מפרסם: מורן פז יחסי ציבור
תאריך: 23/04/2012 16:26
נושא: תרבות
הודעה לעיתונות

פסטיבל תרבות של שלום חוגג עשור

שני עד חמישי 21-24/5 בצוותא

הפסטיבל הוותיק יתקיים זו השנה העשירית ויציג מופעי ומפגשי מוסיקה בסימן דיאלוג בין התרבויות. התוכנית האמנותית מבוססת על הפקות חד פעמיות במיוחד עבור הפסטיבל. רשימת האורחים המכובדת כוללת את: מוריס אל מדיוני (צרפת/ אלג'יר), יאיר דלאל עם הרכב מוזיקת עולם מרומניה Trei Parale, מופע הצדעה מיוחד לתרבות האתיופית בישראל ומופע משירי א"י שנוצרו בהשפעת המוזיקה הערבית.
הפסטיבל בניהולו האמנותי של אלי גרינפלד ובהפקת צוותא מציג מזה עשור מופעי מוזיקה המשלבים בין מסורות שונות באזור הים התיכון, אפריקה, אירופה ובכלל. מטרת הפסטיבל לחבר ולגשר בין התרבות היהודית והערבית ותרבויות העולם בכלל. הפסטיבל מציג הפקות מקור חד פעמיות הכוללות שיתופי פעולה מפתיעים ודיאלוג רב תרבותי. הפסטיבל מעלה על נס את המכנה המשותף בתרבותיות העולם.

אלי גרינפלד: "הפסטיבל מתקיים תחת הציווי וההשראה מפרק תהילים עליו גדלתי וחונכתי " מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, סור מרע עשה טוב בקש שלום ורדפהו" הפסטיבל הוא במה לערך מרכזי זה ביהדות אותה אני חולק עם צוותא ואמני הפסטיבל זה עשר שנים ברציפות."

מופעי הפסטיבל:

מוריס אל מדיוני - מלך הראי האוריינטאלי עם להקת "דיאלנא" - שני, 21/5
הפסנתרן האלג'יראי האגדי, מוריס אל מדיוני מארח את להקת "דיאלנא" במופע בכורה ופתיחתו החגיגית של הפסטיבל. חתן פרס ה- BBC היוקרתי למוזיקת עולם בהופעה ראשונה בצוותא. מופע של מוזיקת נשמה יהודית- ערבית – אנדלוסית, מקורית ומוכרת, במקצב אנדלוסי, רומבה, בוגי ווגי ופלמנקו.
"נשימת האדמה"- - שירי הארץ בהשפעה מזרחית וערבית, יונית שקד גולן. זמרת אורחת שירין דניאל, שלישי, 22/5
מיטב השירים האהובים והמוכרים שנוצרו בארץ בהשפעות ערביות ומזרחיות. שירים של יוסף הדר, ידידיה אדמון, נחום נרדי, מרדכי זעירא, אלכסנדר פן, נתן אלתרמן, שלונסקי, יעקב אורלנד ועוד וקלאסיקות ערביות/פלסטיניות של האחים רחבאני, מרסל חליפא ועוד.

מוזיקה על מים סוערים – יאיר דלאל ו Trei Parale, מוזיקת עולם ים תיכונית וצוענית - בין הים התיכון לים השחור
רביעי, 23/5

מפגש יחודי בין יאיר דלאל להרכב מוזיקת עולם מרומניה, במופע המחבר בין צלילי המוזיקה הים תיכונית למוזיקה הצוענית, רומנית, יהודית של אזור הרי הקרפטים, בשילוב רפרטואר וכלי נגינה המיוחדים לשתי התרבויות. בשיתוף המכון לתרבות רומנית ופסטיבל הג'אז של בוקרשט.
ביתא ישראל – חוזרים הביתה, עם אסתר רדא ולהקתה – חמישי, 24/5
מסע מוזיקלי בתרבות הישראלית אתיופית. המופע מציג פס קול ישראלי ייחודי, המשלב שירים ישראלים ואתיופיים בביצוע יוצא דופן של השחקנית והזמרת אסתר רדא.

פסטיבל תרבות של שלום, שני עד חמישי 21-24/5 21:00, צוותא, תל אביב
כרטיסים: נשימת האדמה 99 – 79 ש"ח. שאר המופעים: 70 – 99 ש"ח. לכרטיסים ופרטים נוספים – אתר צוותא

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מורן פז יחסי ציבור.