מפרסם: אגמדיה
תאריך: 11/06/2012 11:46
נושא: אמנות, היסטוריה, תרבות
נחמן ויקרוביצקי עם נציגי המרכז. צילום- אגמדיה
נחמן ויקרוביצקי עם נציגי המרכז. צילום- אגמדיה
הודעה לעיתונות

התערוכה "בלהבות ואפר" תוצג החל מהשבוע במרכז מורשת

ביום שישי האחרון נפתחה במרכז "מורשת" בגבעת חביבה בשרון תערוכתו של האמן המוערך נחמן ויקרוביצקי, "בלהבות ואפר" המציגה את עברו בשואה. התערוכה של נחמן נדדה בכל הארץ וכעת הגיעה לשכנה הסופי.

התערוכה בלהבות ואפר מציגה את פסליו מעץ מתכת ויציקות של האמן נחמן ויקרוביצקי העוסקים בנושא השואה. האמן נחמן ויקרוביצקי בן ה- 88, נולד בעיירה סטולין שבפולין בשנת 1924. הוריו, בני משפחתו ומרבית העיירה נרצחו על-ידי הנאצים בערב ראש השנה תשי"ג - 1942, בפסליו מנציח ויקרוביצקי את הנרצחים. לזכרם כתב : "לא אשכח אותך עיירתי, תמיד תהיי חמדת ליבי. כל יצירה אקדיש בשבילך, בכל מקום ולאן שאלך. למען יראו הכל את שהיה: חיי יהודים בעיירה, בתים מעץ, גגות משופעים, שתמיד נראו כמו מרקדים. והנה התהפך לו הגלגל, ועמו עם שלם נפל. נרצחו כולם והם אינם, האדמה ספגה דמם. לכן אני עושה מיד, להנציח את זכרם לעד, ולמען יגידו אבות לבנים את שקרה עד אחרית השנים!".
בשנת 1993 הוענק לנחמן ויקרוביצקי פרס עיריית חיפה ע"ש הרמן שטרוק עבור יצירתו "לזכר השואה והגבורה".
התערוכה תוצג מהשבוע במרכז "מורשת: בית עדות ע"ש מרדכי אנילביץ'" ושוכן בקיבוץ גבעת חביבה ונוסד בשנת 1961 על-ידי קבוצת ניצולי שואה, משרידי הלוחמים היהודים בגטאות ובפרטיזנים. מטרת המייסדים הייתה להנחיל לדורות הבאים את זכר השואה לצד הגבורה והנצחת ההתנגדות היהודית המאורגנת בעת מלחמת העולם השנייה. ארכיון מורשת אוסף ומשמר חומר תיעודי עשיר ויקר ערך ובו מסמכים מקוריים, תעודות, תצלומים וחפצים שונים מתקופת השואה ומלחמת העולם השנייה.

מאיה ואן אק ארגוב, מנכ"ל מרכז מורשת סיכמה באומרה: "אודה ואומר שהיה לנו הכבוד להכיר את נחמן ויקרוביצקי ומשפחתו הנפלאה וישנה התרגשות מצידנו לארח ולתת במה של קבע לתערוכה. אני מאמינה שבחירתו במורשת תוביל להיכרות עם עבודותיו ועם זיכרון השואה אצל תלמידים רבים ומבוגרים המבקרים במכון.

http://www.agamedia.co.il/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- אגמדיה.