אלה שטרנברג
אלה שטרנברג
סרגיי ריכטר
סרגיי ריכטר
הודעה לעיתונות

אלה שטרנברג וסרגיי ריכטר הם אלופי אירופה בזוגות מעורבים ברובה אוויר

הצמד הישראלי ניצח בגמר זוג קלעים מסלובניה כאשר קודם לכן ניצח בחצי הגמר צמד איטלקי ודורג ראשון במקצה הדרוג

אלה שטרנברג וסרגיי ריכטר זכו הערב (שישי) במדליית הזהב בתחרות לזוגות מעורבים בפתיחתה של אליפות אירופה לבוגרים בנשק אוויר הנערכת בוירומאקי שבפינלנד. שטרנברג וריכטר גברו בגמר על הזוג מסלובניה, כאשר קודם לכן בחצי הגמר ניצחו צמד מאיטליה.

תחרות הזוגות המעורבים היא תחרות חדשה שמתקיימת לראשונה באליפות אירופה. לכל צמד קלעים (אישה וגבר) יש 50 כדורים אותם הם צריכים לירות ב-35 דקות. הניקוד המקסימאלי הוא 500 נקודות. ארבע הזוגות הראשונים מעפילים לגמר. בגמר הזוג שסיים ראשון, במקרה שלנו שטרנברג וריכטר, התחרה מול הזוג במקום השלישי, הזוג מאיטליה, והזוג במקום השני מרוסיה התחרה מול הזוג במקום הרביעי מסלובניה. לכל זוג ניתנים 10 כדורים שאותם הם צריכים לירות בחמש דקות, שני הזוגות המנצחים העפילו לגמר, ושני הזוגות שהפסידו התמודדו על המקום השלישי.

שטרנברג וריכטר שסיימו את המוקדמות ראשונים עם 496 נקודות, ניצחו גם את חצי הגמר מול האיטלקים כאשר השיגו 102.6 נקודות מתוך 109 האפשריות מול 99.6 של האיטלקים.

בגמר יורים הזוגות ראש בראש, כדור אחר כדור, כאשר הזוג הראשון שמגיע לשלוש נקודות הוא המנצח. שטרנברג וריכטר ניצחו 0:3 וזכו בנוסף לפסלון מוזהב, גם בפרס כספי של 3000 יורו.
גם הצמד השני של ישראל בתחרות, יעל וקסמן וליאור מדלל קבע תוצאה נאה של 490 נקודות מתוך 500 אפשריות ודורג במקום השביעי. בתחרות השתתפו 19 זוגות מ-14 מדינות.

עוד קודם להישג של שטרנברג וריכטר ולתחרות הזוגות, רשם ניב דשא בן ה-17 מהפועל מעברות הישג אישי, כאשר דורג במקום ה-17 עם תוצאה של 590 נקודות מתוך 600 אפשריות (97,98,100,98,98,99) באליפות אירופה לנוער שננעלה היום. עבור דשא מדובר בשיאי אישי ושיפור של חמש נקודות לשיא הקודם שלו.
המיקום הסופי של דשא נקבע רק בספירת הבולים, שכן ארבעה קלעים השיגו תוצאה של 590 נקודות, פאג'דה הצ'כי עם 43 בולים דורג במקום ה-14 ואילו לדשא היו רק 39 בולים שדרגו אותו נמוך יותר.
עימי בן חפר סיים את התחרות עם 574 נקודות ודורג במקום ה-50. בדרוג הקבוצתי דורגה נבחרת גרמניה במקום הראשון עם תוצאה של 1777 נקודות, המהווה שיא עולמי חדש לנוער.

מחר הנוער יפנה את מקומו במטווח לטובת הבוגרים. בשעה 11:00 תחל התחרות באקדח, את ישראל ייצג הקלע דני כץ מהפועל אשקלון. אחריו בשעה 14:45 תחל התחרות לנשים ובה יתחרו אלה שטרנברג, חן טל ויעל וקסמן. המטרה של השלוש היא לזכות בכרטיס כניסה למשחקים האולימפיים בלונדון, כאשר על הדוכן עומדים לחלוקה ארבעה כרטיסים אחרונים .

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ירון מיכאלי תקשורת ויחסי ציבור.