מפרסם: יח"צ אישי
תאריך: 03/10/2010 14:50
נושא: מוזיקה, תרבות
הודעה לעיתונות

תזמורת נתניה- הקאמרית הקיבוצית פותחת עונה באופרה "רחמיו של טיטוס"

3 באוקטובר 2010
הודעת עיתונות

תזמורת נתניה–הקאמרית הקיבוצית פותחת עונה
בהפקה נדירה לאופרה "רחמיו של טיטוס" מאת מוצרט
בהשתתפות סולני האופרה הישראלית
ו"להקת המחול תל-אביב"

זמרים, רקדנים ותזמורת על במה אחת
באופרה דרמטית רוויית יצרים ותככים
מנצח: ירון גוטפריד במאי: ניב הופמן

ברחבי הארץ בין התאריכים 16-31/10

האופרה "רחמיו של טיטוס", בבימוי מלא, תועלה בקונצרט פתיחת העונה של התזמורת הקאמרית הקיבוצית (אשר קיבלה את חסות עיריית נתניה ונקראת מעתה "תזמורת נתניה – הקאמרית הקיבוצית"). עלילת האופרה מתרחשת ברומא בימי שלטונו של טיטוס ועוסקת בסיפור מורכב של אהבות, בגידות ותככים בארמון.

ירון גוטפריד, המנהל המוסיקלי של התזמורת, ינצח על ההפקה שתועלה בשבעה אולמות שונים ברחבי הארץ ותלווה בכיתוביות תרגום לעברית.
לדברי המנהל המוסיקלי והמנצח ירון גוטפריד: " החלטנו להעלות לבמה אופרה שלאחרונה זוכה לעדנה בחו"ל אך כמעט שלא בוצעה בארץ למרות עושרה המוסיקאלי ויופיה האדיר והדרמתי. חשוב היה לי לבנות הפקה עכשווית צעירה ונועזת , עם פרשנות תנועתית וויזואלית כשכל הגורמים על במה אחת, מה שמהווה אתגר ומעצים את היצירתיות."

בהפקה שמביים ניב הופמן עם תפאורה בעיצובו של ניב מנור ותלבושות בעיצוב מאור צבר, משתתפים ששה מסולני האופרה הישראלית (חברי ובוגרי ה"אופרה סטודיו"):
טנור - נמרוד גרינבוים בתפקיד טיטוס.
מצו סופרן - שירה רז בתפקיד סקסטוס.
סופרן – אפרת אלעזר בתפקיד ויטליה.
מצו סופרן – איילה צימבלר בתפקיד אניוס (חברו הטוב של סקסטוס המאוהב באחותו סרווילייה)
סופרן - אלה וסילביצקי בתפקיד סרווילייה (אהובתו של אניוס).
בריטון - יאיר גורן בתפקיד פובליוס מפקד המשמר.

בנוסף, משתתפים בהפקה המיוחדת רקדני "להקת המחול תל אביב" בכוריאוגרפיה של עמית גולדנברג ויערה דולב. רקדני המחול בכוריאוגרפיה מקורית ממלאים מצד אחד תפקידים קונקרטיים כמו יועצים לשליט ומאבטחים ומצד שני תפקידים מופשטים יותר שמבטאים את הרגשות והיצרים של הדמויות.

הבמאי ניב הופמן מוסיף כי "הסיפור באופרה הזו הוא סיפור 'מגויס', שנועד לאירוע של הכתרה ומטרתו להאדיר את הנאורות והליברליזם של השליט. הדמות של טיטוס עוברת מהפך במערכה השנייה ועל המהפך הזה טיטוס חייב לשלם מחיר יקר. המרקם המוסיקלי כאן עשיר בדיוק כמו באופרות הגדולות של מוצרט "נישואי פיגארו" "דון ג'ובאני" ואחרות."

ההופעות יתקיימו בגבעת ברנר (16 באוקטובר), היכל התרבות נהריה (18 באוקטובר), עין השופט (23 באוקטובר), קימרון –בית שאן (24 באוקטובר), דורות (26 באוקטובר), היכל התרבות נתניה (28 באוקטובר) ובמוזיאון תל אביב לאמנות (31 באוקטובר).
טל. למידע נוסף: 09-9604757
אתר התזמורת : www.kibbutz-orchestra.co.il

1

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- יח"צ אישי.