בשרים ליום העצמאות בחינאוי בוצ'ר שופ
בשרים ליום העצמאות בחינאוי בוצ'ר שופ
הודעה לעיתונות

הילולת הבשר בשיאה בחינאוי בוצ'ר שופ

יום העצמאות בפתח ואפשר לומר שעונת המנגלים מתחילה רשמית. אילו בשרים מתאימים למנגל ואיך כדאי לתבל את הבשרים השונים? באיזו כמות בשר כדאי להצטייד ואיך ניתן לחסוך? נג'יב חינאוי, בעל רשת חינאוי בוצ'ר שופ, וג'ורג' דגיאן מסניף הרצליה מסבירים את מה שחשוב לדעת על צליית בשרים על האש וגם נותנים כמה טיפים שישדרגו לכם את ארוחת המנגל.

כמויות בשר
כשקונים בשר למנגל רצוי לקחת בחשבון את הכמויות לפי מספר האנשים. סך כל הבשרים שקונים אמור לכלול כ-350 גרם בשר למבוגר וכ-200 גרם לילד עד גיל 10. באופן עקרוני, כשאוכלים בשרים על האש, בשרים משופדים עדיפים על פני נתחים - זה גם כלכלי יותר, וגם מאפשר ליהנות ממגוון בשרים ולא לשבוע כבר מהסטייק הראשון. אפילו את הסטייקים אפשר לחתוך לקוביות ולשפד.

הכנת המנגל
חשוב לשים את הגחלים, כך שלא יגיעו עד הרשת, כיוון ששומן הנוטף מהבשרים על המנגל יכול להדליק את הגחלים, לשרוף את הבשר מבחוץ ולהשאירו חי בפנים. מאותה הסיבה רצוי גם לקחת איתכם שפריצר ולטפטף מעט מים על הגרילר בכל פעם שמתלקחות הגחלים.

שלבים
בהתחלה, כשגחלים עוד לוהטות, רצוי להניח על הגריל את הירקות: בצל, עגבניות, חצילים. על החצילים המוכנים כדאי למזוג טחינה גולמית בתוספת לימון ומלח.
לאחר צליית הירקות אפשר לשים על הגריל פיתות עם זעתר. רצוי זעתר בלדי של חינאוי בוצ'ר שופ, אשר עשוי בעבודת יד.
ואז מגיע תור הבשרים - תחילה הבשרים שגם הילדים אוהבים: פרגיות והמבורגרים, ולאחר מכן עוברים לבשרים האחרים. לרוב ילדים אוהבים גם כנפיים וקבבים, אך אותם רצוי לצלות לקראת הסוף, כשהגחלים פחות חמות, כדי שייצלו טוב גם בפנים.

אילו בשרים מתאימים למנגל?
פרגיות
ניתן להשיג גם כשיפודים וגם כסטייקים. מתבלים בתבלין לעוף בגריל ובשמן זית. לא חובה להוסיף מלח, כי התבלין כבר מכיל גם מלח. חשוב לציין שהפרגיות של חינאוי בוצ'ר שופ עשויות מהירכיים ולא מהשוקיים. בשר הירכיים רך וטעים יותר מזה של השוקיים, פחות סיבי, פחות שומני ומגיע ללא עצמות.
קבב
הקבב של חינאוי, שזכה לשמו הטוב לאורך השנים עשוי 70% בשר בקר ו-30% בשר טלה אשר נטחנים במקום מול עיני הלקוח, פטרוזיליה ובצל טריים, תבלינים: פלפל שחור, מלח, כוסברה והתבלין הסודי של חינאוי שעבר מדור לדור. הקבב עשוי מרכיבים טריים בלבד, ללא חומרים משמרים, ללא מונסודיום גלוטומט וללא צבעי מאכל. מה שהופך את הקבב לעסיסי במיוחד הוא נתח הטלה שבו משתמשים, הנקרא פַלְדַה הלקוח מאזור הבטן ומכיל גם שומן. הקבבים מגיעים מוכנים לצלייה ללא צורך בתיבול נוסף. מניחים הקבבים על הרשת למשך דקה מצד אחד, להפוך ואחרי 1/2 דקה להוציא את הקבבים מהמנגל כשהם בדרגת צלייה מדיום או לכל היותר מדיום-וול.
הטיפ של נג'יב למנגל: לשים את הקבב הנא בתוך פיתה ולהניח את הפיתה על האש, כך כל הטעמים נספגים בפיתה (במקום לזלוג על הרשת), והתוצאה... מעדן.
אנטריקוט
למי שאוהב סטייק בקר, אנטריקוט הוא מהנתחים המומלצים לצלייה על האש, כיוון שהוא נתח שומני ופחות נוטה להתייבש על המנגל. ניתן להשיגו כסטייקים או על שיפודים.
שייטל
חלק לא שומני, ובכל זאת רך, הלקוח מהחלק האחורי של העגל.
פילה
פילה הוא נתח משובח ורך מאוד, כמו חמאה בתחושת הלעיסה שלו. הוא לקוח מהחלק האחורי של העגל המחובר לסינטה, מאזור שאין עליו עומס משקל ולא מתפתחים בו שרירים. הודות לכך נוצר הבשר הרך.
סינטה
אם בוחרים לצלות סינטה על האש רצוי לקחת נתח עבה, כיוון שהסינטה אינו נתח שומני ועל האש הוא יכול לאבד מהרכות שלו. לצלייה בבית ניתן להשתמש בסטייק סינטה יותר דק ולצלות על מחבת פסים.
T-bone עגל חלב
עשוי מאזור החיבור של הסינטה והפילה ומגיע עם עצם. כל נתח שוקל כ-250 גרם. מתבלים במלח ופלפל ורצוי להוסיף את תבלין הבית של חינאוי.
צלעות טלה T-bone
ניתן לבחור צלעות קטנות מהחלק האחורי של הטלה או צלעות ארוכות מהחלק הקדמי. את הצלעות מתבלים בפלפל ורק לקראת הסוף מוסיפים מלח, כי המלח מייבש את הבשר, ואנחנו הרי רוצים בשר עסיסי.
לבבות עוף
מגיעים רק על שיפודים. מתבלים במלח ופלפל.
שקדי עגל
שקדי העגל מגיעים רק על שיפודים. ישנם שני סוגי שקדים, כאלה אחד מאזור הגרון וכאלה מאזור הלב. השקדים שליד הלב הם יותר שומניים ועסיסיים.
נתח קצבים
נתח קצבים, הנקרא גם רוט פלאש או אונגלה הוא הקרם דה לה קרם. הכינוי נתח קצבים ניתן לו בגלל שהקצבים היו שומרים את הנתח הזה לעצמם. הוא לקוח מלב לבו של העגל, מאזור הסרעפת. כדאי לשים אותו על האש כנתח שלם ולפרוס אותו רק אחרי שהוא מוכן.

חינאוי בוצ'ר שופ
סניף הרצליה פיתוח – החושלים 6. טל' 09-8822660
סניף ת"א – קרליבך 25. טל' 03-6240458
סניף יפו – קדם 58. טל' 03-6822074
http://חינאווי.com/index.php

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מילת מפתח תקשורת שיווקית.