראה האמיתית והגדולה המכוונת חזרה לקוראים ומשקפת את מצב השפה... והמצב איננו מזהיר.
העיתונות הכתובה משתמשת בקטגריות (נושאים) לקיטלוג תכניה - חדשות, כלכלה, ספורט וכו'. גם באינטרנט, מתחילת דרכו, שלטו הקטגוריות באתרי התוכן ובאינדקסים. קטגוריות הן דרך קיטלוג יעילה ומהירה אך הן קבועות ומוגבלות בכמותן. לעומת זאת, חיפוש כללי מוצא בשבילך הכל משום שהוא מבוסס על המילה הבודדת שבבסיס התוכן, אך זאת גם חולשתו - הוא יכול למצוא מידע רב גם כאשר הוא פחות רלוונטי. ומה עם תגיות?