חדש בישראל
חדש בישראל
הודעה לעיתונות

קיץ של אקסטרים ימי בגלבוע

מאגר חגי יארח בתחילת חודש יוני את אליפות ישראל בגלשן עמידה (SUP) ואירוע ראווה של קייט סרפינג עם טובי הגולשים בישראל

מי אמר שצריך ים כדי לארח תחרויות בגלישה ? מאגר המים, חגי שבגלבוע, יארח בשבעה ביוני את אליפות ישראל בגלשן עמידה פאדלבורד (S.U.P) Stand up paddle-board וגם אירוע גלישה בקייט סרפינג בו ייקחו חלק גולשי הקייט הטובים ביותר בישראל.

על קיום התחרות דווקא בגלבוע סיכמו מנהל הספורט הרב תחומי בגלבוע, שלומי אייל, ואנשי עמותת "מעופפי הים" ועמותת "גולשי העפיפון בישראל" בראשם עומדים גיל הורביץ ומפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ שהוא נשיא העמותה.

הפאדלבורד הוא ענף גלישה צעיר יחסית בעולם, מדובר בגלשן בעל נפח גדול יותר מגלשני הגלים הרגילים ולכן הוא בעל כושר ציפה טוב יותר על המים, הגולשים נעזרים בחתירה במשוט כדי להתקדם.

הענף החל להתפתח בעולם ב-2007 ועל פי ההערכות רק כמה עשרות אלפים בודדים גולשים בצורה הזו , בישראל הענף צעיר מאד, בערך כשנה ועוסקים בו כ-500 גולשים בהם כמה מוותיקי הגלישה בינהם הגולשים האולימפים לשעבר גל פרידמן, לי קורזיץ עמית ענבר, וגם לישי מילר, צחי האוס, , עומרי חצור ואלי זרקא וחלקם גם יגיעו לתחרות בגלבוע.

הצופים שיגיעו למאגר חגי , יוכלו להשתתף בהגרלת פרסים יקרי ערך, יהנו מדוכני המזון והשתיה ומהמוזיקה שתנגן ברקע ויוכלו להתרשם גם מתחרות ראווה בקייט סרפינג, גלישה על גלשנים הקשורים לעפיפוני ענק. מדובר בענף שקיים כ 12 שנה בעולם ובישראל, על פי ההערכות למעלה מעשרת אלפים ישראלים עוסקים בגלישה בקייט סרפינג, כאשר כ-2500 מהם עושים זאת כתחביב באופן קבוע. בעולם יש על פי ההערכות כמיליון גולשי קייט. לגלבוע יגיעו 16 הגולשים המקצוענים הטובים בישראל ולצידם גם עשרת הנערים הטובים בישראל שיפגינו את מיטב הביצועים.
את הפרסים לאלופים יעניק ראש המועצה האזורית גלבוע, דני עטר שאומר: "אני שמח על ההחלטה לקיים את התחרות בגלבוע כחלק משלל אירועי הקיץ שיתקיימו בגלבוע בחודשים הקרובים, אין לי ספק שלכולם צפויה חוויה ספורטיבית עצומה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.