חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
חנוכה במבנה חדש סיירת ההורים באור עקיבא
הודעה לעיתונות

מתנדבי סיירת ההורים באור עקיבא חנכו השבוע את ביתם החדש

"העיר אור עקיבא גאה בפעילות ההתנדבותית וביוזמה שלכם לתרום מזמנכם למען בני הנוער בעיר." אמר שמחה יוסיפוב, ראש העיר שהגיע לחנוך את ביתה החדש של הסיירת העירונית. ראש העיר איחל חג חנוכה שמח להורים ואף הצטרף להדלקת נר שביעי של חנוכה. "סמלי שאנו חונכים את הבית החדש דווקא בחג החנוכה." אמר יוסיפוב.

ראש העיר החליט להעביר את בית הסיירת בשל גידול מספר המתנדבים ועוד באותו ערב הודיע למנהל הסיירת, שלומי שגב, כי החליט להגדיל את שיעור התמיכה העירונית בסיירת ולהמשיך לתמוך בפעילות ככל שידרש.
מנהל הסיירת, שלומי שגב, הודה לראש העיר על תמיכתו ועל העברת המתנדבים למקום ראוי ומכובד בו יוכלו להתכנס בו לצורך הפעילות לסדנאות והרצאות ומקום ישמש עבורם כמועדון.
המתנדבים מאוד התרגשו והודו לראש העיר על סיוע העירייה לפעילות למען בני הנוער בישוב.

סיירת ההורים החלה פעילותה לפני כארבע שנים וזאת לאחר הכשרה מקצועית בת 30 שעות. היא הוקמה ביוזמת אגף הרווחה בעירייה, הרשות למלחמה בסמים והיחידה להתנדבות במסגרת תוכנית מטעם גו'ינט ישראל ובתמיכתו ועידודו של ראש העיר וסגנו.
הסיירת פועלת למניעת וונדליזם, אלימות ושימוש לרעה בסמים ואלכוהול. הסיירת יוצאת לשטח בעיקר בסופי שבוע בשעות הלילה המאוחרות. ההורים מקבלים תדריך על ידי מובילי הקבוצה עם דגש על מיפוי פשיעה שבועי.

הם יוצאים לסיור לבושים בחולצות אחידות עם הדפס "סיירת הורים – איתך ובשבילך". הקבוצה מצוידת בתיק סיור + ערכת קפה וכיבוד קל (עבורם ועבור בני הנוער), כרטיסי ביקור של הסיירת וכן מגנטים ועליהם אתר הסיירת ומס' טלפון לפניות. במקביל מחולקים צמידים הירוקים של הרשות, כרטיסי ביקור של אל-סם בעיר, פליירים לגבי פעילויות המתקיימות לבני נוער בעיר.
בסיום כל סיור מבוצע תחקור והוצאת דוח סיור אנונימי.

"הפעילים יוצרים דיאלוג עם בני הנוער ושיחה בגובה העיניים וכך יכולים להפנותם לפעילויות עירוניות בתחום תרבות הפנאי, כמו גם לגורמי טיפול בקהילה". אומר שלומי שגב, מתאם המאבק בסמים באור עקיבא. "המתנדבים מתארים כי הסיור מהווה עבורם חוויה מאלפת בכל סיור הם לומדים דברים חדשים, בתחילת הדרך לא האמינו כי פרויקט כזה יכול להצליח ובני נוער בכלל יסכימו לדבר איתם. ההורים חוזרים מהסיור עם אור בעיניים מהתוצאות. חלק מההורים טוענים כי בני הנוער מזהים אותם מרחוק וממנהלים איתם דו שיח מרתק אל תוך הלילה".

עד כה התנדבו עשרות הורים ובהם תושבים ותיקים ועולים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארזי תקשורת.