הודעה לעיתונות

חברת שירותים קבלנית נתבעת פעם נוספת בגין מניעת מתן פיצויי פיטורים למרות פסיקה של בית הדין הארצי לעבודה

חברת שירותים קבלנית נתבעת פעם נוספת בגין מניעת מתן פיצויי פיטורים, עם הפסדה במכרז

משרד עו"ד סטולר&שנידר הגיש אתמול, א', 8.1.12, בשם איגור בינב, כתב תביעה כנגד חברת א.דינמיקה שבבעלות איש העסקים אל"מ (במיל') אבי מזרחי. כתב התביעה מציין כי בינב, פועל ניקיון במתחם חברת החשמל בבית דגון, החליף ב-10 השנים האחרונות מספר מעסיקים, בהתאם לשינויים שנעשו בחברות הקבלניות שזכו במכרז השירותים בחברת החשמל. ב-3 השנים האחרונות הועסק בינב אצל חברת א.דינמיקה שכאמור החליטה על פיטוריו.

המדובר במקרה אחד מתוך מקרים רבים שמגיעים לפתחו של בית המשפט (אם כי מטבע הדברים ואפיון האוכלוסייה - לא רבים מספיק). יחד עם זאת מדובר במקרה קיצון שכן התנהלותה של חברת א.דינמיקה, כפי שנחשף בכתב התביעה, אינה חדשה ומעידה על דפוס התנהגות שקול, המגחיך אפילו את בית המשפט שכבר נדרש לאותו עניין ממש לפני מס' שנים.

בכתב התביעה מציין התובע כיצד מרגע פיטוריו לא זכה לקבל ממעסיקו לא רק את הפיצויים בגין הפיטורים, אלא אף את יתר התשלומים המגיעים לו מכח ההסכם הקיבוצי שנחתם עוד ב-1987. מסתבר כי חברת א.דינמיקה כבר נדרשה לדיון בסוגיה זו כשערערה לבית הדין לעבודה בשנת 2004 על פסיקה כנגדה ובדיון בפני נשיא בית הדין לעבודה דאז, כבוד השופט סטיב אדלר נקבע מפורשות כי עובדים זכאים לפיצויי פיטורין כאשר קבלן השירותים שהעסיק אותם הפסיד את המכרז.

מדוע שחברה רצינית ומקצועית תבחר להתעלם מפסק דין שניתן נגדה ותשמר את דרכיה בדך של "שיטת מצליח"? כנראה שבית הדין הארצי לעבודה יאלץ לתת את הדעת לא רק בסוגיית הזכאות לפיצויי פיטורים וזכויות נוספות המגיעות לתובע, אלא גם לשאלה זו.

מצורפים: כתב התביעה, פסק הדין שנתן השופט סטיב אדלר.

לפרטים נוספים: אורית רענן, מתמחה במשרד סטולר&שניידר 054-6278873

משרד עורכי הדין סטולר&שניידר, ממוקם בצמרת המשרדים המקצועיים המתמחים בתחום משפט העבודה. את המשרד הקימה ומנהלת עו"ד מור סטולר מהמובילות בתחום משפט העבודה בכלל ובמשפט הקיבוצי בפרט. המשרד מספק מגוון רחב של שירותים משפטיים בכל היבטי משפט העבודה: עריכת הסכמי עבודה, מתן חוות דעת, ניהול מו"מ וייצוג בהליכים משפטיים בכל הערכאות. המשרד מלווה ארגונים בכל סדרי הגודל ומספק להם שירותי ניהול מו"מ קיבוציים ופרטיים, ליווי תהליכי התייעלות בגופים ציבוריים ופרטיים, ליווי הליכי מיזוג ורכישה וטיפול במשברים. בנוסף, למשרד מוניטין מבוסס בתחום הליטיגציה והוא מייצג את לקוחותיו בערכאות משפט שונות בהן: בית הדין לעבודה, מערכת בתי המשפט האזרחית, בית המשפט העליון, בוררויות וועדות משמעת לסוגיהן.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירון תקשורת משווקת.