מפרסם: שגב מדיה
תאריך: 05/10/2011 16:20
נושא: בריאות, חינוך
קולאז' של מתבגרת
קולאז' של מתבגרת
טיפול באמנות דיגטלי- מתגבר לאחר השתלה יצר גיבור על שייסע להלחם בתחלואת הגוף
טיפול באמנות דיגטלי- מתגבר לאחר השתלה יצר גיבור על שייסע להלחם בתחלואת הגוף
הודעה לעיתונות

טיפול באומנות הדור הבא

טיפול באומנות דיגיטלי - תחום חדש בתרפיה באומנות

טיפול באומנות דיגיטלית, הוא תחום חדש בתרפיה באומנות שהחל לפעול לאחרונה במרכז החינוכי במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית. השימוש באומנות באמצעים דיגיטליים מאפשר למטפל באומנות יצירת קשר עם הילד המטופל בבית החולים ועם תחומי העניין שלו מעולמו, באמצעות תוכנות גרפיות כמו Photoshop, מצלמה, עט דיגיטלי (וואקום), תוכנות ליצירת מצגות, יצירת קליפים ועריכת מוזיקה ואפילו באמצעות שימוש ב- Facebook

הפייסבוק מאפשר למטפל לקבל הזמנה לעולמם של המתבגרים. באמצעות הביקור שמאפשר המטופל בפרופיל שלו ברשת החברתית, נוצר קשר ראשוני בן המטפל למטופל ונשברים מחסומים. המטופל מראה למטפל תמונות שלו עם חברים ובני משפחה ומאפשר טעימה מעולמו האישי, כך מתגברים על מחסום הזמן והקושי ביצירת קשר ראשוני שקיים במפגש טיפולי חד פעמי, כפי שקורה במפגש טיפולי המתקיים בבית החולים שניידר.

"הטיפול באומנות בבית החולים הוא שונה לחלוטין מטיפול רגיל", אומרת שרון שפרינגר, המטפלת באומנות דיגיטלית בשניידר. "כאן אין פגישות קבועות עם המטופלים, אלא מדובר לרוב במפגשים חד פעמים עם המטופל. לכן הפייסבוק מאפשר לי לדלג במרכאות על שלבים בטיפול ולהגיע למטופלים בזמן קצר".

שרון מוסיפה כי "הטיפול במתבגרים הוא שונה מטיפול בילדים, אצלם במיוחד בולטת נטייה להתנגדות לטיפול. השימוש באומנות באמצעים דיגיטליים מאפשר לי לפגוש את המתבגרים בעולם שלהם. אנו עובדים ביחד על יצירה משותפת שיכולה להיות: קומיקס, קולאז' דיגיטלי של תמונות, ציור ממוחשב, טראק או קליפ מוזיקלי מלווה בתמונות דרכם מצליח המטופל להביע את עצמו.

המרכז החינוכי במרכז שניידר, בראשות משכית שוחט, פועל מטעם משרד החינוך וכולל כ - 30 מורות לחינוך מיוחד ותרפיסטיות המסייעות לילדים המאושפזים בתחומים רבים, ביניהם: השלמת חומר לימוד והכנה לבגרויות, פעילויות העשרה ועוד'.

מהו טיפול באומנות:
התרפיה באומנות הינה סוג טיפול חדש יחסית. זהו תחום המשלב בתוכו את האמנות הפלסטית – ציור, צביעה, רישום פיסול וכו' תוך שילוב תיאוריות פסיכולוגיות.
טיפול באומנויות יכול לסייע בעיבוד רגשות קשים, ואף יכול לעזור למצוא כוחות שהמטופל אולי לא היה מודע להם. היצירה מאפשרת למטופלים להביע תכנים פנימיים, לעיתים לא מודעים, באופן חוויתי, יצירתי ולעיתים קרובות גם מהנה ומספק. הטיפול מתאים לכל אדם ללא צורך בכישרון, בידע או ניסיון קודמים באומנות.

על שרון שפרינגר:
מטפלת רגשית באומנות פלסטית ודיגיטלית, מטפלת באופן פרטני וקבוצתי. כיום עובדת כתרפיסטית בבית חולים שניידר ובגנים של החינוך המיוחד במגזר החרדי. בעבר עבדה עם ילדי מהגרים בבית ספר ביאליק רוגוזין ועם הגיל השלישי.בעלת הכשרה בתרפיה באומנות ממדרשת בית ברל ותואר ראשון (BA) במדעי ההתנהגות מהמכללה האקדמית רופין.

לפרטים נוספים: בת אל שגב: 077-5412161,052-3432476

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שגב מדיה.