מפרסם: דניאלה רייבנבך תקשורת
תאריך: 17/05/2011 21:48
נושא: תרבות
עומר אדם - תמונה אלעד ויסמן
עומר אדם - תמונה אלעד ויסמן
עומר אדם - תמונה אלעד ויסמן
עומר אדם - תמונה אלעד ויסמן
הודעה לעיתונות

ישראל חוגגת עצמאות לגאורגיה בפסטיבל תרבות גיאורגי

"פסטיבל לגאורגיה באהבה"

ישראל חוגגת עצמאות לגאורגיה בפסטיבל תרבות גיאורגי
ביום רביעי,25 במאי, תחגוג קהילת יוצאי גאורגיה את יום העצמאות של ארץ הולדתם בבריכת הסולטן בירושלים, באירוע מוסיקלי אליו יגיעו זמרים גיאורגים מהשורה הראשונה בין האמנים: בובה קיקבידזה (Buba Kikabdize), נינו צ'חיידזה (Nino Chxeidze) ועומר אדם.

הקהילה הגאורגית בישראל חוגגת את יום העצמאות העשרים של גאורגיה בפסטיבל תרבות שייקרא "לגאורגיה באהבה". במיוחד עבור הפסטיבל יוטסו לארץ שבעה זמרים גאורגים מהשורה הראשונה. בנוסף, יופיעו בפסטיבל גם זמרים ישראלים ממוצא גיאורגי ובהם עומר אדם.

"מטרת 'לגאורגיה באהבה' היא לחזק את הקשר בין שתי המדינות ובין שני העמים", אומר פרופ' ג'מאל אג'אשווילי, מנכ"ל הקונגרס היהודי-גאורגי העולמי: “לקהילה היהודית בגאורגיה מורשת בת יותר מ-2,600 שנה, שהחלה עם חורבן בית המקדש הראשון". עוד מוסיף אג'אשווילי כי "הפוטנציאל התרבותי, התיירותי והכלכלי, וחיזוק הקשר בין שתי המדינות הוא עצום. הקהילה היהודית-גאורגית היא ראש הגשר בחיבור הזה".

במהלך פסטיבל "לגאורגיה באהבה" יודה נשיא גאורגיה, מיכאיל סאקשווילי, לנשיא שמעון פרס על שיתוף הפעולה בין המדינות ולעם בישראל.

האמנים הגאורגים שיגיעו לישראל במיוחד עבור "לגאורגיה באהבה" הם בובה קיקבידזה (Buba Kikabdize), ללה טורטומייה (Lela Turtumia), נינו צ'חיידזה (Nino Chxeidze), מרבי ספאשווילי (Merabi Sepashvili), סופו חלוואשי (Sofo Halbashi), נאני ברגווצ'ה (Nani Bregvadze) וגיורגי אוסיקשווילי (Giorgie Usikishvili).

מישראל יצטרפו אליהם הכוכב העולה עומר אדם, הלהקה המסורתית 'נשיונל בלט', להקת 'שלווה', מוריס ג'נאשווילי ועוד.

לגאורגיה באהבה – פסטיבל תרבות גיאורגיה
בריכת הסולטן , ירושלים
25 במאי
מהשעה 19:00
האירוע פתוח לקהל הרחב

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דניאלה רייבנבך תקשורת.