מפרסם: צפורת תקשורת
תאריך: 03/08/2011 12:15
נושא: בריאות, משפחה
תינוקיה בבית מלון
תינוקיה בבית מלון
כרית הנקה בבית מלון
כרית הנקה בבית מלון
שידת החתלה בבית מלון
שידת החתלה בבית מלון
הודעה לעיתונות

ארבעה זוגות תאומים במלון יולדות הדסה בייבי

בשבוע האחרון שהו בתינוקייה של המלון ארבעה זוגות של תאומים

לא פחות מארבעה זוגות של תאומים שהו בשבוע האחרון בתינוקייה של מלון יולדות הדסה בייבי, מלון היולדות הירושלמי שבעין כרם.

לדברי אינה בטקילין, האחות הראשית בתינוקייה של המלון, זו הפעם הראשונה בה שוהים בו-זמנית ארבעה זוגות של תאומים בתינוקייה.

בטקילין מדווחת, כי התינוקות, 3 בנים ו-5 בנות, נחלקו לשני זוגות של בנות, זוג בנים, וזוג מעורב של בן ובת. הורי התינוקות משתייכים לכל המגזרים – חילוני, דתי וחרדי. להורים יש בין ילד אחד לארבעה ילדים הממתינים לאחים החדשים בבית. האמהות שהו במלון בין 3 לילות לשמונה לילות, כששניים מהאבות בחרו לשהות עם נשותיהם ועם התינוקות החדשים ביחד במלון, אבא אחד שהה במקום 3 לילות ואבא שני הגיע עם שני ילדים גדולים יותר, כדי לעשות את השבת ביחד עם האם והתאומים החדשים.

מלון יולדות הדסה בייבי, הממוקם בקריה הרפואית של הדסה עין כרם, מושך אליו נשים שילדו בכל בתי היולדות בארץ. עידית דיין, מנהלת התפעול והתינוקייה של המלון, מספרת כי למלון הגיעו כבר יולדות מבית חולים זיו בצפת ואפילו מבית חולים יוספטל באילת. לדבריה, המלון מהווה מוקד משיכה לאוכלוסיה חילונית ודתית כאחד, ומציע לנשים לאחר לידה מנוחה בתנאים מפנקים, בעוד צוותים רפואיים מטפלים בתינוקות באהבה רבה, 24 שעות ביממה.

לדברי דיין, במלון רואים מגמת עלייה במספר התאומים המגיעים לשהות עם אמהותיהם במלון. בשנת 2010 הייתה עלייה של כ-50% במספר זוגות התאומים שהגיעו למלון לעומת שנת 2009, ובמחצית הראשונה של שנת 2011 כבר הגיעו 7 זוגות תאומים, אליהם מצטרפים ארבעת הזוגות שהגיעו באותו הזמן למלון ושהו יחד בתינוקייה של המלון. סך הכל 11 זוגות של תאומים, בקצת יותר מחצי שנה.

היא מציינת, כי בשנת 2010 שהו במלון גם שלישיות, שהגיעו בשלשות. לא אחת ולא שתיים, כי אם שלוש שלישיות שהו במלון בשנה זו. במחצית הראשונה של שנת 2011 שהתה עד כה שלישייה אחת.

רוני, אם השלישייה שהגיעה למלון השנה, תושבת אזור ירושלים, ספרה כי היא ובעלה נישאו שנה וחצי לפני הלידה, ותוך שנתיים הפכו מרווקים למשפחה "מרובת ילדים". השלישייה שלהם – שתי בנות ובן – נולדה בניתוח קיסרי, ואחרי שהתינוקות שהו שבועיים בבית החולים, עברה כל המשפחה למלון יולדות הדסה בייבי, כדי שהמעבר למשפחה עם חמש נפשות יהיה חלק יותר וילווה על ידי אנשי מקצוע.

האם הגאה מספרת: "הגענו למלון, כי אמא שלי התעקשה שאני צריכה לנוח. יש לי אח דתי שאשתו הולכת לבית הבראה אחרי כל לידה. הוא אמר לאמא שלי שאני חייבת את זה. כשיצאנו מהמלון והגענו הביתה, הבנתי כמה היא צדקה! היה מפנק! היה כיף! ועוד איך שצריך את זה!"

רוני מספרת שהאחיות היו עשר וקבלו אותה ואת שלושת התינוקות שלה מאד טוב, ובראשן, אינה, האחות הראשית, שענתה לכל שאלה שלה. כך גם צוות תפעול המלון, ובראשו עידית. האוכל, לדבריה, היה "סוף הדרך! ממש שאפו לשף! מעולה!". יתרון שהיא מצביעה עליו בשהות במקום הוא החופש שניתן לה להחליט. "אם בקשתי להאכיל, קראו לי. אם בקשתי לנוח, נתנו לי. לא לחצו עלי. אמרו שאעשה מה שאני רוצה ו'אנחנו פה בשבילך'. "

רוני מסכמת: "השהות במלון היא חובה לכל אמא! באמת! אני חושבת שכל יולדת צריכה את זה."

בטקילין מסכימה עם כל מילה שלה. היא אומרת שהיא מאמינה, שכל אישה זקוקה למנוחה לאחר הלידה, בתקופה המכונה "משכב לידה", אבל לא רק האישה. גם האב זקוק להכוונה ומנוחה, ועל אחת כמה וכמה, כשמדובר בלידה של תאומים או שלישייה, כשיש שניים או שלושה קטנטנים, שזקוקים לטיפול ההורים, כמעט 24 שעות ביממה.

לפרטים: מלון יולדות הדסה בייבי, קריה רפואית הדסה עין כרם, 02-560-8555
www.hadassahbaby.co.il
www.facebook.com/hadassahbaby2

פרטים נוספים: צפורת איזנברג, צפורת תקשורת, 054-479-2866, [email protected]

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- צפורת תקשורת.