צילום ליאור פוזניאק
צילום ליאור פוזניאק
צילום ליאור פוזניאק
צילום ליאור פוזניאק
הודעה לעיתונות

רונה רמון: הלכתי אחרי הלב ובחרתי בספורט החתירה

אלמנתו של האסטרונאוט אילן רמון ז"ל לקחה היום חלק במחתר הכנרת הבינלאומי יחד עם שייטי ת"א : "זה היה מאתגר ונפלא, אני ממליצה לכולם"

מזג אוויר נפלא קידם הבוקר את משתתפי מחתר הכנרת הבינלאומי השני שהתקיים בטבריה במסגרת שבוע המרתון.
15 סירות ובהם 65 חותרים ירדו למים כאשר את עיקר תשומת הלב מקבלת רונה רמון, אלמנתו של אילן רמון ז"ל האסטרונאוט הישראלי הראשון, שהייתה חלק מהשמינייה של מועדון שייטי תל אביב.
לרמון זו הייתה התחרות הראשונה בה היא לוקחת חלק פעיל, אחרי מספר חודשים של אימונים במועדון התל אביבי, בסיום כשחיוך רחב על פניה היא סיכמה את החוויה: "באתי לכאן לא להתחרות אלא להשתתף והיא מאתגר ונפלא. אני ממליצה לכל אחד ואחת להצטרף לספורט הנפלא הזה. אני מקווה שהענף רק ילך ויתפתח בארץ".
איך זה שמכל מקצועות הספורט שבעולם בחרת דווקא בחתירה?
"הלכתי בעקבות הלב".
מארגני המחתר שנערך בחסות עיריית טבריה והתאחדות בתי המלון בעיר, כיבדו את רמון בזכות להעניק לחותר האולימפי מרסל האקר מגרמניה, גביע הוקרה על השתתפותו יחד עם חבריו לנבחרת הגרמנית במחתר. האקר, ספורטאי מעוטר שזכה במשחקים האולימפיים בסידני במדליית הארד וב-2002 זכה בתואר אלוף העולם בחתירה, ב-2003 וב-2006 זכה בתואר סגן אלוף העולם וב-2009 זכה במדליית הארד באליפות העולם, חלק שבחים לארגון ולתנאים בכנרת :"קיימנו מחנה אימונים בישראל והיום סיימנו אותו עם התחרות והיה ממש מצוין. באירופה אנחנו יכולים רק לחלום על תנאים כאלה בחודש ינואר, זה ממש חלום. בשבילי זו הייתה הכנה מצוינת לקראת המשימות המצפות לי ב-2011".
באיגוד החתירה הישראלי ובמועדון השייט של טבריה בחונים את האפשרות להגיש מועמדות לארח בישראל את אליפות העולם 2012 בחתירה ומרתון החתירה הבינלאומי בכנרת היה עוד פיילוט נוסף עבור האיגוד לבחינת היכולת הארגונית, בטרם תתקבל ההחלטה הסופית האם להתמודד על זכות האירוח. איתן עובד, חבר מועצת העיר טבריה והרוח החיה מאחורי ה- Row Galilee מסביר שזה רק עניין של החלטה: "בקרוב נקיים באיגוד דיון מעמיק בנושא, באיגוד העולמי אוהבים את הרעיון, אנחנו צריכים לבחון את הנושא הכלכלי ואז נחליט אם לבקש לארח".
אבי זנדברג, יו"ר התאחדות בתי המלון בטבריה רואה את הדברים מן הפן התיירותי: "הכנרת היא האצטדיון הלאומי למקצועות הים, יש כאן תנאים ספורטיביים מצוינים ולצידם את בתי המלון שיכולים לארח ספורטאים ברמה הגבוהה ביותר, אני מקווה שלא ירחק היום בו נארח כאן אליפות עולם".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.