הודעה לעיתונות

רייצ'ל, סרטה של סימון ביטון, בסינמטק תל אביב, שישי 12 במארס דיון בהשתתפות הוריה רייצ'ל קורי

רייצ'ל סרטה של סימון ביטון
הקרנה מיוחדת בסינמטק תל אביב
דיון בהשתתפות הבמאית והוריה של רייצ'ל ז"ל, סינדי וקרייג קורי
יום שישי, ה-12 במארס, בשעה 13:00

רייצ'ל הוא פסגה של עיתונות חוקרת, ובה בעת יצירת אמנות נפלאה, נעמי קליין.

שתי סיבות טובות להגיע להקרנה:

– סינדי וקרייג קורי מגיעים לארץ יחד עם חבריה של רייצ'ל מתנועת הסולידריות הבינלאומית (ISM) כדי להעיד במשפט שייפתח בחיפה ב-10 במארס. הדיונים בתביעת המשפחה יתנהלו שבע שנים בדיוק אחרי שרייצ'ל נדרסה למוות על ידי בולדוזר, כאשר היא וחבריה ניסו למנוע הריסת בתים על-ידי הצבא. המפגש בסינמטק הוא רגע חשוב של סולידריות ומחווה לזכרה של רייצ'ל.

– בית המשפט לא יבקר בזירת האירוע, לא יראה את הריסות הבתים, ולא ישמע את עדי הראייה הפלסטינים הכלואים ברצועת עזה הנצורה. את כל המראות האלה, ואת כל הקולות המושתקים, תראו בסרטה של סימון ביטון.

על הסרט:
היא היתה אמריקאית בת 23 ושמה היה רייצ'ל קורי. היא באה לכאן בינואר 2003 עם קבוצה קטנה של פעילי שלום ונכנסה לרצועת עזה כדי להגן על אזרחים, בתים, עצים ובורות מים. במשך השבועות הספורים שנותרו לה לחיות, היא שלחה כל ערב אי-מיילים הביתה, בהם כתבה שאף סרט דוקומנטרי לא היה יכול להכין אותה למציאות אותה גילתה ברפיח. היא נדרסה למוות ב-16 במארס 2003.

סרטה של סימון ביטון עורך תחקיר קולנועי יסודי על המוות הזה. זהו סרט דוקומנטרי מקצועי למופת, שנותן זכות דיבור לכל הצדדים המעורבים באירוע. הסרט מציג את כל הגרסאות, מתבונן בזירת המוות, חושף מסמכים רבים, תמונות, סרטי וידיאו ותצהירים, ונותן לצופה אפשרות לגבש דעה משלו. במהלך הצגת העובדות היבשות, חיפוש האמת על פרשת רייצ'ל קורי הופך אט-אט להרהור רחב יותר על נעורים, אידיאליזם והתנגדות.

לשמירת הזמנה חינם:
[email protected]

www.simonebitton.com