אתר "שווה בדיקה"
אתר "שווה בדיקה"
הודעה לעיתונות

אתר "שווה בדיקה" – לראשונה תוכנית לאומית באינטרנט לרפואה מונעת מותאמת אישית

www.shavebdika.org.il

"שווה בדיקה" היא תוכנית לאומית, ביוזמתו של ד"ר יצחק ברלוביץ' – מנהל המרכז הרפואי "וולפסון", ובחסות משרד הבריאות וההסתדרות הרפואית בישראל, שלראשונה מאפשרת לכל אחד להזין באתר האינטרנט פרטים מינימאליים (באופן אנונימי) ולקבל רשימת בדיקות לגילוי מוקדם, חיסונים ופעולות שעליו לבצע, על מנת לשמור על בריאותו ועל איכות חייו.

האינטרנט מוצף במידע רפואי שאינו אישי, אינו ממוקד בצרכי הגולש, לא פעם שנוי במחלוקת רפואית ונגוע באינטרסים שונים. האתר "שווה בדיקה" מאפשר לגולש לקבל מידע מוסמך ואמין, הרלוונטי רק לו, בהתאם לגילו, מינו, גובהו ומשקלו, תוך פירוט ההמלצות להן הוא זכאי במסגרת סל הבריאות. את ההמלצות ניתן להדפיס ולהביאן לרופא להמשך טיפול.

כל ההמלצות המובאות באתר מסתמכות על המלצות משרד הבריאות, כוח המשימה הישראלי לקידום בריאות ורפואה מונעת, וכוחות המשימה האמריקאים והאירופאים. ההמלצות מתחשבות בנתונים הייחודיים של מערכת הבריאות בישראל, מבוססות ראיות, ויש עליהן הסכמה רפואית מלאה.

ד"ר יצחק ברלוביץ: "הקמת האתר מהווה מבחינתי הגשמת חזון – לראשונה לכל אדם, בכל מקום ובכל שעה, קיימת אפשרות לקבל מידע מעודכן ומותאם אישית, הנחוץ לו לניהול אורח חיים בריא, ואני מאמין ששימוש מושכל באתר, יביא לשינוי משמעותי בתחום הרפואה המונעת ויתרום תרומה חשובה לבריאות תושבי ישראל".

פרופ' חוה טבנקין – יו"ר כוח המשימה הישראלי לקידום בריאות ורפואה מונעת של ההסתדרות הרפואית ואיגוד רופאי המשפחה, וממקימי האתר : "אני מאמינה שצריך לעסוק בבריאות ולא בחולי, וסבורה שכל אדם צריך לקחת אחריות על בריאותו. מכאן חשיבות אתר זה שנותן מידע בנושאי קידום בריאות, רפואה מונעת ואיתור מוקדם של מחלות, ומפנה המלצות עדכניות לרופא המטפל".

יונתן לבנה – ממקימי האתר (בהתנדבות מלאה) ובעלים של "אילובי" חברה לפיתוח מיזמי אינטרנט ומערכות מידע מתקדמות: "אתר 'שווה בדיקה' מחבר את עולם הרפואה לעולם האינטרנט ומאפשר לגולש, במספר שניות, בפשטות וזמינות מירבית, לדלות מתוכו מידע המתעדכן באופן רציף, וממוקד במה שרלוונטי רק לגביו. המידע מתייחס באופן ספציפי לגולש ולכן מניע אותו לפעולה מיידית.

לפרטים נוספים: עדנה דור-און יחסי ציבור טל. 03-6240344 ונייד- 050-5528520

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- עדנה דור-און יחסי ציבור.