מפרסם: מירו יחסי ציבור
תאריך: 01/08/2011 12:32
נושא: חדשות
חיים מסילתי,סיו"ר לשכת השמאים
חיים מסילתי,סיו"ר לשכת השמאים
הודעה לעיתונות

שמאי המקרקעין הם בעלי המקצוע הטובים ביותר לתקופת המחאות

חיים מסילתי, סיו"ר לשכת השמאים, מציע פתרון.

בתקופה בה העם מוחה כנגד יוקר המחיה, זה הזמן לערב אנשי מקצוע רב תחומיים.
שמאי המקרקעין עוסקים בתחום הדורש התמחות בתחומי בכלכלה, המשפט וההנדסה ושלובם יחד לתחום המקרקעין".

במה יעזרו שמאי המקרקעים לציבור ?
בעת זו בה נדרשת מומחיות לדעת מהו שוויו של נכס יכולים שמאי המקרקעים לסייע בידי קונים לאבחן היתרונות והחסרונות של הנכס, לדעת האם המחיר הנדרש הוא מחיר גבוה הנקבע על פי גחמה כזו או אחרת של המוכר או שאכן מדובר בשוויו האמיתי של הנכס.
בשל המצב השורר כיום, רבים מחליטים "לשבת על הגדר" ולראות כיצד תיושמנה האמירות של ראשי המשק בדבר הורדת מחירי הדיור, אולם לא מעטים מבינים שייתכן ודווקא הירידה הרגעית בביצוע העסקאות, יכול שתהיה אחת מההזדמנויות האחרונות לקנות דירה במחיר סביר ודווקא עכשיו נכנסים למשא ומתן בעניין. אותם אלה – כדאי שיסתייעו בשמאי המקרקעין אשר מומחיותם יכולה להיות לעזר רב".

במה יעזרו שמאי המקרקעין לממשלה ?

"אז זהו – שכאן בנוסף להתייעצות עם גרומים פוליטיים שונים, נכון יעשו ראשי המשק אם ישבו על שולחן הדיונים המקצועי יחד עם שמאי המקרקעין. השמאים מכירים את שוק הנדלן על בוריו. מכירים מחירי נכסים וערכי קרקע , מכירים את הכוחות המניעים את השוק ויכולים ליתן עצות מעולות. חלק מהעצות יכולות לבא מתחום המיסוי (כמו העלאת מס הרכוש חזרה – שהרי לא נכון שאדם שמחזיק 10 דירות לא ישלם על כך מס כל שהוא...), קביעת ארנונה לפי שווי (וכך במקומות בהן מחירי הדיור נמוכים יחסית כמו ערים פריפרליות או נכסים בעלי שווי נמוך בערים מרכזיות – תשולם ארנונה נמוכה יחסית), הקמת מינהלת שתעסוק בארגון פרויקטים לרוכשי דירה ראשונה ועוד".
מסילתי מסכם: "שמאי המקרקעין הם בעלי המקצוע הרלוונטיים ביותר לתקופה זו וטוב יעשה אם ישכילו להשתמש בהם !"

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירו יחסי ציבור.