הודעה לעיתונות

הדסית וביו-לייט קיבלו מימון אסטרטגי של 900 אלף דולר מקרן בירד עבור שת"פ ביו-מרקר ואריאדנה

התקדמות אסטרטגית נוספת לביו-מרקר אחת מחברות האשכול של מיקרומדיק מקבוצת ביו-לייט וחברה משותפת עם הדסית ביו - קרן בירד הודיעה כי תממן את שיתוף הפעולה של ביו-מרקר עם חברת אריאדנה האמריקאית בהיקף של 900 אלף דולר. החברות יובילו פיתוח משותף של בדיקה להכוונת טיפול תרופתי בסרטן המעי הגס הגרורתי

הדסית ביו החזקות (ת"א: הדסת, OTC:HADSY) ומיקרומדיק טכנולוגיות (ת"א: מקטכ), חברת אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית בהובלת ביו-לייט השקעות (ת"א: בולט) מודיעות כי החברה המשותפת, ביו-מרקר, קיבלה אישור סופי מקרן בירד, הקרן הדו-לאומית של ישראל וארה"ב, למימון שיתוף הפעולה עם חברת אריאדנה האמריקאית (Ariadne Diagnostics LLC) בהיקף של 900 אלף דולר. במסגרת שיתוף הפעולה בין החברות יפותח פנל של סמנים ביולוגים (ביומרקרים) המנבאים תגובה או חוסר תגובה לתרופות המבוססות על מעכבי הרצפטור EGF, כגון ארביטוקס בחולי סרטן המעי הגס הגרורתי.

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית ביו-לייט: "האישור שהתקבל מקרן בירד למימון שיתוף הפעולה של ביו-מרקר עם אריאדנה הינו צעד חשוב בקידום הפרויקט. לאחרונה הודענו על השקעה בחברת ביו-מרקר, באמצעות חברת מיקרומדיק, במטרה להרחיב את היצע הפתרונות של אשכול הדיאגנוסטיקה הסרטנית תוך ניצול הידע הנצבר בתחומים משותפים. הרחבת הפעילות בתחום סרטן המעי הגס, כמו גם הסכם שיתוף הפעולה של החברה עם חברת אריאדנה האמריקאית, יתרמו להרחבת בסיס הידע באשכול המכוון להמשך מאמצי הפיתוח של סמנים ביולוגים. הרחבת בסיס הפרויקטים כמו גם חיזוק המומחיות בתחום, מהווים פוטנציאל לשיתוף פעולה אסטרטגי עם חברות מובילות בתחום".

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו: "אנו שמחים על קבלת המימון החיצוני לביו-מרקר אשר מאפשר לקדם חברת פורטפוליו נוספת של הדסית ביו. שיתוף הפעולה של ביו-מרקר ואריאדנה וקבלת המימון מקרן בירד הוא דוגמא למהלך עסקי נוסף שכמוהו אנו שואפים לקדם בכל חברות הפורטפוליו. בשנתיים האחרונות הובלנו את חברות הפורטפוליו לחתימה על הסכמים ושיתופי פעולה עם חברות פארמה בינלאומיות, אנו מאמינים שגם השנה נציג מהלכים עסקיים נוספים תוך יצירת ערך לבעלי המניות. כיום תחום הביומרקרים נמצא בצמיחה מואצת, בעיקר בשל רצונן של חברות תרופות המפתחות טיפולים לחולי סרטן ללמוד את מידת ההצלחה של התרופות המפותחות. הפתרון אותו מפתחות החברות מתאים בדיוק למגמה זו".

דנה כהן, מנכ"לית ביו-מרקר: "המימון מקרן בירד הוא חלק ממהלך רחב של הבאת סמנים ביולוגים לצורך טיפול יעיל יותר בסרטן המעי הגס. בדיקות המאפשרות חיזוי כשלון של טיפול תרופתי קיים חיוניות להארכת תוחלת החיים ואיכות החיים של החולה ויש להן ערך כלכלי מוכח. תרופות ביולוגיות לסרטן המעי הגס הגרורתי נחשבות לטיפול יקר מאוד ובאחוז ניכר מהמקרים נמצא כי המטופלים אינם מגיבים לו. בעזרת פנל סמנים חלבוניים ניתן יהיה לנבא את קבוצת החולים המגיבים ולאפשר טיפול ספציפי בהם ומאידך להקדים ולחסוך זמן יקר ולטפל בקבוצת החולים שאינם מגיבים בעזרת טיפולים חלופיים.".

במסגרת ההסכם בין החברות, ביו-מרקר מפתחת את הבדיקה תחת ניסוי קליני בישראל בבית החולים הדסה אשר יורחב כעת גם לאתר קליני נוסף בבית חולים רמב"ם, זאת לאחר שקיבלה אישור מועדת ההלסינקי לכך. לאחר השלמת הפיתוח, אריאדנה אחראית לביצוע ניסוי קליני מקיף, קבלת אישור רגולטורי והשקת המוצר בארה"ב. יש לציין כי בידי ביו-מרקר נשארת הזכות למסחור הבדיקה באירופה.

תחום הדיאגנוסטיקה, ובמיוחד זו המיועדת לאיתור סרטן בשלבים מוקדמים, הינו תחום מבוקש שנמצא בצמיחה מתמדת כמו גם המגמה ההולכת וגוברת לשילוב ביומרקרים כחלק מתהליך פיתוח תרופות לסרטן וכן להתאמת טיפול יעיל ופרטני לחולה (Personalized Medicine). הסמנים הביולוגים, ביומרקרים, מאפשרים, בין השאר, לאתר ולעקוב אחר מחלה והתקדמות הטיפול בכל חולה באופן אינדיבידואלי ולהגברת יעילות הטיפול. השימוש בהם יכול להפחית את תופעות הלוואי הכרוכות בטיפולים שונים ולחסוך כסף רב למערכות הבריאות.

את ביו-מרקר מוביל צוות מקצועי ומנוסה הכולל את דנה כהן, מנכ"לית ביו-מרקר, ד"ר אוריאל פקטור, סמנכ"ל הפיתוח, שניהם בעלי ניסיון רב בתחום הדיאגנוסטיקה והסמנים הביולוגים וכן פרופ' תמר פרץ, מנהלת המחלקה האונקולוגית בביה"ח הדסה, ועומדת בראש מכון שרת לאונקולוגיה ומובילת דעה בקהילת חקר הסרטן הבינ"ל.
לאחרונה דיווחו ביו-לייט והדסית ביו כי מיקרומדיק, מקבוצת ביו-לייט שבשליטת ישראל מקוב, תשקיע 1 מיליון דולר בחברת ביו-מרקר, עם אופציה להשקעה נוספת של 1 מיליון דולר. פרטי ההסכם: http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=723916

אודות ביו-לייט
חברת ביו-לייט השקעות במדעי החיים בישראל בע"מ, הינה חברת החזקות וניהול, העוסקת באמצעות חברות בנות, בהקמה וניהול אשכולות של חברות העוסקות בתחומים מוגדרים תוך השקעה בחברות העוסקות במחקר ופיתוח של תרופות ומוצרים רפואיים. החברה הוקמה באפריל 2005 כאשר באפריל 2011 קבוצת משקיעים בראשות מר ישראל מקוב רכשה את השליטה בחברה והציגה אסטרטגיה חדשה של יצירת ערך באמצעות שיתוף בידע (גישת האשכולות). ביו-לייט החלה ביישום מודל אשכולות עסקי ייחודי בתחום הביומד המבוסס על יצירת ערך באמצעות סינרגיות הנובעות משיתוף בידע בין חברות המטפלות בתחומים משותפים ומשיקים. המודל מבוסס על שילוב של פעילויות העוסקות במחלה אחת מכיוונים שונים: תרופות, מכשור רפואי, אבחון מולקולארי, הדמיה ועוד, כל זאת תחת אשכול חברות מוגדר. שיתוף פעולה כזה יכול לייצר ערך מוסף באמצעות יצירת בסיס ידע וניסיון אשר יספק הכרות מקיפה עם המחלה, השוק, התחרות והגורמים המובילים בתחום, ויניב פתרונות ייחודיים וחדשנות ויהיה אטרקטיבי יותר לחתימת הסכמי שת"פ עם שותפים אסטרטגיים מובילים. www.bio-light.co.il

אודות מיקרומדיק
חברה אשר עוסקת בפעילות בתחום הדיאגנוסטיקה הקשורה למחלות הסרטן, בין השאר על ידי פיתוח ומסחור סמנים המבוססים על מולקולות וגנים שונים וזאת בעיקר באמצעות חברות בנות. מיקרומדיק הינה חברה ציבורית וביו-לייט מחזיקה ב - 20.57% מהונה המונפק והנפרע של מיקרומדיק עם אופציות להגדלת האחזקה ל - 25.51%.
www.micromedic.co.il

אודות הדסית ביו החזקות
הדסית ביו החזקות (ת"א: הדסת, OTC:HADSY) הוקמה והונפקה על ידי הדסית (חברת היישום של בית חולים הדסה) ב-2006 מתוך מטרה לקדם את הידע והניסיון שנצבר במעבדות המחקר של בית חולים הדסה. הדסית ביו החזקות מרכזת 6 חברות ביוטכנולוגיה שכולן  נמצאות אחרי הוכחת הצלחה בשלבי ההיתכנות -  יעילות התרופות במודל בעלי-חיים, ו - 3 מתוכן נמצאות במהלך ניסויים קליניים בבני אדם. החברות הכלולות ב- HBL הינן חברות המפתחות תרופות עם פוטנציאל בלוקבאסטר (מיועדות לשווקים בהיקף של מעל מיליארד דולר) הפועלות בתחומי הסרטן, מחלות דלקתיות ושיקום רקמות באמצעות תאי גזע - תחומים בהם לבית חולים הדסה ידע רב ושם כמובילה עולמית. החברה מנוהלת ע"י עו"ד אופיר שחף. www.hbl.co.il

אודות ביו-מרקר טכנולוגיות
החברה מפתחת בדיקות המבוססות על ביו-מרקרים חדשנים (סמנים ביולוגיים) לאבחון הסרטן בשלבים מוקדמים, ניטור וכן דיאגנוסטיקה מותאמת אישית להכוונת טיפול תרופתי, על ידי בדיקת דם פשוטה או ביופסיה סטנדרטית. הקניין הרוחני של החברה מושתת על מחקרים של בכירי הרופאים והחוקרים מביה"ח הדסה שניתן לחברה ברישיון ע"י הדסית (חברת האם של הדסית ביו-החזקות). www.biomarcare.com

אודות קרן בירד
קרן בירד הינה הקרן הדו-לאומית של ארה"ב וישראל למחקר ופיתוח (BIRD - Binational Industrial Research and Development) . מטרת הקרן לקדם ולתמוך במחקר ופיתוח הדדי בין חברות בארה"ב ובישראל. הקרן פועלת לקשר בין חברות אמריקאיות וישראליות העוסקות בתחומי מחקר ופיתוח דומים ומשיקים ללא תמורה לקרן עצמה, ביניהן, חברות היי-טק וסטארטאפים בתחומי התתקשורת, מדעי החיים, אלקטרוניקה, אלקטרו-אופטיקה, תוכנה, הגנת המולדת, אנרגיה מתחדשת.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.