הודעה לעיתונות

גוש שלום: החברה ההתנחלותית "אחווה" מרמה את הצרכנים במצג שווא כאילו היא בתל אביב

הודעה לעיתונות 20.6.2010

גוש שלום: החברה ההתנחלותית "אחווה" מרמה את הצרכנים במצג שווא כאילו היא בתל אביב
לחברת "ארקיע" המגישה לנוסעים בטיסותיה מוצרים בעטיפה כוזבת יש חלק באשמה
מקרי הרמאות של חברות התנחלותיות מתרבים – הם מרגישים הקרקע בוערת מתחת לרגליהם

תנועת גוש שלום שגרה מחאה חריפה אל הנהלת חברת "ארקיע" בה נאמר: בכך שאתם מגישים לנוסעים בטיסותיכם את מוצרי המזון של "אחווה" אתם נוטלים חלק במצג השווא לצרכנים כאילו שוכנת החברה בתל אביב, בעוד שבפועל המפעל שלה נמצא באזור התעשייה ההתנחלותי "ברקן".

אילן פלדמן, תושב תל אביב שטס לפני מספר שבועות לרודוס בטיסה של "ארקיע", העביר אל גוש שלום העתק ממכתב מחאה ששיגר אל הנהלת "ארקיע" בו נאמר:

"על המזון שהוגש לנוסעים הייתה רשומה בכוונת מכוון ובהטעיה ברורה כתובת תיבת דואר בת"א ואפילו לוגו גדול בו נאמר כי "אחווה" נוסד בת"א בשנת 1929. לא הוסבר לאף אחד מהנוסעים התמימים כי המפעל כבר מזמן עבר מהעיר העברית הראשונה אל השטחים הכבושים שם יש אספקה טובה יותר של כוח אדם זול והטבות כלכליות מהממשלה. זהו זלזול מחפיר של ארקיע בנוסעיה.

אני מתנגד להמשך קיומן של ההתנחלויות הישראליות בשטחים, שמטרת קיומן הוא למנוע את סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ובכך הן מהוות את המכשול העיקרי להשגת שלום והקטליזאטור המרכזי להמשך הסכסוך ושפיכות הדמים. כמוני ישנם בקרב נוסעי ארקיע ציבור רחב שמתנגד להתנחלויות וסולד מקניית מוצריהן ואין שום סיבה שבעולם שאנחנו נפרנס מכיסנו את ההתנחלויות הללו שקיומן מלכתחילה הוא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ועצם קיומן מסכן את עתידי שלי ואת עתיד ילדיי במדינה שלנו, הטעייה גסה זו של ציבור הנוסעים מהווה הונאה שבעצם מחשידה את כלל המזון בטיסות החברה. על כך אני מצר ומבקש כי תינקט פעולה מיידית על מנת להפסיק הטעייה גסה זו לרווחת ציבור הנוסעים כולו ,"עד כאן מכתבו של אילן פלדמן.

"מקרים כאלה הולכים ומתגברים, כמו הרמאות הדומה של 'סלטי שמיר' שנחשפה לפני כחודשיים. זוהי תוצאה ברורה מהתגברות החרם המוטל על מוצרי ההתנחלויות בידי אזרחים ישראלים שוחרי שלום, בידי פלסטינים ובכל רחבי העולם. התעשיינים בהתנחלויות מרגישים בצדק שהקרקע בוערת תחת רגליהם, אך הרמאות לא תעזור להם לאורך זמן – הם צריכים פשוט להוציא מהגדה המערבית את מפעליהם, כפי שכבר עשו 'יקבי ברקן', 'מולטילוק' ומפעלים חשובים אחרים" אומר אדם קלר, דובר גוש שלום. .

קלר ביקש להדגיש כי החוק לאיסור חרם שמנסים כמה ח"כים להעביר לא ירתיע את גוש שלום מפעילותו להחרים את מוצרי ההתנחלויות. "הרבנות הראשית יוצאת כל הזמן בקריאות לציבור הדתי להחרים מסעדות וחנויות בהן המזון אינו כשר, מפרסמת מודעות בכותרות רעשניות כגון 'שומר נפשו ירחק' - והיא משתמשת למסעי חרם כאלה בתקציבים שהיא מקבלת מקופת המדינה. הרבנות הראשית צודקת מנקודת ראוה, חובתה לדאוג שאנשים דתיים בישראל לא ימצאו עצמם אוכלים ללא ידיעתם מזון לא כשר המוגש להם במרמה. באותה מידה בדיוק אנו בתנועת גוש שלום אחראים כלפי ציבור שוחרי השלום בישראל, שבעיניו ההתנחלויות הן אבי אבות הטומאה, מזוהמות בדיכוי ונישול הפלסטינים, בהפרת החוק הבינלאומי וחסימת הדרך לשלום, ואנו נוסיף להתריע ולקרוא לחרם על כל המוצרים שמקורם בהתנחלויות

לפרטים: אדם קלר, דובר גוש שלום 03-5565804 או 054-2340749

האריזה הכוזבת של "אחווה":
http://gush-shalom.org.toibillboard.info/Arkia.Achva.JPG
.