מפרסם: משרד התקשורת
תאריך: 27/02/2011 16:28
עדכון: 27/02/2011 16:49
נושא: פרסום ושיווק, מובייל
הודעה לעיתונות

השקת קמפיין רפורמה בסלולר

משרד התקשורת משיק היום קמפיין להגברת מודעות הצרכנים לרפורמת: "החופש לבחור, החופש לעבור"
ללא קנסות, ללא נעילות, עם כל הזכויות וההטבות

מטרת הקמפיין היא להביא למודעות הציבור את כניסתה לתוקף של הרפורמה הצרכנית החשובה, המעודדת את הצרכנים להכיר את זכויותיהם החדשות, לעמוד עליהן ולמצות את חופש המעבר בין החברות

בתוך כך, מוצגים הצעדים החשובים שננקטו ברפורמה להרחבת התחרות בענף הסלולר:

 ניתוק זיקה- ביטול התלות בין מקור רכישת המכשיר הסלול רי ובין ההטבות שניתנות למנויים בגין צריכה של שירותי המפעיל הסלולרי
 ביטול קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר
 חיוב החברות לשווק מכשירי סלולר פתוחים לכל כרטיס SIM וחיוב פתיחת נעילת SIM במכשירים קיימים, בחינם

משרד התקשורת משיק קמפיין לציבור בישראל שנועד ליידע אותו לגבי זכויותיו, בעקבות מהלכים צרכניים שקידם המשרד להגברת התחרות בשוק הסלולר, ולהסרת חסמי המעבר בין החברות הסלולריות.
הקמפיין יפורסם בערוצי הטלוויזיה, בתחנות הרדיו ובאתרי האינטרנט, בתקציב העומד על שלושה מיליון ₪.
מטרת הקמפיין הינה ליצור מודעות בקרב הציבור לזכויותיו החדשות, לאפשרות של מעבר חופשי למפעיל סלולארי אחר, עם המכשיר והמספר שלו, באותם תנאים והטבות (כמו של לקוח שרכש את המכשיר בחברה אליה עבר), ללא קנס (אלא, תשלום סמלי לכל היותר).

לצד זאת, הקמפיין מעודד הנעה לפעולה של ציבור הצרכנים, באמצעות הפנייה לאתר האינטרנט של המשרד ושימוש בו על ידי ציבור הצרכנים לבירור זכויותיהם על פי הרפורמה וכיו"ב לדרוש אותן אל מול חברות הסלולאר.
בין השאר, יוצגו בקמפיין טיפים לצרכנים בנושאים המדוברים, ייחשף באנר חדש שיוצב ב אתר האינטרנט של משרד התקשורת, שייוחד להסבר על המהלכים שנקט המשרד ומה הן זכויותיו של לקוח סלולארי מול חברות הסלולאר.
עם כניסתן של חברות סלולאריות נוספות – בעלות תשתית, וחברות וירטואליות – המהלכים הללו יהוו קטליזאטורים לקידום תחרות ערה יותר.

להלן המהלכים שיתוארו בקמפיין:

א. רפורמת ניתוק הזיקה שהייתה קיימת בין מקום רכישת המכשיר הסלולארי לבין קבלת ההטבות מחברת הסלולר – החל מיום א', 1.11.09 כל החברות הסלולאריות מחויבות לאפשר למנוי אשר רכש טלפון סלולארי מידי ספק אחר, לרבות מרשת סלולארית אחרת, לקבל את אותם תנאים והטבות אשר היה מקבל אילו היה רוכש את הטלפון מהן , לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכה של זמן אוויר או בגין צריכת שירותים. דהיינו, שוויון מלא במתן הטבות בין אם רכשת את המכשיר בחברה הסלולארית ובין אם הגעת אליה עם מכשיר משלך. החל מתאריך זה, לקוח המעוניין לעבור לחברה אחרת, ולא עושה זאת בשל הזיכויים הכספיים אותם הוא מקבל בגין צריכת זמן אוויר ואשר מקזזים את התשלום החודשי עבור המכשיר – לא יצטרך לשקול שיקול זה ויוכל להמשיך ליהנות מהזיכויים בחברה החדשה.
ב. ביטול קנסות היציאה ללקוחות חברות הסלולר- ב – 1 בינואר 2011 נכנס לתוקף חוק ההסדרים ובמסגרתו הסעיף האוסר על חברות הסלולר להכניס מרכיב של קנסות יציאה בהסכמים החדשים שלהן עם לקוחות בעלי עד 100 (מאה) קווי טלפון. משמעות החוק, הוא שהחברות תוכלנה לגבות אך ורק תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות - 8% מהחשבון החודשי הממוצע עבור שירותים כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם בעל הרישיון שלו. כמו כן, ייאסר על החברות לפרוע באופן מיידי את התשלומים שנותרו למנוי עבור המכשיר. בכך, תחויבנה החברות לאפשר למנוי שביקש לעזוב את החברה לפרוע את התשלומים שנותרו לו באמצעות עסקת אשראי בתשלומים, ולא בדרך של פירעון מיידי, דבר המהווה חסם מעבר משמעותי בין החברות.
ג. החל מה-1 בפברואר 2011 בוטלו קנסות היציאה גם למנויים בעלי עד 50 (חמישים) קווי טלפון הנמצאים בהסכמים קיימים, וגם הם יוכלו לעבור מחברה לחברה באותה המתכונת של תשלום סמלי עבור הפסקת ההתקשרות: 8% מהחשבון החודשי הממוצע כפול מספר החודשים שנותרו למנוי בתקופת ההתחייבות עם בעל הרישיון שלו.
ד. מכשירי סלולר עם SIM פתוח, ופתיחת מכשירים נעולים ללא תשלום - ב – 1 בינואר 2011 נכנס לתוקף חוק ההסדרים ובמסגרתו הסעיף המחייב את החברות הסלולאריות לפתוח ללא תשלום את כרטיס ה SIM בכל מכשיר סלולר שנמכר על ידן בעבר כשהוא נעול לשימוש ברשת אחרת. משמעות ההחלטה היא כי לקוח יוכל לקחת מכשיר שהוא רכש ברשת אחת ולעבור איתו לחברה אחרת, מבלי שייאלץ להיות תלוי בחברה אותה הוא מבקש לעזוב, בצורך לפרוץ, תמורת תשלום, את אפיון הנעילה של המכשיר. עד היום עלות פתיחת SIM, משתנה מחברה לחברה אך עשויה להגיע עד לכ- 100 ₪ בקירוב, דבר שהיווה חסם תחרותי.

[http:// www.maavarkal.org.il]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד התקשורת.