מפרסם: מועצה מקומית גן יבנה
תאריך: 23/01/2011 12:56
נושא: בריאות, חינוך
הודעה לעיתונות

העיקר הבריאות - בן גוריון מוכר כבית ספר מקדם בריאות

ביה"ס היסודי "בן גוריון" שבגן-יבנה הוכר רשמית על ידי משרד הבריאות ומשרד החינוך, כבית ספר מקדם בריאות.

בית ספר מקדם בריאות הוא מהות חינוכית המאופיינת בתפיסה מיוחדת. הוא בנוי על מודל חברתי בתחום הבריאות אשר מדגיש את המבנה הארגוני של בית-הספר תוך מיצוי פיתוח הפרט, איכות חייו ובריאותו, ותרומה לאורח החיים ואיכותם של כלל השייכים לקהילת בית-הספר.

בתחילת חודש ינואר ביקרה בביה"ס ועדה מטעם משרדי החינוך והבריאות, במטרה ללמוד מקרוב על העשייה הנעשית בין כותלי בית הספר בנושא בריאות. בביקור נכחו 2 נציגות ועדה של משרדי החינוך והבריאות, רחל אילוק-מנהלת ביה"ס, רותי יצחק-רכזת מדעים, מירי ליטוב-יועצת ביה"ס המלמדת כישורי חיים, גילה כהן-רכזת ספורט, רחל הלר-אחראית על הבטיחות, ושתי תלמידות מוועדת נאמני הבטיחות, אריאל נחמיאס ועומר גלרון.

הביקור בא בעקבות בניית תוכניות לימודים בנושא "קידום הבריאות בביה"ס" אשר הוגשו ע"י רותי יצחק-רכזת המדעים. התוכניות גובשו כך שיתאימו לחזון בית הספר ולתפיסה החינוכית שלו, הדוגלת בשמירה על איכות הסביבה.
תוכניות הלימוד הינן מגוונות , ספירליות, נלמדות בהתאם לגילאי הילדים , וכוללות התייחסות לתחומים רבים הקשורים לנושאי הבריאות כגון: בריאות הפה והשיניים, בריאות החושים, צמחים בשירות הבריאות, בריאות מערכת התנועה, בריאות מערכת הנשימה, כללים ליציבה נכונה, שמירה על בריאות ממחלות חורף, קידום הבריאות התזונתית וצרכנות נבונה, בריאות מערכת העיכול, דרכי התמודדות עם לחצים חברתיים, מאפיינים פזיולוגיים של גיל ההתבגרות,שמירה על הגיינה אישית ודימוי עצמי.

בביה"ס "בן גוריון" קיימות תוכניות ייחודיות נוספות שעוסקות או נוגעות לתחום בריאות:
1.תוכנית בטיחות שעוסקת בקשר שבין בטיחות ובריאות הגוף, התנהגות בטוחה בחגים ובהתאם לעונות השנה (קיץ-הגנה מפני השמש וכו..).
2.חקלאות – צמחים בשירות הבריאות, צמחי תבלין ומרפא.
3.אומנות – ציור וקישוט בית הספר במוטיבים וכתוביות.
4.שבוע בריאות- במהלכו מוזמנים לביה"ס מרצים מקהילת ההורים ומרצים מבחוץ בשלל תחומים הקשורים לבריאות.
5."תפור עליי" – תכנית לעידוד כל תלמידי ביה"ס לאכול ארוחת בוקר בריאה. בית הספר גם משתתף בתוכנית למניעת השמנה בקרב ילדים, כדי שיהוו סוכני שינוי בסביבה, בבית ובקהילה.

נציגי הועדה התרשמו לחיוב ובסיכומו של הביקור זיכו את ביה"ס בהכרה כביה"ס מקדם בריאות, ובתקציב מיוחד להמשך הפעילות בנושא.

אריאל נחמיאס ועומר גלרון, מנאמני הבטיחות אשר הופיעו בפני הועדה:"אנחנו מאמינות שאם כל אחד יקח אחריות על עצמו ועל סביבתו, ישמור על כללי הבטיחות, ויהיה זהיר יותר בהתנהגותו אז לא יפגע וגופו ישאר בריא ושלם, כמו שנאמר- "נפש בריאה בגוף בריא".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מועצה מקומית גן יבנה.