מפרסם: שירלי יצחקי יחסי ציבור
תאריך: 10/05/2012 17:16
נושא: ספרות
לאלף את האינסוף. עטיפה
לאלף את האינסוף. עטיפה
הודעה לעיתונות

ספרים חדשים לשבוע הספר 2012 בהוצאת אריה ניר

ולו שתי נשים מאת חוה עציוני-הלוי
"איני בושה בחטאיי. הלוא ייתכן שגם לכם בעל או אישה, או אולי אהוב או אהובה שבגדו בכם, בלבם ובמעשיהם, ותהיתם איך להשיב להם כגמולם. ובכל מקרה, בני אדם אנחנו והאם יש אדם שלא חטא?"
ולוֹ שתי נשים מגולל את סיפורן רווי התהפוכות והיצרים של פנינה וחנה, שתי נשותיו של בעל אחד, אלקנה: פנינה, אף שהייתה אשתו הראשונה ואם לבנים ולבנות רבים, נותרה דחויה ומושפלת בשל העדפתו הברורה את צרתה חנה. וחנה, שגם אהבתו העזה של אלקנה לא יכלה להפיג את צערה על שלא היו לה ילדים, ראתה את עקרותה כעונש על כך שחשקה דווקא בבעלה של חברתה. אך לא נשים כחנה ופנינה ייכנעו לגורלן. בעזרת תבונתן ועוצמתן הן בונות את חייהן מתוך ההריסות. פנינה מוצאת את אושרה בשדות זרים, תוך חרדה מתמדת שמא יתגלו מעשיה, וחנה מממשת לבסוף את ייעודה באימהות ובהקדשת בנה בכורה שמואל לעבודת האלוהים.
הספר כתוב בשני קולות, קולן המרגש של שתי הנשים הללו, הרחוקות מאיתנו בזמן, אך קרובות אלינו בסערת הרגשות שטלטלו אותן: קנאה וידידות, כאב ושמחה, השפלה ונקמה. קולות שעדיין מהדהדים באוזנינו גם מעבר לאלפי השנים שחלפו מאז.
על רקע אירועי התקופה, סוף תקופת השופטים, והמלחמות העקובות מדם בין ישראל לפלשתים, רוקמת חוה עציוני-הלוי עלילה נועזת וסוחפת, הנאמנה לרוח התנ"ך, וחושפת אף את הגיבורים המהוללים ביותר שבו כאנשים בשר ודם, בעלי מיניות חזקה ותשוקות סוערות שלעתים הצליחו לגבור עליהם.
חוה עציוני-הלוי היא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת בר-אילן, ומחברת הרומנים התנ"כיים אשת לפידות, ואפר על ראשה. אתם מוזמנים לבקר באתר שלה: women-in-the-bible.co.il

הפיזיקה של העתיד מאת מיצ'יו קאקו
דמיינו, אם תוכלו, את העולם בשנת 2100: מכוניות ללא נהג המרחפות מעל שדות מגנטיים; חיישני מוח המאפשרים לנו לשלוט בחפצים בכוח המחשבה; רובוטים-מנתחים המחליפים איברי גוף שנפגעו באיברים חדשים; מעליות המסיעות תיירים לחלל בלחיצת כפתור; תינוקות מעוצבים על פי הזמנת הוריהם
בהפיזיקה של העתיד מספק מיצ'יו קאקו חזון מדהים, מהפנט ופרובוקטיבי של המאה הקרובה. על סמך ראיונות עם יותר משלוש מאות מהמדענים המובילים בעולם, מגיש קאקו את התיאור הנרחב והאמין ביותר של ההתפתחויות המהפכניות המתחוללות בתחומי הרפואה, המחשבים, הבינה המלאכותית, הננוטכנולוגיה, הפקת האנרגיה וחקר החלל.
קאקו צופה שעד שנת 2100 יתנהלו חיינו בעזרת שבבי מחשב בעלי בינה מלאכותית שיימצאו בכל מקום, ועדשות מגע בעלות חיבור אינטרנט יאפשרו לנו לגשת למאגר המידע העולמי. באמצעות רפואה מולקולרית יוכלו מדענים לגדל כמעט כל איבר ולרפא מחלות גנטיות. מיליוני חיישנים זעירים יסיירו בין תאי הדם שלנו ויחפשו בגופנו סימנים ראשונים למחלה, ופיתוחים מהירים במחקר הגנטי יאריכו דרמטית את משך חיי האדם.
אולם התגליות המדהימות הללו הן רק קצה הקרחון. קאקו עוסק ברובוטים בעלי רגשות, בראיית רנטגן וביכולת לברוא צורות חיים חדשות ולהקים לתחייה יצורים שנכחדו. הוא גם דן בעתיד כלכלת העולם ובשאלות המטרידות: מי יהיו המנצחים והמפסידים של העתיד? אילו משרות תהיינה מבוקשות? אילו מדינות ישגשגו?
קאקו בוחן את הקצב שבו טכנולוגיות שונות צפויות להבשיל, עד לאן הן יכולות להתקדם, ומהן מגבלותיהן והסכנות הטמונות בהן. הפיזיקה של העתיד מאגד כמות עצומה של מידע ומרכיב תמונה מלהיבה של השנים הצפויות מעתה ועד 2100. זהו מסע מסעיר ועוצר נשימה אל מאה השנים הבאות.
מיצ'יו קאקו, אחד המדענים הבולטים והמוערכים של ימינו, הוא פרופסור לפיזיקה תיאורטית ואחד ממייסדיה של תורת המיתרים. הוא מחברם של ספרי מדע פופולרי שהיו לרבי מכר ברחבי העולם. ספריו היקום של איינשטיין והפיזיקה של הבלתי אפשרי ראו אור אף הם בהוצאת אריה ניר.
"קריא ביותר, מבדר, ומעורר השראה..." New Scientist

פסגת השטן מאת דאון מאייר
תחת השמים הלוהטים של דרום אפריקה, אדם מאבד את בנו. באותו רגע נולד רוצח המכונה ארטמיס. קורבנותיו הם האשמים: רוצחי ילדים, פדופילים, חלאות אדם שאינם ראויים אפילו לחיים בכלא. אבל הבלש בני חריסל העומד בראש צוות החקירה יודע שהרוצח מביא איתו נקמה, לא צדק. הוא חייב לעצור את ארטמיס לפני שיעשה טעות נוספת ועוד אדם חף מפשע ייאבד את חייו...
אף שחריסל מזדהה עמוקות עם מניעיו של הרוצח, הוא אינו יכול להרשות לעצמו להיכשל. הוא קרוב לאבד את הכול – את עבודתו, את משפחתו ואת כבודו העצמי – וזו אולי ההזדמנות האחרונה לשקם את חייו שהתפרקו עקב התמכרותו לאלכוהול.
כשברקע התקשורת מתלהמת, הפוליטיקאים בוחשים בקלחת, והגופות ממשיכות להיערם – חריסל נאלץ לנקוט צעד נואש שיוביל אותו למסלול התנגשות עם הרוצח.
פסגת השטן מאפשר הצצה לתוך נפשה של דרום אפריקה החדשה על שלל בעיותיה, זוועותיה והשחיתות שחלחלה אף לדרגים הגבוהים ביותר במשטרה. זהו ספר סוחף ומעורר מחשבה, הבנוי ממספר עלילות המשתלבות לשיא מסחרר ועוצר נשימה, שמציב את מחברו, דאון מאייר, בשורה הראשונה של מחברי ספרי מתח בעולם.
דאון מאייר הוא מחבר הספר 13 שעות שראה אור בהוצאת אריה ניר. ספריו תורגמו ל-25 שפות וזכו לביקורות נלהבות ברחבי העולם. הספר פסגת השטן זכה בפרס ספר המתח הטוב של השנה בדרום אפריקה (2004), בשוודיה ובצרפת (2010).
"אין ספק שזהו ספרו הטוב ביותר של דאון מאייר עד כה." Publishers Weekly
"סיפור מרגש, כתוב במומחיות, על אנשים שבורים המחפשים גאולה. ראוי לכל שבח ופרס." The Sunday Times

קיפאון סופני מאת לינקולן צ'יילד
שלוש מאות קילומטרים מצפון לחוג הארקטי שוכנת שמורת חיי הבר הפדרלית שבאלסקה, אחד המקומות הנידחים והעוינים ביותר עלי אדמות. עבור הפליאואקולוג אוון מרשל, חבר במשלחת מדעית השוהה בבסיס צבאי נטוש בשמורה, זוהי הזדמנות של פעם בחיים לחקור את השפעות התחממות כדור הארץ במקום רחוק כל-כך מן הציוויליזציה.
אבל תגלית עוצרת נשימה מטלטלת באופן דרמתי את חייהם של המדענים. בבדיקה שגרתית של מערה בקרחון, מגלה הקבוצה בעל חיים קדמון ענק, כלוא בתוך גוש קרח מוצק, כששתי עיניו – בגודל של אגרופים קפוצים – לטושות בהם במבט קפוא.
תאגיד התקשורת המממן את המשלחת מתערב מיד ומארגן את מחזה הראווה האולטימטיבי – היצור ייחצב מתוך הקרח, יופשר וייחשף לעולם בשידור חי. למרות אזהרותיו החמורות של השמאן האינדיאני המקומי והחששות של מרשל ואנשי צוותו, הדוקו-דרמה נמשכת. עד שהמדענים מגלים עוד תגלית מבעיתה. החיה אינה בעל חיים רגיל – יכול להיות שהיא מכונת הרג קדמונית. ואפשר שנחפזו מדי להסיק מסקנות כשקבעו שהיא מתה.
במותחן מסעיר זה שוזר לינקולן צ'יילד יחד נוף ארקטי מרהיב, יצור מיתי מבעית ואווירה של כאוס ופחד. קיפאון סופני ממחיש מדוע הפכו ספריו של צ'יילד ללהיטים המרתקים קוראים רבים כל-כך.
לינקולן צ'יילד הוא מחברו של רב המכר סערה במעמקים.
"המותחן של צ'יילד ייזכר כאחד הטובים ביותר שנכתבו השנה. מומלץ מאוד." Library Journal

לנינגרד - טרגדיה של עיר במצור 1944-1941 מאת אנה ריד
לנינגרד הוא סיפורה של העיר שעליה הוטל המצור הקטלני ביותר בתולדות האנושות. במהלך 872 הימים – מספטמבר 1941 ועד לינואר 1944 – שבהם צרו כוחות גרמניה הנאצית על העיר, גוועו ברעב ובמחלות כ-750,000 מתושביה, פי 35 ממספר האזרחים שנהרגו בבליץ בלונדון, ופי ארבעה ממספרם של הנספים בהפצצות על נגסאקי והירושימה גם יחד.
הספר שוזר את העובדות ההיסטוריות של המצור בסיפורים אישיים שנאספו מראיונות ומיומנים של אנשים משני צדי המתרס, ומתאר במבט צלול ואנושי את הידרדרותה של עיר מודרנית לתוך טרגדיה: קריסתן של מערכות החשמל והמים באחד החורפים הקשים שידעה העיר מעודה; המחסור במזון שגרם לתושביה לאכול את חיות המחמד שלהם; המתים שנותרו מתגוללים ברחוב במקום שבו התמוטטו; התפוררותם של רגשות אנושיים וקשרי משפחה; אלימות, רצח ואפילו קניבליזם – ובאותו הזמן, כוח סבל בל יתואר, אומץ והקרבה עצמית.
בספר עונה ריד על שאלות רבות שנותרו ללא מענה שנים ארוכות, והתשובות עליהן התאפשרו רק לאחרונה עם חשיפתם של מסמכים שהוסתרו מעיני הציבור: באיזו מידה השפיעו השחיתות, ההעדפות המפלגתיות והחשש מתגובותיו הרצחניות של סטלין על יכולת ההישרדות של תושביה? האם היה אפשר להציל רבים יותר מתושבי העיר לו היו ההכנות למצור והפעולות שננקטו במהלכו יעילות יותר? עד כמה הייתה העיר קרובה לנפילה לידי האויב? האם חשש סטלין מתושבי העיר שהיו לדעתו עצמאיים ובעלי נטיות מערביות מדי? ומעל הכול, כיצד הצליחו תושבי העיר לשרוד בתנאים בלתי אנושיים של רעב קיצוני, קור בל יתואר, הפצצות כבדות ומגיפות קטלניות במשך כשנתיים וחצי?
אנה ריד התמחתה בהיסטוריה של רוסיה ועבדה שנים אחדות כעיתונאית באוקראינה. זהו ספרה השלישי.
"ריד מגוללת בפנינו סיפור של סבל בל ישוער, מנקודת מבט מלאת חמלה ויחד עם זאת אובייקטיבית. הספר מסתמך על מחקר קפדני וכתוב בכישרון רב." Financial Times
"בתזמור רגיש ומדויק מביאה ריד לצד העובדות ההיסטוריות את סיפוריהם של תושבי העיר – סופרים, אמנים, פועלים, עקרות בית ותלמידי בית ספר. ספרה הוא יצירת מופת בלתי נשכחת." Independent
"קראתי את ספרה של אנה ריד בהערצה רבה. זהו דיווח מעולה – כתוב באופן נפלא ומספק תובנות אמיתיות על המיתוסים שנרקמו סביב המצור האפי." אנטוני ביוור, מחבר הספר סטלינגרד
"העלילה מהירה וסוחפת כגל צונאמי, והסוף יגרום ללבבות הקוראים להלום בכוח בחזותיהם." Free Lance Star

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- שירלי יצחקי יחסי ציבור.