כל הנוטעים בחורשת הנופלים
כל הנוטעים בחורשת הנופלים
משפחת דהן נוטעת עץ
משפחת דהן נוטעת עץ
הודעה לעיתונות

טו בשבט בגן-יבנה: 100 עצים ראשונים ניטעו בידי משפחות חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה

במעמד מרגש במיוחד התקיימה בטו בשבט נטיעה ראשונה בחורשת הבנים שבגן-יבנה, בהשתתפות משפחות שכולות, נציגי המועצה המקומית ועשרות ילדי גנים ותלמידים.

מועצת גן יבנה בחרה בטו בשבט כמועד המתאים ביותר, להקים בו את השלב הראשון של חורשה מתוכננת בלב גן-יבנה.
החורשה שתשתרע על שטח של כ-70 דונם, תאפשר הנצחה מתואמת למקימי גן-יבנה, לנופלים על הגנתה לפני קום המדינה, לחללי מערכות ישראל ולנרצחי פעולות איבה.

כשלושים משפחות התכנסו ובאו בהזמנת המועצה המקומית, ליטול חלק פעיל בטקס הנטיעות המרגש, בו נדמה היה שאי אפשר להפריד בין דמעה לחיוך.

הטקס נפתח בשירת "כך הולכים הנוטעים" מפי ילדי הגנים "נועם" ו"שחף" הסמוכים לאתר.
ראש המועצה דרור אהרון, פתח את הטקס ובהתרגשות גדולה הודה לכל הגורמים במועצה ובמתנ"ס, שקידמו את הקמת החורשה בשיתוף פעולה הדוק עם ארגון יד לבנים בגן-יבנה.
"הנטיעות שאנו נוטעים היום, הן לזכר הנופלים, אך הן גם חלק ממה שאנו מחויבים לעשות למען דור העתיד", ציין דרור אהרון

הרב המקומי, הרב משומר צוברי, בירך את הנוכחים בברכת העצים ויו"ר יד לבנים, קלמן פרומוביץ אמר: חלקת אלוהים הקטנה שלנו ההורים, לזכר הבנות והבנים, כי האדם עץ השדה, תורה זו לבנים הוענקה בשקיקה ובהתמדה. כל אדם זקוק כמו עץ נטוע לחום ואהבה, לדישון, טיפוח והרבה השקעה.... בלב כל אחד מאיתנו המשתתפים תפילה, שיהיו בניו ובנותיו כשתילי זיתים. ואלה החיים יתנהלו בשלווה, איש תחת גפנו ותחת תאנתו".

לאחר קטעי קריאה ושירה שהכינו תלמידי שכבת ו' בביה"ס מכבים, פנו ההורים לקבוע את העצים במקומם, תוך שהם נעזרים בעשרות התלמידים הנלהבים שנכחו בטקס, ביניהם גם תלמידי פרוייקט הרובוטיקה של ביה"ס "אורט רבין", אשר סייעו בגיוס תרומות מאת "אורדילן" ו"סגנון הכרך".

לנטיעות נבחרו עצים ארץ-ישראליים חסכוניים במים, והנמנים על שבעת המינים, ביניהם שקד, חרוב, תאנה, זית ועוד.

את פעולת החיבור לאדמה סיכמה בצורה הטובה ביותר אחת התלמידות: "זה העץ שעזרתי לנטוע. הוא שלי ואני שלו. מעתה אחזור ואבקר אותו כדי לראות כיצד הוא מתפתח".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מועצה מקומית גן יבנה.