הודעה לעיתונות

חיפוש אחר היורשים החסויים… עורכת הדין היתה לחוקרת פרשית הקרקעות האבודות

לאחרונה נתגלה בספריה של כתבי יד וספרים יהודיים עתיקים אשר הגיעו לישראל מלבנון וסוריה בדרך לא דרך, הסכם רכישת מגרש אשר בוצע בשנת 1939 ע"י רבה הראשי של לבנון בזמנו.
להפתעת היורשים אותם מייצגת עו"ד מירי ברוך מתברר בימים אלה, כי סבם רכש בזמנו קרקעות שונות בישראל לרבות קרקע במפרץ חיפה נשוא ההסכם דנן .
עקב מלחמות שונות הן בין הנוצרים למוסלמים כשהרובע היהודי של בירות היה ממוקם בשעתו בין אזורי הקרבות והן בין ישראל ללבנון, נאלצו רבים מיהודי הקהילה לרדת למחתרת מחשש לחייהם וכתוצאה מכך , הושמדו מסמכים רבים אשר היה בידם להעיד על עסקאות שביצעו עשירי הקהילה היהודית הלבנונית בישראל וזאת על מנת להסתיר את הקשר שלהם לישראל "האוייבת".
עו"ד מירי ברוך שהינה בעלת משרד עו"ד גדול ומפואר ביד חרוצים 15 בירושלים המתמחה בתחום של מקרקעין, ירושות, עזבונות, דיני משפחה ומסחר, פועלת ללא ליאות לאתר את הקרקעות דנן ולהוכיח את זכאות היורשים בקרקעות על מנת להשיב את הקרקעות ליורשי הבעלים המקוריים, היא מספרת כי בידיה מסמכים אותנטים ועתיקים המעידים על ביצוע עסקאות של רכישת דונמים בישראל עוד לפני קום המדינה כמו גם מסמכים,קבלות ומכתבים בהם ניתן לראות כיצד פעלו היהודים בזמנו למחיקת אזכורים של סימנים המראים על הקשר למדינת ישראל (כגון: בולים , חותמות דואר וכדומה...).
דוגמא למקרה בו ידוע כי בוודאות הושמדו מסמכים רבים, לרבות ככל הנראה בין היתר הסכמי רכישת מקרקעין בארץ , ניתן לשמוע מעדותו של מקורב לרב הראשי של לבנון המספר, כי זמן קצר לאחר בר המצווה שלו קיבל במתנה מצלמה מדודו, הנער (בזמנו) תלה את המצלמה את ידית החלון, החיילים הלבנוניים אשר חשבו כנראה כי מדובר בפעילות ריגול על אזור בו התבצרו במהלך הקרבות , הסתערו על בית המשפחה היהודית ואסרו את אב המשפחה (שהיה בנו של הרב הראשי של לבנון) ואת בנו הצעיר. באותו ליל בלהות הארובה של בית הרב העלתה עשן רב בעת שהרב ובני משפחתו מיהרו להשמיד כל זכר לעסקיהם וקשריהם עם ישראל. העשן שהיתמר היה כה חריג עד כדי כך שאחד השכנים היהודיים מיהר להזהיר את הרב ומשפחתו כי עליהם להיזהר.
עו"ד מירי ברוך הצליחה להוכיח קשר מעורר תקווה אשר עשוי לסייע בהוכחת זכאותם של היורשים אותם היא מייצגת. כמו כן , היא הצליחה לאתר גורמים שונים אשר היו מעורבים בעניין באותה עת לרבות את בנו של עוה"ד אשר ביצע את העסקה המקורית ואשר היה בזמנו בר סמכה מוותיקי ומכובדי הישוב היהודי שבארץ ישראל ובנו הינו כיום עו"ד אשר ירש את משרדי אביו.
עו"ד מירי ברוך מבקשת את עזרת הציבור של יוצאי לבנון אשר במידה וירשו קרקעות שנרכשו ע"י קרוביהם בעיקר באזור מפרץ חיפה, לצור עימה קשר באמצעות משרדה בטלפון 077-2170088 כל מידע בין בדבר קרקעות שנמסרו ליורשים כחוק ובין קרקעות שלא הגיעו לידי היורשים ואשר יש עליהם תיעוד כלשהו יתקבל בברכה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- לימור@נירית ליווי שיווקי ויחסי ציבור.