האצטדיון בליבריה. צילום: אותות אלקטרוניקה
האצטדיון בליבריה. צילום: אותות אלקטרוניקה
הודעה לעיתונות

היי טק כחול – לבן רושם שיא עולמי באצטדיוני הכדורגל של אפריקה

הצלחה נוספת למערכת הממוחשבת לניהול אצטדיונים מתוצרת ישראל, המתחרה ברחבי העולם במערכות של חברות זרות: במבצע בזק, הותקנה תוך 48 שעות המערכת החכמה לניטור קהל של "אותות אלקטרוניקה" באצטדיון הכדורגל של ליבריה שבאפריקה. ככל הנראה זהו השיא העולמי של מהירות התקנת מערכת כזאת

במסגרת עסקה עם נציג מקומי של התאחדות הכדורגל בליבריה, הוזמנה מחברת ההיי טק הישראלית "אותות אלקטרוניקה" מערכת ממוחשבת לניטור כניסת קהל לאצטדיון הכדורגל הלאומי של ליבריה. עלות השלב הראשון של העסקה מוערכת בכ- 100,000 ש"ח, והיא הותקנה במבצע בזק של 48 שעות.

המערכת הישראלית המתוחכמת של חברת ההיי טק "אותות אלקטרוניקה", עושה שימוש בכרטיסי ברקוד, המאפשרים כניסה לאחר שהכרטיס נסרק ומאומת על ידי המערכת הממוחשבת בכל שער כניסה. בנוסף לכרטיסי ברקוד, נעשה שימוש גם בכרטיס קירבה חכם, הניתן להטענה במספר אפשרויות כניסה, ומיועד למנויים שנתיים ואוהדים קבועים.

המערכת החדישה, שהותקנה ע"י אותות בתקופה האחרונה באצטדיוני כדורגל באנגליה, רומניה, קפריסין וישראל, קוראת גם כרטיסים שהודפסו בבית, לאחר קניה באינטרנט, ואפילו תוכל לקרוא ברקוד דו מימדי ממסכי טלפונים סלולרים של האוהדים, שיוכלו להיכנס באמצעות הצגת המכשיר הסלולארי לסורק הבר קוד. המערכת נדרשת לבקרת הכניסה לאצטדיון כתחליף לסדרנים אנושיים, למניעת כניסה ללא כרטיס או בכרטיס מזויף, למניעת כניסת חוליגנים למגרש ומניעת אסונות צפיפות.

לאחר שנשיאת ליבריה, הגב' אלן ג'ונסון-סירליף אישרה את הגעתה למשחק של נבחרת ליבריה במסגרת המוקדמות האולמפיות נגד שכנתה, סירה לאונה, החליטה התאחדות הכדורגל הליברית להתקין בדחיפות מערכת לבקרת כניסה חכמה באצטדיון. ההתאחדות הליברית בחרה במערכת של "אותות אלקטרוניקה" הישראלית, עקב ביצועיה ואמינותה, וגם בגלל מחיר הנמוך מאוד יחסית למערכות מתחרות.

לאור דחיפות ההתקנה, נשלחה אחת מעובדות החברה לאחר חתימת ההסכם בטיסת לילה לבלגיה, ומשם לליבריה, עם שלושה מארזים במשקל כולל של 80 קילו, שם חבר אליה צוות מתקינים של הנציג המקומי, ובסיוע מרחוק של מהנדסי אותות, ההתקנה הדחופה הסתיימה תוך 48 שעות. כדי לעמוד בלוח הזמנים הלא שגרתי והדחוף, אותות אף הדפיסה בארץ את כל הכרטיסים, כולל החסויות של חברות מקומיות, כולל ברקוד, לפי מיספור השערים והיציעים. כל מה שנשאר לנציג המקומי היה להתקין, לחבר- ולמכור את הכרטיסים.

ההפעלה הראשונה במשחק היתה הצלחה גדולה, הכל פעל ללא דופי ואפילו הנשיאה התגאתה בשידרוג האצטדיון הלאומי במערכות ממוחשבות מתקדמות. גם ההתאחדות המקומית מסרה את תודתה ושביעות רצונה המלאה, וכבר פעלה להרחבת המערכת, כפי שתוכנן מראש.

"מדובר במערכת שפותחה כנגד תרחישים המאפיינים משחקי כדורגל, כמו נפילת מחשבים, העברת כרטיסים מבפנים החוצה, שימוש חוזר בכרטיסים וכדומה, ותמנע אובדן הכנסה ניכר הנגרם מהתפלחויות" מסביר רפי כספי, מנכ"ל אותות אלקטרוניקה "המערכת בנויה כך ששום דבר לא יעצור אותה- אם המחשב קורס יש אחר, אם השני קורס או התיקשורת מפסיקה, יש בקר מקומי בכל שער השומר על הנתונים, אם ולידטור מתקלקל- ארוע נדיר ביותר- מחליפים אותו מיידית, או פשוט נכנסים במסלול סמוך... בקיצור- אין מצב שבו המערכת כולה לא תעבוד."

המערכת מאפשרת למנהל הארוע באצטדיון לא רק להבטיח שרק בעלי כרטיסים חוקיים נכנסו, אלא גם לקבל מידע בטיחותי חיוני: כמות האנשים שנכנסה לכל יציע, ולאצטדיון כולו. העברת הבדיקה מהסדרן האנושי למערכת הממוחשבת, מאיצה את הכניסה, מונעת ויכוחים, מאפשרת הדלקת מנורת "כרטיס ילד" למשל- למניעת כניסת מבוגר עם כרטיס ילד, ועוד.

"מדובר במערכת על טהרת הכחול לבן" מוסיף רפי כספי, מנכ"ל אותות. "אותות פיתחה את המערכת הזו במקביל למערכות רבות נוספות לשימושים דומים- החל מכניסה לפאבים ודיסקוטקים, חדרי אוכל של ארגונים גדולים, למופעים, למקוואות, לאתרי תיירות, לתערוכות. העלות הנמוכה מאפשרת לכל אצטדיון לעלות רמה ולהתקין מערכת כניסה ממוחשבת- ועקב החסכון ומניעת התפלחויות- ניתן להחזיר את ההשקעה בזמן קצר".

"אותות אלקטרוניקה" היא חברת ההיי טק המובילה בישראל בתחום בקרת הכניסה, ניטור הקהל והכירטוס החכם. החברה מתקינה ומבצעת אינטגרציית מערכות לעשרות מוצרי חומרה ותוכנה מתוצרתה, ביניהן קרוסלות כניסה, שערי מעבר מהיר, מערכות ספירת קהל חכמות, גלאים תרמיים ואופטיים, פתרונות כרטיסים חכמים, מערכי כניסה לחנויות, ואמצעי תשלום חכמים. אותות, הפעילה בישראל, צפון אמריקה, אפריקה ואירופה, נוסדה ב- 1988 וממוקמת בקרית אריה.
http://www.otot.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אפדייט תקשורת שיווקית.