מפרסם: Artcomm יעל ניצן
תאריך: 05/05/2009 16:56
נושא: אמנות

פתיחת תערוכה חדשה רק ירוק

יום ו', 08 מאי' 2009 בשעה 12:00
מיקום: גלריה נירהלה
כתובת: בית לחם הגלילית (מפה)
משך: שעה וחצי
יעל אור
יעל אור
יוניס פיגארדו
יוניס פיגארדו
חנה שחר
חנה שחר
הודעה לעיתונות

רק ירוק - תערוכה חדשה בגלריה נירהלה בבית לחם הגלילית

תערוכה חדשה של 10 אמנים בסגנונות שונים - בצבע ירוק בלבד. גלריה נירהלה בבית לחם הגלילית, פתיחה חגיגית ביום שישי 8.5.09 בשעה 12:00. האמנים המשתתפים בתערוכה: יעל אור, לואי בן כליפא, ענבל גילדין, רינה זרביב, לימור מזוז, יוניס פיגארדו, נורית פרוינד, עידית צעירי, שלומית רדי וחנה שחר. אוצרת: יעל ניצן

"בבואי לעמק, ערש הולדתי, אני מתרגשת כל פעם מחדש מן השדות הירוקים בחודש ניסן אך עונת האביב הקצרה מחליפה עד מהרה צבעיה לצהוב של קיץ. לקראת ובהשראת חג השבועות אנו מציגים תערוכה של עבודות אמנות רק בצבע ירוק אנו מפנים הפעם את הזרקור אליו במיוחד.
מנהג עתיק יומין הוא לקשט בירק את בתי הכנסת כסמל לביכורים ולחיטים ולהרמוניה עם הטבע, ובהקשר לאגדה המספרת שהר סיני לבלב במהלך מתן תורה. היהודים באירופה נהגו להציב עצים בחג השבועות, אלא שבגלל עץ חג המולד הנוצרי, החליטו כמה רבנים (ביניהם הגר"א) לבטל את המנהג. עדות אחת מני רבות מובאת במשנה ברורה סימן תצ"ד סעיף קטן י: "נוהגין להעמיד אילנות בבית הכנסת ובבתים, זכר שבעצרת [כלומר, בחג השבועות] נידונו על פירות האילן; והגר"א ביטל מנהג זה משום שעכשיו הוא חק העמים להעמיד אילנות בחג שלהם."

בתערוכה שלפנינו עשרה אמנים המציגים יצירות מגוונות- יעל אור, פסלת בנייר, יוצרת בסטודיו שבחופית ציפורים בגדלים שונים, בכל צבעי הקשת מעיסת נייר, חוטי ברזל וצבעים רבים. לואי בן כליפא מתל אביב הוא אמן ויוצר רב תחומי, בוגר האקדמיה לאמנויות יפות בפאריס, מציג בתערוכות בארץ ובחו"ל. עבודתו מתאפיינת בעשייה עשירה וייחודית וביצירה רחבת היקף בתחומי

העיצוב, הזכוכית, הציור, הפיסול, ועיצוב שטיחים. השילוב בין עולמות היצירה המגוונים, מוצא את ביטויו בתערוכה זו בסדרת אריגי זכוכית, שדות ירוקים ושירתו של הטבע.
ענבל גילדין מנצרת עלית, הכינה לתערוכה עבודות מצויירות ומעוצבות מטקסטיל בגוונים ירוקים, היא בוגרת שנקר בעיצוב טקסטיל, בהצטיינות. בשנים בהן שהתה בניו-יורק, זכתה בפרס oobr על מצוינות בעיצוב בהצגת אוף-אוף ברודווי וכן הייתה מעצבת הבית של תיאטרון ה"פורום" בניו-ג'רזי. היא בעלת סטודיו לעיצוב בובות ענק לקידום מכירות לתיאטרון בארץ ובחו"ל, ומתכננת מופע תיאטרון חזותי המשלב בובות ענק וטקסטילים, יוצרת תמונות טקסטיליות- שילוב של טקסטיל וציור.
רינה זרביב מציגה תמונות בגווני ירוק, היא אמנית בוגרת ה"מכון לאמנות באורנים". למדה אצל האמן מיכאל גרוס מעין הוד, ואצל הציירת סימה סלונים כיום עוסקת בציור ובצורפות ומשלבת ביניהם ביצירותיה. לימור מזוז היא ציירת המתרגמת ביצירתה, בסגנון עבודה פיגורטיבי גולש לאקספרסיוניסטי, את הטבע אל הקנבס תוך חשיבה מעמיקה על הקומפוזיציה הנשאבת מן הטבע: נוף, שדות, עצים ופרחים וכן ע"י חשיבה מוקפדת על שימוש בהרמוניית הצבעים שבעיקרם ירוקים – כחולים, גוונים היוצרים הרגשה של שיטוט בטבע ואוירה של רוגע שובת-לב.
יוניס פיגרדו- אדריכלית-ציירת, נולדה ברסיפה, פרנמבוקו, ברזיל, היא מדלגת בין ירושלים לזכרון יעקב, ובציוריה מבטאת את החיים בין שני הקטבים: אדריכלות וציור, הרי יהודה והכרמל, ארץ ישראל וה"פאיס טרופיקאל". היא יוצרת סינתזה באמצעות איזון של הניגודים. שנים רבות היא מתכננת בישראל מבנים רבים, פרויקטים כמו שיקום רבעים מוסלמים ונוצרים, שיפוץ בית ראש הממשלה וקבר נכד הרמב"ם בטבריה. נורית פרוינד, פסלת מכוכב יאיר, עובדת עם חימר אותו שורפת בתנור או יוצרת תבניות אליהן יוצקת חומרים שונים כגון: בטון, אבן שיש, פוליאסטר בשילוב עם חומרים מהטבע כמו כן רוקעת, מפסלת ומשלבת עבודות מברזל. העירוב בן האמנות הרב תחומית לגיוון בחומרים יוצר תוצאה חדשנית, מקורית וייחודית. יצירותיה מביעות זרימה ותנועה. ירוק עבורה הוא לא רק צבע הוא מסמל עבורה התחלה, לבלוב, התפתחות ובתוליות, שאיפה לצמיחה, בשלות והגשמה.
נורית פרוינד, פסל קרמיקה.

עידית צעירי, ציירת ופסלת אשר פירוש שמה "אדמה טובה" אוהבת את הטבע ואת אדמת הארץ ואת נופיה, ומבטאת זאת ביצירותיה, המאופיינות בצבעים חומים וירוקים. נופי הגליל ביצירותיה הם בעלי ייחוד ומצויירים מנקודת מבט נדירה.
שלומית רדי היא פסלת מירושלים אשר הציגה לאחרונה 2 תערוכות יחיד גדולות. פיסול ברשת, כחומר גלם ליצירה, הוא בעל אופי מיוחד. יש ברשת גמישות וקשיחות, גמישותו של החומר מאפשרת יצירת תנועות בלתי מוגבלות. האמנית אוהבת את פשטות החומר ובעיקר את שקיפותו, את הטקסטורות החדשות והמגוונות שיוצר משחק "האור/צל" ואת המבט פנימה מבעד להשתקפות.
לחנה שחר סטודיו לפיסול ברמת השרון. עבודותיה הן בסגנון עכשווי, מביעות תחושות במרומז, מתארות במעוט קווים את תוכן היצירה, ומשאירות למתבונן להשלימן בדמיונו. המסורת היהודית, הערכים, פולקלור, עיסוקיה של האשה והזוגיות סיפקו לה מגוון רחב של נושאים הבאים לידי ביטוי ביצירותיה המרהיבות. קיבלה פרס מפעל חיים על פסליה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- Artcomm יעל ניצן.