מפרסם: ספילו תקשורת
תאריך: 11/04/2010 15:36
נושא: עבודה ורווחה
הודעה לעיתונות

סוגי המתנות שנקבל ב 2010 בהשוואה ל- 2009

מזה כחצי שנה אנו שומעים על התאוששות מהמיתון. חברות ממשיכות להגדיל את היקפי הגיוסים, פחות ופחות חברות מפטרות עובדים. אתר דרושים JobMaster בדק איך זה בא לידי ביטוי בשווי המתנות שיינתנו לעובדים בחג פסח? בסקר נבחנו סוגי המתנות ושוויין המהווים מדד לסימן להתאוששות אצל רוב המעסיקים. הנושא נבדק בקרב כ- 2400 חברות מתחומי פעילות שונים במגזר הפרטי. המעסיקים נשאלו אודות סוגי המתנות שהם מתכננים לתת לעובדיהם השנה והתוצאות הושוו לתוצאות של שנה שעברה.

מפתיע לראות כי בתקופה קצרה יחסית בה אנו נמצאים מאז תחילת התאוששות המשק מהמיתון רוב המעסיקים מפרגנים לעובדיהם והם הגדילו את שווין של מתנות שיחלקו בפסח השנה בהשוואה לפסח שנה שעברה. נראה כי שבסוג המתנה היקרה ביותר: נופש זוגי בארץ ישנה עליה של 20% בשווי המתנה בהשוואה לפסח 2009, כאשר בשנה קודם לכן שווי המתנה זו קוצצה בכ 30% לעומת פסח 2008. בסוגי המתנות הזולות יותר כגון: מוצר חשמלי ביתי או סלסלת שי - נרשמה עליה מתונה יותר בשווי המתנה בשיעור של 11% ו-17% בהתאמה.

החברות והמעסיקים שנבדקו חולקו לפי תחומי פעילות. התוצאות מצביעות כי שווי המתנות שיקבלו עובדים בתחומי ההיי-טק ושוק ההון יעלו באופן משמעותי בכ- 30% בהשוואה לפסח 2009, כאשר בשנה קודם לכן חברות אלה קיצצו בכ- 50% בשווי המתנה לעומת 2008. חברות מתחום הפרסום והשיווק יעלו בכ- 25% את שווי המתנה, לעומת זאת חברות בתחום הייצור והתעשייה וחברות הביטוח דווקא לא ישנו את שווי המתנה בהשוואה לשנה שעברה, חברות אלה מלחתחילה גם לא קיצצו בזמן המיתון .
שי חן, מנהל שיווק ופיתוח אסטרטגי באתר הדרושים JobMaster, אומר: "חברות ומעסיקים רבים מרגישים כי תקופת המיתון מזמן מאחורינו והצפי לטווח הרחוק כי שוק המעסיקים יהפוך לשוק העובדים – לכן הם משקיעים כבר מעכשיו בשימור העובדים הנוכחים. הדבר מתבטא במגוון תחומים - כמו שיפור בגובה המתנות שהם נותנים בחגים, קורסי הכשרה שונים, השתלמויות וצ'יפורים אחרים בתנאי העסקת עובדיהם"

אתר דרושים ג'וב מאסטר www.jobmaster.co.il - פשוט למצוא עבודה, האתר היחידי עם אלפי הצעות עבודה אמיתיות ומקוריות ישירות מהמעסיקים, סוכן חכם, משרות הייטק, עבודה בחו"ל ועוד - השימוש חינם למחפשי עבודה.

המעסיקים מקבלים קורות חיים של מחפשי העבודה ובמקביל יכולים לבצע חיפוש של מועמדים המתאימים להם במאגר קורות חיים המוצג באתר ומפולח לפי כל תחומי התעסוקה בישראל.
ב- JobMaster.co.il מבקרים מעל 1.4 מיליון גולשים מידי חודש.

הערה: הסקר התבצע בקרב כ - 2,400 מעסיקים וחברות ממגוון תחומים בארץ במגזר הפרטי המהווים מדגם מייצג של המגזר העסקי בישראל.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ספילו תקשורת.