מפרסם: ספילו תקשורת
תאריך: 21/01/2010 15:36
נושא: עבודה ורווחה
הודעה לעיתונות

ניתוח מצב התעסוקה בישראל

הניתוח התבצע ע"י אתר הדרושים JobMaster על בסיס מעקב אחר נתוני משרות המפורסמות באתר ע"י מעסיקים ועל בסיס נתוני מספר מחפשי העבודה (מס' קו"ח שונים שנשלחים דרך האתר לפי תחום העבודה). מאגר הנתונים הגדול של אתר דרושים JobMaster פעיל כבר מעל 10 שנים, באתר כיום יש כ- 12,000 משרות מקוריות ואמיתיות שמפורסמות ישירות ע"י מעסיקים פוטנציאליים ומאגר של כ - 40,000 קורות חיים מפולחים און ליין באתר, לכן נתונים אלה מאפשרים לקבל תוצאות ניתוח מהימנות ומייצגות. הניתוח הנוכחי כלל בחינת מצב התעסוקה בשנה אחרונה (2009) אל מול התקופה המקבילה ב- 2008.

בגרף מצויינים מספר מחפשי עבודה בהתייחס לרמת בסיס (100%) שנמדדה בחודש דצמבר 2008

בסיכום שנתי של כמות המשרות ניתן לראות כי בשנת 2009 בהשוואה ל2008, ירדה כמות המשרות
בכ - 10% בממוצע ומספר מחפשי עבודה עלה במוצע בכ – 36% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ב 2008 - למרות המיתון העולמי עם תחילתה, עד מחצית השניה של שנת 2008 לא הורגשו שינויים משמעותיות שהצביעו על הגעת המיתון גם לישראל. החל מהרבעון האחרון של שנת 2008 החלה עליה במספר מחפשי עבודה וירידה במספר משרות הפנויות שהתפרסמו.

ב 2009 - ניתן לזהות מגמה ברורה בכמות המשרות שהתפרסמו: בשלושה רבעונים ראשונים היתה ירידה משמעותית בכמות המשרות. בניגוד לכך, ברבעון האחרון בשנת 2009 ישנו היפוך במגמה ומספר המשרות גדל ואף בממוצע עובר את אחוז המשרות שפורסמו ברבעון אחרון של 2008.

כמו כן ניתן לראות בבירור כי בקרב מחפשי העבודה , עד לחודש יוני ב 2009 היתה עליה מתמדת במספר מחפשי העבודה, לעומת זאת החל מחודש יולי המגמה השתנתה והסתמנה ירידה במספר מחפשי העבודה שהסתכמה ב כ- 10% בממוצע.

בנוסף לכך, נבדקו גם שינויים בכמות המשרות בענפים מובילים במשק בשנת 2009 אל מול 2008: בתחום היי טק ומחשבים – היתה ירידה ממוצעת בכמות המשרות שהסתכמה בכ- 15% בממוצע ,
ב תחום הכלכלה ושוק ההון - היתה ירידה ממוצעת של כ – 9%.

לעומת זאת היו גם תחומים אשר דווקא רשמו עליה בכמות עבודות המתפרסמות ב2009 בהשוואה לשנת 2008, כגון תחום המכירות עלה בממוצע בכ 8%, ושירות הלקוחות עלה בממוצע בכ 6% .

כמו כן היו גם משרות שכמעט ולא היה בהן שינוי בכמות המשרות, כגון: תחום האדמיניסטרציה, חוק ומשפט ומשרות שונות לסטודנטים.

שי חן, מנהל שיווק ופיתוח עסקי באתר הדרושים JobMaster, אומר: "שנת 2009 התחילה בפאניקה גם מצד המעסיקים שקיצצו בעובדים הקיימים וכמובן בגיוס עובדים חדשים, וגם מצד מחפשי העבודה.

התנהגותם של עובדים רבים הושפע מדיווחים סביב המשבר הכלכלי, הפיטורין הבלתי פוסקים, הקשיים הכלכליים - עובדים רבים איבדו את הביטחון התעסוקתי שלהם ונאלצו לבדוק ולשריין חלופות עבודה המוצעות למקרה שהם יהיו המפוטרים הבאים".

את שינוי המגמה ברבעון אחרון של שנת 2009 מסביר שי חן, "ברבעון האחרון של 2009 חברות רבות שינו את מטרותיהן מקיצוצים וצמצומים ליעדי פיתוח וצמיחה, דבר שגרם להן לחזור ולגייס עובדים חדשים. בתקופה האחרונה אנו עדים לחברות רבות שבמהלך 2009 הפסיקו גיוסים באופן מוחלט וכאלה שצמצמו משמעותית את הגיוסים וכיום חברות אלה חוזרות לפרסם משרות ומחפשות עובדים. יחד עם זאת, עדיין יש חברות שנוקטות באסטרטגיית "נחכה ונראה", הן נוטות להיות חשדניות ונוהגות בזהירות מבלי לבצע שינויים דרמטיים בכל הנוגע לגיוס עובדים גם במהלך 2010“

אתר ג'וב מאסטר www.jobmaster.co.il הינו לוח דרושים המאגד תחתיו אלפי משרות מגוונות, אמיתיות ומקוריות ישירות מהמעסיקים וכל השירות בו למחפשי עבודה ניתן ללא תשלום.
המעסיקים מקבלים קורות חיים של מחפשי העבודה ובמקביל יכולים לבצע חיפוש של מועמדים המתאימים להם במאגר קורות חיים המוצג באתר ומפולח לפי כל תחומי התעסוקה בישראל.
ב- JobMaster.co.il מבקרים מעל 1.4 מיליון גולשים מידי חודש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ספילו תקשורת.