הודעה לעיתונות

בית הנבחרים של ארה"ב קורא לסיים את רדיפת הפאלון גונג בסין

בית הנבחרים של ארה"ב העביר ביום שלישי (16/03/2010) החלטה הקוראת למפלגה הקומוניסטית הסינית (מק"ס) לסיים את הרדיפה בת עשר השנים נגד הפאלון גונג, והמביעה הזדהות עם קורבנות הרדיפה בסין

ברוב מכריע של 412 מול אחד התקבלה החלטת בית הנבחרים האמריקני הקוראת לסיומה המיידי של רדיפת מתרגלי השיטה "פאלון גונג" בסין. החלטה 605 של בית הנבחרים של ארה"ב מכירה "ברדיפה המתמשכת של מתרגלי הפאלון גונג בסין, ביום השנה ה-11 למסע הדיכוי של המפלגה הקומוניסטית הסינית נגד התנועה הרוחנית פאלון גונג, וקוראת לפעולה מיידית לסיום מסע הרדיפה, ההפחדה, המאסר והעינויים נגד מתרגלי הפאלון גונג".

"השיטה הרוחנית פאלון גונג מבוססת על אמת, חמלה וסבלנות", אמרה חברת ועדת הקונגרס לענייני חוץ אלינה רוס-להטינן, אשר ניסחה את החלטה (לחץ כאן להחלטה המלאה). "אולם אנשים חפים אלו מהווים מטרה לאכזריות המשטר הסיני, אשר שיטותיו השפלות כוללות קצירת איברים ממתרגלי פאלון גונג, ואפילו הטרדה אלימה של מתרגלים החיים בארה"ב", אמרה והוסיפה כי "המציאות הקשה שהחלטה זו מתייחסת אליה מעניקה משמעות חדשה לביטוי 'קצבים מבייג'ינג'".

ההחלטה מצטטת דיווחים עיתונאיים וכן דו"חות של ארגונים כמו אמנסטי אינטרנשיונל, האו"ם, והוועדה של הקונגרס האמריקני בנושא סין. ההחלטה כוללת "קו זמן" כרונולוגי, המפרט את האירועים משורשי הרדיפה האלימה דרך המעצרים ההמוניים ומותם של מתרגלי פאלון גונג בתקופת המשחקים האולימפיים ב-2008 בבייג'ינג.

ההחלטה מצטטת גם אומדנים שעשרות מיליונים ממשיכים לתרגל את הפאלון גונג בתוך סין, בעודם קוראים תיגר על התעמולה של המפלגה נגד הפאלון גונג, במיוחד על השימוש בתווית של "כת" שנועדה להשמיץ את מתרגלי השיטה בתוך סין ומחוצה לה.

ההחלטה קוראת "לממשלת הרפובליקה העממית של סין לחדול מייד ממסע הרדיפה, ההפחדה, המאסר והעינויים נגד מתרגלי הפאלון גונג, לבטל מייד את 'משרד 6-10' – מנגנון ביטחוני הפועל מחוץ לסדרי המשפט ואשר לו ייפוי כוח 'לבער' את הפאלון גונג, ולשחרר מייד מתרגלי פאלון גונג העצורים רק בשל אמונתם מבתי הכלא וממחנות לחינוך מחדש באמצעות עבודה".

ההחלטה גם קוראת לנשיא ארה"ב ולחברי הקונגרס לציין את יום השנה ה-11 לרדיפה, אשר עתיד להתקיים ביולי 2010.

"המציאות היא שמיליוני אנשים חפים מפשע בסין המתרגלים פאלון גונג נמצאים בסיכון תמידי של מאסר שרירותי, עינויים ומוות", אמר לוי בראודה, מנהל מרכז המידע של הפאלון דאפא. בראודה הוסיף כי "תוכן ההחלטה מדגיש גם שהשגת חופש אמיתי והגנה על זכויות אדם לכל תושבי סין תלויים בסיום רדיפת הפאלון גונג. שכן, כיצד יכולה להתפתח חברה אזרחית בריאה בעוד עשרות מיליוני בני אדם מהווים מטרה לרדיפה?".

נציג בית הנבחרים גאס ביליראקיס, אשר לא נכח אישית בדיון, הגיש את הצהרתו בכתב: "החלטה זו היא צוואה למיליוני קורבנות המפלגה הקומוניסטית הסינית, עדות לכך שממשלת סין לא יכולה להסתיר את האמת, ושקורבנותיה לא ישכחו [...] עוולות גסות מהסוג שמתרגלי הפאלון גונג ואחרים המסומנים על ידי המפלגה הקומוניסטית הסינית (המק"ס) עוברים אינן קבילות בעולם מתורבת, וחייבות להיפסק כבר היום".

החלטה 605 היא החלטת בית הנבחרים הרביעית שהועברה מאז 1999, המדגישה באופן ספציפי את אסונם של מתרגלי הפאלון גונג בסין (שלוש ההחלטות הקודמות של בית הנבחרים: החלטה 304 / החלטה 218 / החלטה 188).

למידע נוסף אנא פנו אלינו במייל: [email protected]
או בטלפון: 0525518866

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא.