הודעה לעיתונות

שוק הנמל, בית לקולינריה ישראלית יפתח בנמל תל אביב באוקטובר 2010

שוק הנמל, שוק מקורה בשטח של למעלה מאלף מטר רבוע, ייפתח בנמל תל אביב באוקטובר 2010 בהשקעה של למעלה מ- 7 מיליון ₪. פתיחת שוק הנמל, הדומה במתכונתו לשווקים המובילים בעולם – ה"בוקריה" בברצלונה וה"בורו" בלונדון, תהווה עליית מדרגה בתרבות הבילוי הקולינרית בישראל.

האדריכל רועי חמד מעצב שוק בן שתי קומות הצופה לים, שימוקם בהאנגר 12 ובו חלקים מקורים וחלקים פתוחים. מבנה השוק הינו הבניין המסחרי האקולוגי הראשון בישראל, ומעליו יתנוססו 3 טורבינות שיעשו שימוש ברוחות הים להפקת חשמל למתחם, וכן, גג סולארי.

השוק יכיל עשרות חנויות ודוכנים קבועים שימכרו תוצרת חקלאית מובחרת, דגים, בשר, נקניקים, יין וגבינות. כמו כן, ימוקמו בשוק מסעדות שיופעלו על ידי מיטב השפים בארץ. עוד מתוכננים בשוק: בית קפה הצופה לים, מרכז סדנאות בישול וספרייה קולינרית שישלימו חוויית אוכל מלאה ויהפכו את השוק לבית לכל פודי מקומי.

שוק הנמל הינו המרכז הקולינרי הראשון מסוגו בארץ, ויעניק מענה אמיתי בכל ימות השבוע לכל מי שיודע להעריך אוכל משובח ומחפש אלטרנטיבה קולינרית למזון תעשייתי ומקורר. חנויות המזון הטובות ביותר בארץ יאוגדו בו תחת קורת גג אחת וימכרו בשר טרי, שמן זית, זיתים וממרחים, דגים ופירות ים טריים על מצע של קרח, פסטות טריות וקלצונה חם שניתן לנגוס בו תוך כדי שיטוט. מתחם שרקוטרי עם נקניקים ונקניקיות מעשה יד ומיני פטה תבלינים, קטניות, בירה ארטיזנלית, ירקות ופירות באיכות שלא ניתן להשיג במקום אחר, לחמים ומאפים שנאפים במקום ולמעשה כל חומר גלם נוסף שעולה על הדעת.
בנוסף לקניית מצרכים משובחים הביתה, שוק הנמל יציע את האופציה לאכול במקום אוכל משובח ועונתי. ניתן ליהנות בין הקניות מנקניקיה מעשה יד עם כרוב כבוש ובירה מקומית, להצטייד בסט סירים כבד וטוב או בגאדג'ט חדש למטבח, ללמוד מה ההבדל בין עגבנייה שמנצחת את זיכרון ה"טעם של פעם" לבין העגבניות הנפוחות ממים המשווקות כיום בסופר, לעבור סדנה שמלמדת איך לפלט דגים טריים בבית בקלי קלות או לקנות את ספר הבישול החדש והמדובר שיצא – חוויה קולינרית שמקיפה את החושים והתחומים.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- גיא טצה יועצי תקשורת.