מפרסם: ארזי תקשורת
תאריך: 13/01/2010 22:11
נושא: מוניציפלי
הקונסבטוריום
הקונסבטוריום
הודעה לעיתונות

נפטר אייל ההון ברוס (ברוך) רפפורט שתרם את הקמתו של מרכז המוסיקה המפואר באור עקיבא

"אבל כבד נפל באור עקיבא עם היוודע מותו של ברוך רפופורט ז"ל. ברוך ז"ל היה ידיד אמת של אור עקיבא ותורם נדיב לב שפעל לקידומה ולפיתוחה של אור עקיבא. עובדי עיריית אור עקיבא ותושבי העיר משתתפים באבלה הכבד של המשפחה על האובדן הגדול" אמר שמחה יוסיפוב, ראש העיר אור עקיבא, לאחר שקיבל את הבשורה על מותו של האיש שתרם ברוחב לב למען העיר ולהקמתו של מרכז המוסיקה שמלאכת בנייתו עומדת להסתיים בחודשים הקרובים.

מרכז המוזיקה שישא את שמו של רפופורט ז"ל ישמש את תושבי אור עקיבא והאזור ויציע מגוון רחב של פעילות מוזיקלית. משפחת רפופורט תרמה סכום של 1,2 מליון דולר לפרוייקט.
 
עלות בנייתו של המרכז מסתכמת בכ-9 וחצי מליון שקלים. המימון הוא בסיוע של מפעל הפיס ועיריית אור עקיבא. בנוסף לזאת, עיריית אור עקיבא לקחה על עצמה להשקיע ברכישת ציוד למבנה, לרבות מגוון עשיר ביותר של כלי נגינה, שחלקו כבר נרכש, כגון פסנתרים, כינורות וכלי נשיפה.
 
המרכז החדשני והמרשים ישתרע על פני 1200 מ"ר בנוי וחצר של כדונם. למרכז שלוש קומות ומעלית שתאפשר נגישות ביניהן. את המרכז תכננה האדריכלית בתיה מלול מתל אביב, שתכננה גם את היכל התרבות והספרייה העירונית באור עקיבא.
 
יוסיפוב מציין כי בקומה התחתונה נבנה אודיטוריום, ובו 140 מקומות ישיבה, שם ייערכו קונצרטים. בקומה הראשונה תהיה כניסה וחדרי מינהלה. בקומה השנייה יפעלו חדרי לימוד שישמשו לחוגים ובנוסף תוקם ספריה עירונית מוזיקלית עשירה ובה בין היתר, כלי נגינה, תקליטורים ודיסקים של מיטב האומנים מהארץ ומהעולם. ניתן יהיה להגיע לספריה, ולהרחיב את האופקים המוזיקליים באמצעות האזנה ליצירות מוזיקליות, קריאת חומר מעניין על יצירות יוצרים, ועוד, ובנוסף הספרייה תאפשר להשאיל פריטים מוזיקליים.
 
יוסיפוב אמר כי מאות ילדים עם חיבה לתחום המוזיקה כבר ממתינים לפתיחת המרכז. "המקום ישמש גם בית ספר למוזיקה וכל ילד שילמד במרכז, המיועד לגילאי 18-6, יוכל ללכת ממנו לאקדמיה מוזיקלית", מסביר יוסיפוב. "מרכז המוזיקה יפעל בשעות אחר הצהריים, החוגים יהיו בתשלום תוך התחשבות במחיר כשמדובר באוכלוסיות נזקקות. גם בתי הספר היסודיים של אור עקיבא יוכלו ליהנות מהפעילות במקום. על הפרק גם תוכנית לפיתוח תזמורת עירונית לילדים ונוער, מקהלות, ועוד.  זה יהיה מקום שינציח בגאון את שמו של ברוך רפופורט ז"ל.

איל הנפט ברוס (ברוך) רפפורט הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 87. רפפורט נחשב לאיל הון בקנה מידה עולמי, וסיפור חייו שזור בזה של ישראל את עיקר הונו בנה רפפורט מעסקות נפט ונשק בעולם השלישי. רפפורט, חיפאי לשעבר, עזב את ישראל בתחילת שנות החמישים והיגר לשווייץ, שם התגורר עד למותו, ומשם ניהל את עסקיו רפפורט תרם במשך השנים רבות לגורמים שונים בישראל ונחשב נדבן גדול.
הותיר אחריו אשה, רות וארבע בנות, עירית, ורד, שושנה ונוגה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ארזי תקשורת.