וולטר פרגסון
וולטר פרגסון
הודעה לעיתונות

שבת "דורסת" - "הורסת" לכל המשפחה במסגרת אירועי "משפחתי עם חיות אחרות"

התערוכה "כבני רשף יגביהו עוף"... (איוב ה' ז') העופות הדורסים בצבע, צורה וחומר

יום שבת 28.11.09, יום שבת 12.12.09 בין השעות 11:00 – 14:00 הדרכה על העופות הדורסים, שיח גלריה ופעילות יצירה.
הפארק הלאומי, רמת גן טלפון: 6315010 - 03. מחיר כניסה: 20 שקלים למבוגר ו- 15 שקלים לילד מעל גיל 5, הנחה לתושבי רמת-גן. הפעילות ללא תשלום נוסף, פרט ל 5 שקלים ליחידה בפעילות היצירה. שעות פעילות: א'-ה': 9:00 - 14:00, שבת: 10:00 - 17:00.

מוזיאון האדם והחי פותח בסדרה של פעילויות לשלושה דורות בימי שבת בבוקר בשם "משפחתי עם חיות אחרות". הפעילויות יכללו סדנאות יצירה בצד מפגשי אמן והדרכה בתערוכה. "הפעילות מתאימה להורים וילדים, לסבים/תות וילדים וכן למפגש תלת-דורי", אומרת המנהלת דורית ווליניץ.
"בזמן שהמבוגרים נהנים משיח גלריה, הילדים עסוקים בפינת היצירה וכולם נפגשים להדרכה על עופות דורסים. כמובן שניתן יהיה לסייר גם בתצוגת הקבע העוסקת בגוף האדם והחי ובתערוכות נושא של הולוגרמות ותרופות."

על התערוכה "כבני רשף יגביהו עוף"...
המטיילים בימים אלו בפארק לא יוכלו להתעלם משני הנשרים ש"נחתו" על גג המוזיאון. הצצה לתוך המוזיאון תחשוף נשר נוסף ולידו עבודות אמנות נוספות כולן עוסקות בעופות הדורסים.

העופות הדורסים יכולים לייצג מגוון שלם של חוויות. עבור האמן זוהי ציפור יחידה במינה, הוא חש כי התפעלותו הרגשית אינה נחלתו בלבד והוא רוצה להעביר אותה הלאה. העבודות מבטאות דברים שהם מעבר לתיאור הפיזי, העופות מסמלים הלכי נפש. בתיאור מרומז אפשר לחוש את רוח הדברים ולאו דווקא את המציאות. אין ניסיון לעצב את העוף כפי שהוא, אלא יש רצון לבטא את כוחו ותכונותיו.

צילום עופות מזמן שילוב של אתגר טכני, משמעת וסבלנות. לצלם יש שאיפה להנצחת הרגע החולף, כדי לקבל תוצאה ייחודית עם חותם אישי.

האמנים המשתתפים: יקי אקרמן, רותי בנאי, לאה בנימיני, אילנית יגיל, ליאורה טרקל, וולטר פרגסון, דורית קידר והד שמואלי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אוצר תרבות.