מפרסם: שניידר גל יחסי ציבור
תאריך: 27/09/2010 07:19
נושא: אמנות
מיטל סעדון
מיטל סעדון
סונדוס מחאמיד
סונדוס מחאמיד
פאטמה שנאן
פאטמה שנאן
הודעה לעיתונות

פרס קרן תרבות אמריקה - ישראל לשלוש סטודנטיות ממכללת אורנים

פרס קרן תרבות אמריקה-ישראל
לשלוש בוגרות המכון לאומנות באורנים

השבוע התבשרה המכללה האקדמית לחינוך אורנים כי שלוש סטודנטיות, בוגרות המכון לאמנות במכללה, זכו בפרס היוקרתי מטעם קרן התרבות אמריקה ישראל.
השלוש, מיטל סעדון מקבוץ גלעד, פאטמה שנאן מחורפיש וסונדוס מחאמיד מאום אל-פאחם, שסיימו את הלימודים במכללה רק בקיץ האחרון, זכו בפרסים גם בתערוכת הסיום שהתקיימה במכללה ביולי האחרון.

השלוש הבאות מרקעים שונים לגמרי, עוסקות בחומרים ובתכנים השונים מאחת לרעותה.
מיטל סעדון, רושמת בעט ועיפרון על נייר, ומרבה לעסוק בגוף האדם "אין לי הסבר לדמויות שיוצאות מתחת ידי, אני פשוט נותנת לעצמי דרור, מנטרלת כל מנגנון של ביקורתיות, וזורמת עם המכחול או העט, זה מה שיוצא, לא יודעת למה ולא ממש חשוב לי להסביר."

פאטמה שנאן, תושבת ג'וליס, עברה לאחר הנישואין לחורפש, מציירת בשמן על בד. "ברב העבודות שלי אני עוסקת בנשים במזרח התיכון.
אני משתמשת בסמלים, למשל בשרשרת החרוזים הגברית, ששמתי אותה באחד הציורים שלי על צוואר של אישה. יש בציורים מרדנות, אבל יש גם הרבה געגוע."

סונדוס מחאמיד מאום אל פאחם מפסלת דמויות בתוך חומר בידוד, המשמש לבנייה. "אני מאוד אוהבת לעבוד עם החומר הזה דווקא כי הוא רחוק מאוד מכל מה שמודרני וזה בניגוד לתכנים של העבודות."

קרן התרבות אמריקה-ישראל הינה קרן מצוינות, המסייעת לתלמידי אמנות מצטיינים מכל רחבי הארץ בתחומי המוסיקה, המחול, האמנות החזותית, הקולנוע, התיאטרון והאדריכלות, לממש את כישרונותיהם וללמוד עם מיטב המורים ובמיטב המוסדות בארץ ובעולם.
הקרן נוסדה בשנת 1939 ע"י הפילנתרופ היהודי אדוארד נורמן, שהקים קרן המבוססת על גיוס כספים בארה"ב עבור מוסדות תרבות בישראל.
שלוש הזוכות ממכללת אורנים ייהנו מפרס כספי, שיאפשר להן להמשיך בלימודים הגבוהים. מידי שנה פונה הקרן למוסדות חינוך ותרבות ומבקשת המלצות למקבלי הפרסים. מכללת אורנים התבקשה להגיש המלצה לחמישה מועמדים, כאמור שלוש מהן זכו בפרס.

פאטמה שנאן: 'לימודי האומנות במכללת אורנים העשירו אותי בכל מיני רבדים חשובים. המורים והמנחים שלי, אלי שמיר ופריד אבו שקרה, תרמו להתפתחותי הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית-רוחנית. תרומתם לפיתוח שני תחומים אלו דחפה אותי לצמיחה ולהישגים טובים יותר.'

אני מודה ומעריכה את קרן התרבות אמריקה ישראל על שהעניקה לי את פרס ההצטיינות של הקרן. הזכייה הזו הינה משמעותית מאד עבורי מאחר והיא פותחת בפניי דלתות להתפתחות והתקדמות בתחום הציור."
ומוסיפה סונדוס מחאמיד "הבנתי שזו פעם ראשונה שסטודנטים מאורנים זוכים בפרס הזה, זו הייתה הפתעה נהדרת, וזה אומר הרבה על המכון ועל המורים, זהו הישג מכובד של המכללה. אני שמחה מאוד גם באופן אישי, הזכייה הזאת מאפשרת לי להירשם ללימודי המשך."
ומסכמת מיטל סעדון: "הפרס הזה שימח אותי מאוד מאוד ועוזר לי להמשיך בלימודים ולהתפתח בעולם האמנות."
לפרטים נוספים:
מיטל סעדון – 050-6718263
פאטמה שנאן, 052-4840292
סונדוס מחאמיד – 057-6278368-

צילם את הסטודנטיות ואת העבודות – דרור גלבוע.

תודה, לאה שניידר
054-2200539
[email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שניידר גל יחסי ציבור.