עו"ד קרלוס איגלסיאס (שני מימין) והאקטיביסט וויי ג'ינגשנג (במרכז) לצד מתרגלי פאלון גונג שהיו לקורבנות הרדיפה והעידו בבית המשפט - קרדיט: אפוק טיימס
עו"ד קרלוס איגלסיאס (שני מימין) והאקטיביסט וויי ג'ינגשנג (במרכז) לצד מתרגלי פאלון גונג שהיו לקורבנות הרדיפה והעידו בבית המשפט - קרדיט: אפוק טיימס
עו"ד הספרדי קרלוס איגלסיאס - קרדיט: אפוק טיימס
עו"ד הספרדי קרלוס איגלסיאס - קרדיט: אפוק טיימס
הודעה לעיתונות

החלטה תקדימית: בכירים במשטר הסיני צפויים לעמוד בפני צו מאסר בינלאומי בעוון רצח עם

בית המשפט הלאומי של ספרד תובע בכירים במשטר הסיני, ביניהם יו"ר המפלגה הקומוניסטית לשעבר ג'יאנג זמין, בעוון עינויים ורצח עם של מתרגלי פאלון גונג בסין. אם לא יענו לתביעה בתוך 6 שבועות צפויים לצאת נגדם צווי הסגרה והם צפויים לעונשים של עד 20 שנות מאסר

לאחר חקירה שערכה שנתיים, הודיע שופט בית המשפט הלאומי של ספרד בצעד חסר תקדים, כי בית המשפט נענה לתביעה שהוגשה על שולחנו בה נטען כי חמישה נושאי משרה ציבורית בעמדות בכירות ביותר במפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) אחראים לעינויים ורצח עם של מתרגלי פאלון גונג בסין.

את התביעה הגיש עו"ד קרלוס איגלסיאס מהקרן המשפטית לזכויות אדם (HRLF) שציין כי "ההחלטה ההיסטורית של השופט הספרדי משמעותה שמנהיגי המק"ס האחראים לפשעים אכזריים קרובים כעת צעד אחד נוסף להבאתם לדין צדק", והוסיף: "כאשר מישהו מבצע פשע של רצח עם או עינויים, זהו פשע נגד הקהילה הבינלאומית כולה ולא רק נגד אזרחים סינים".

בין הנתבעים: ג'יאנג זמין יו"ר המק"ס לשעבר, הנאשם כאחראי העיקרי לרדיפת הפאלון גונג וזה שהשיק בשנת 1999 את הרדיפה לחיסול הפאלון גונג; לואו גאן, באשמה שהקים וניהל את "משרד 610", משטרה חשאית כלל ארצית שהוקמה במטרה להוביל את המערכה האלימה לחיסול הפאלון גונג.

שלושת הנתבעים האחרים הם: בו שי-לאי, לשעבר שר המסחר וכיום מזכיר המפלגה הקומוניסטית במחוז צ'ונג-צ'ינג שבדרום מערב סין; ג'יה שינג-לין, הממלא את התפקיד הרביעי בגובהו בהירארכיה של המפלגה הקומוניסטית; וווּ גואן-ג'נג ראש הוועדה למשמעת פנימית של המפלגה הקומוניסטית. ההאשמות נגד שלושת האחרונים מבוססות על קידום הרדיפה נגד הפאלון גונג בעת ששירתו כבכירי ציבור ברשויות הממשל בליאו-נינג, בייג'ינג ושאן-דונג בהתאמה.

זוכה פרס פוליצר כתב הוול סטריט ג'ורנל, יאן ג'ונסון, תיאר במאמר שזיכה אותו בפרס כיצד ווּ (הנאשם האחרון ברשימה) כפה קנסות על הכפופים לו כאשר האחרונים לא נקטו ב"אמצעים מספיקים" נגד הפאלון גונג, וכיצד הנהיג עובדי ציבור (כוחות הביטחון) לענות אזרחים מקומיים, במקרים רבים עד מוות.

בהודעת בית המשפט נמסר כי אם ימצאו אשמים בעוון רצח עם, צפויים הנאשמים לעונש מרבי של 20 שנות מאסר ופיצוי כלכלי למשפחות שנפגעו. בית המשפט ציין עוד כי באמצעות מכתב שנשלח לנאשמים יתאפשר להם להשיב לטענות נגדם בפרק זמן שלא יעלה על 6 שבועות, ולאחר מכן צפוי לצאת נגדם צו הסגרה במדינות שלהן הסכם הסגרה עם ספרד.

עו"ד איגליסיאס אמר שראיות נוספות שהובאו בפני שופט בית המשפט הלאומי של ספרד, ונבדקו במהלך החקירה שלבסוף הובילה להחלטתה לקבל את התביעה, כללו עדויות כתובות וחתומות של 15 מתרגלי פאלון גונג, ועדויות שנמסרו בעל פה על ידי שבעה מתרגלים, בהן אפשר למצוא קרבנות עינויים ובני משפחה של מתרגלים שמתו בעת היותם במעצר הסיני. בנוסף, הסתמך השופט גם על דוחות של ארגון אמנסטי הבינלאומי, משמר זכויות האדם וועדת האו"ם לזכויות אדם.

לתיאום ריאיון עם עו"ד איגליסיאס ו/או עם אחד העדים בתביעה, ניתן ליצור קשר עם מרכז המידע של פאלון דאפא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא.