מפרסם: משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות
תאריך: 08/08/2010 13:03
עדכון: 10/08/2010 12:32
נושא: היסטוריה, חוץ, חינוך, חדשות, יהדות
בתמונה: השר הפולני ד"ר אנדז'יי קונרט, מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות רונן פלוט, ואבנר שלו יו"ר הנהלת "יד ושם".
בתמונה: השר הפולני ד"ר אנדז'יי קונרט, מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות רונן פלוט, ואבנר שלו יו"ר הנהלת "יד ושם".
הודעה לעיתונות

פרויקט הנצחה בינלאומי: ישראל תשתתף בהקמת מרכז זיכרון ושחזור מחנה ההשמדה סוביבור

מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות והשר הממונה על ההנצחה בפולין סיכמו על קידום פרויקט מרכז ההנצחה. עלות הפרוייקט נאמדת בכ-6 מליון יורו והוא ימומן ע"י ישראל, פולין סלובקיה והולנד

בפגישה שנערכה בירושלים לקראת סוף השבוע שעבר, בין מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות, רונן פלוט, יו"ר הנהלת "יד ושם", אבנר שלו עם השר הממונה על ההנצחה בפולין, ד"ר אנדז'יי קונרט, הוסכם כי ישראל תוסיף ותתמוך בקידום המהלכים להקמת מרכז זיכרון בסוביבור. מדובר על המשך למזכר הבנות שנחתם בשנת 2008, בין ישראל, פולין, סלובקיה והולנד בנושא.

ממחנה ההשמדה הנאצי סוביבור, אשר נמצא בשטח פולין, לא נותר כמעט זכר בתום מלחה"ע השנייה. הנצחת האתר והקמת מרכז זיכרון, היא פרי יוזמה ומחקר משותף ל"מועצה לשימור זיכרון קורבנות המלחמה" בפולין, אשר בראשה עומד השר קונרט, יחד עם משרד ההסברה והתפוצות ומשרד החוץ הישראלי, בהכוונה מקצועית של חוקרי "יד ושם" ובסיוען של סלובקיה והולנד. למטרה זו, אף הוקמה וועדת מומחים בינלאומית, והתבצעו חפירות באתר המחנה במטרה לאתר את המיקום המדויק של תאי הגזים.

פרויקט מרכז ההנצחה, שעלותו נאמדת בכ-6 מליון יורו, נמצא כעת בשלבי תכנון ראשוניים, והחלטות לגבי תחרות בינלאומית לתכנון מבנה האתר והקצאת התקציב, יוכרעו בישיבה משותפת שתתקיים בחודש הבא בוורשה בין כל המדינות המשתתפות. תאריך היעד שנקבע הוא אוקטובר 2013 - המועד בו יציינו 70 שנה למרד האסירים במחנה.

"אנו רואים זאת כחובה משותפת וקדושה להנציח את העבר והקורבנות", אמר השר קונרט בפגישה. מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות, רונן פלוט, הוסיף: "אני מברך על שיתוף הפעולה הפולני והחשיבות שהשר נותן למפעל הנצחת השואה. אנו רואים בהקמת מרכז ההנצחה במחנה ההשמדה בו נספו כ-250 אלף יהודים, חלק חשוב בחינוך והנחלת זיכרון השואה ובמאבק בכל המנסים להכחיש את קיומה".

לפרטים נוספים: גל אילן, דובר משרד ההסברה והתפוצות 02-6587120

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות.