מפרסם: ספילו תקשורת
תאריך: 21/01/2010 15:33
נושא: עבודה ורווחה
הודעה לעיתונות

כתיבת קורות חיים

קורות חיים– הינו כרטיס ביקור של אדם, אשר מייצג אותו בפני גורם אליו הוא מעוניין להיחשף. קורות חיים בדר"כ משמשים את מחפשי העבודה שמעוניינים להציג את עצמם בפני המעסיקים הרלוונטיים. מסמך זה מאפשר למעסיקים להעריך את מידת התאמתו של המועמד לעבודה המוצעת.

קורות חיים צריכים להיות כתובים בצורה ברורה, על מנת שמועמד יוכל לעבור את הסינון הראשוני ויוכל להתקדם לקראת המשרה הנחשקת.

להלן מספר טיפים לכתיבת קורות החיים מוצלחים:
כתבו קורות חיים לפי ראשי פרקים ולא כרצף ארוך
השכלה והניסיון התעסוקתי צריכים להופיע בסדר כרונולוגי מההווה לעבר
כתבו קורות חיים בצורה מתומצתת ועיניינית בלי להעמיס בפרטים מיותרים
עוררו עיניין אצל קורא, ציינו רגעים מקצועיים מיוחדים
הימנעו משימוש בפעלים ובמילה "אני". לדוגמא, כתבו "ניהול המחלקה הטכנית", ולא "ניהלתי מחלקה טכנית"
שמרו על סדר, אל תצופפו מידי, רשמו בפונט אחיד לאורך כל המסמך
הוסיפו מכתב מקדים ובה הבליטו את הכישורים הרלוונטים למשרה
בשליחת קורות חיים במייל רשמו בכותרת את השם שלכם ומספר המשרה

ישנם מגוון שגיאות שאסור לעשות אותם בקורות חיים: טעויות בפרטי התקשרות, טעויות כתיב מביכות, סגירת קבצים בפורמטים שלא נפתחים בכל המערכות, קבצים שמכילים וירוס נחסמים ע"י אנטי וירוס וקבצי קורות חיים אינם מגיעים כלל למעסיקים. יש לדאוג לבדוק את הדברים האלה על מנת שקורות חיים יגיעו בבטחה אל המעסיק הפוטנציאלי.

כתיבת קורות חיים אינה משימה כלל פשוטה , לכן יש להראות אותה גם לאנשים אחרים לשמוע את דעתם ואפילו כדאי לפנות לגורמים המתמחים בתחום כתיבת קורות חיים .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ספילו תקשורת.