מפרסם: ספילו תקשורת
תאריך: 10/05/2010 12:18
נושא: עבודה ורווחה
הודעה לעיתונות

ניתוח מצב התעסוקה בישראל: רבעון הראשון של 2010 בהשוואה לרבעון הראשון של 2009

ניתוח התבצע ע"י אתר דרושים JobMaster על בסיס מעקב אחר נתוני משרות המפורסמות באתר ע"י מעסיקים ועל בסיס נתוני מספר מחפשי העבודה (מס' קו"ח שונים שנשלחים דרך האתר לפי תחום העבודה). מאגר הנתונים הגדול של אתר דרושים JobMaster פעיל כבר מעל 10 שנים, באתר כיום יש כ- 12,800 משרות מקוריות ואמיתיות שמפורסמות ישירות ע"י מעסיקים פוטנציאליים ומאגר של מעל 40,000 קורות חיים מפולחים און ליין באתר, לכן נתונים אלה מאפשרים לקבל תוצאות ניתוח מהימנות ומייצגות. הניתוח הנוכחי כלל בחינת מצב התעסוקה ברבעון הראשון ב- 2010 מול התקופה המקבילה ב - 2009.

תוצאות הניתוח מצביעות כי ברבעון ראשון של 2010 נרשמה עליה של 12% בממוצע בכמות המשרות המפורסמות, בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד, זאת לאחר ירידה של כ- 10% בממוצע ברבעון ראשון 2009 מול תקופה המקבילה ב- 2008.
לעומת זאת מניתוח מחפשי העבודה עולה כי כמות מחפשי העבודה ששולחים את קורות חייהם למשרות המוצגות באתר ירדה בצורה מתונה יחסית ונעה סביב ה- 8% בממוצע, זאת לאחר שנרשמה עליה משמעותית של כ 40% בממוצע ברבעון ראשון ב 2009 מול אותה התקופה ב- 2008. כך חיפוש עבודה ממשיך להיות תהליך בעל סדר עדיפות גבוה בקרב עובדים ומובטלים רבים.
העליות בכמות המשרות נרשמו כמעט בכל ענפי המשק. כמות המשרות בתחום ההיי-טק עלו בממוצע בכ -17% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, 13% עליה נרשמה בכמות המשרות בתחום הכלכלה והפיננסים, תחום המלונאות והתיירות רשם עליה של כ- 9% בהשוואה לשנה שעברה, לעומת זאת תחומים כמו מכירות ושירות לקוחות שמרו על רמה דומה לזה של שנה שעברה.

שי חן, מנהל שיווק ופיתוח עסקי באתר הדרושים JobMaster, אומר: "עליה של 12% בכמות המשרות המפורסמות מצביעה באופן ברור על התעוררות וצמיחה של המשק הישראלי, שמספק הזדמנויות רבות וחדשות עבור מחפשי עבודה".

את נתון הירידה המתונה של 8% במספר מחפשי העבודה, מסביר שי חן, כי "בשנה שעברה זיהנו מגמה כי חלה עליה לא רק של מחפשי העבודה המובטלים שפוטרו, אלא גם עליה משמעותית אף יותר של מחפשי העבודה שעדיין עבדו ותוך כדי בדקו הזדמנויות חדשות ובחרו להיות עם "יד על הדופק". גם השנה מגמה זו נמשכת ומחפשי עבודה רבים אינם ממהרים "להרפות" הם מעדיפים לשריין חלופות למקרה שהתחזיות האופטימיות יתבדו והם ימצאו את עצמם מחוץ למעגל העובדים"

אתר דרושים ג'וב מאסטר www.jobmaster.co.il - פשוט למצוא עבודה, האתר היחידי עם אלפי הצעות עבודה אמיתיות ומקוריות ישירות מהמעסיקים, סוכן חכם, משרות הייטק, עבודה בחו"ל ועוד - כל השירות בו למחפשי עבודה ניתן ללא תשלום.

לאחר פרסום מודעות דרושים המעסיקים מקבלים קורות חיים של מחפשי העבודה, באפשרותם להשתמש בתוכנת גיוס עובדים ייחודית לג'וב מאסטר ליעול תהליכי גיוס. במקביל יכולים לבצע חיפוש של מועמדים המתאימים להם במאגר קורות חיים המוצג באתר ומפולח לפי כל תחומי התעסוקה בישראל. ב- JobMaster.co.il מבקרים מעל 1.4 מיליון גולשים מידי חודש.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ספילו תקשורת.