הודעה לעיתונות

כאהר מדיקל של הדסית ביו גייסה 10 מיליון שקל: מתוכם 8 מיליון מהבעלים של רציפארם השבדית

אל סנופי והדסית מצטרף הבעלים של חברת רציפארם בהשקעה אסטרטגית משמעותית להדסית ביו. כאהר מדיקל, חברת פורטפוליו של הדסית, גייסה כ-10 מיליון שקל לפי שווי של 53 מיליון שקל אחרי הכסף. המשקיעה העיקרית הינה חברה בבעלות תומס אלדרד, הבעלים של חברת התרופות השוודית רציפארם. סנופי, חברת התרופות הבינלאומית, והדסית ביו שהינן בעלות המניות בחברה, יצטרפו לגיוס. להדסית ביו אחזקה של 55% אחרי ההשקעה

הדסית ביו החזקות (ת"א: הדסת, OTC:HADSY) חברת אחזקות בתחום מדעי החיים המבוססת על קניין רוחני של בית חולים הדסה, מודיעה על עסקת השקעה בחברת כאהר מדיקל אשר תגייס למעלה מ - 10 מיליון שקלים לפי שווי של 43 מיליון שקלים לפני הכסף. כאהר מדיקל מוחזקת כיום על ידי הדסית (70%) וסנופי (20%).

המשקיעה העיקרית בגיוס הנוכחי הינה חברה בבעלות מר תומס אלדרד, הבעלים של חברת רציפארם השוודית (www.recipharm.com), אחת מקבלני יצור התרופות הגדולים באירופה (CDMO) המעסיקה כ - 1,800 עובדים בשוודיה, צרפת, גרמניה, ספרד ואנגליה. חברה זו תשקיע כ - 8 מיליון שקלים מכלל הגיוס. בנוסף, סנופי, חברת התרופות השלישית בגודלה בעולם, תשקיע כ – 2 מיליון שקלים ותשמור על חלקה בחברה, והדסית ביו תשקיע כ – 400 אלף שקלים נוספים.

אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו: "הצלחנו להביא שני משקיעים מהטובים ביותר שקיימים בעולם הפארמה להשקעה בחברת הפורטפוליו, מהלך שמעיד על הפוטנציאל הרב הקיים בכאהר מדיקל . גיוס זה הינו המשך ישיר לתנופת הפעילות בה נמצאת הדסית-ביו בשנתיים האחרונות, בהן ביצענו שורה של מהלכים עסקיים בכ – 5 חברות פורטפוליו שלנו , מהלכים שכללו הכנסת משקיעים מובילים בעולם הפארמה שהינם בעלי זיקה ישירה לתחומי הפעילות של החברות ומביאים איתם ערך אסטרטגי רב. חתימה על הסכמים מסוג זה בחברות הפורטפוליו מהווה מימוש האסטרטגיה של הדסית ביו, ושווי החברות בגיוסים האחרונים מהווה הכרה נוספת לערך שחברות פארמה בינלאומיות מייחסות לחברות הפורטפוליו. אנו פועלים לקידום התפתחויות נוספות - קליניות, מדעיות ואסטרטגיות במטרה ליצור ערך לבעלי המניות של הדסית ביו".

ד"ר נעם שני, מנכ"ל כאהר מדיקל: "אנו גאים על הסכם ההשקעה הנוסף. אני משוכנע שהשותפות עם מר אלדרד, שהקים ומנהל את אחת מחברות יצור התרופות המובילות באירופה, תביא יתרונות משמעותיים לחברה. כמו כן, השקעת ההמשך של סנופי ושמירה על חלקה בחברה היא ללא ספק הבעת אמון בהנהלה, בחברה ובטכנולוגיה שלנו. אנו גאים בשותפות שלנו עם סנופי ובמחוייבות שלה כלפי החברה. כאהר ממוצבת היטב להצלחה לאור הטכנולוגיה החדשנית והשותפים האסטרטגיים אשר יאפשרו לנו להאיץ את תוכנית הפיתוח לשתי המולקולות המובילות של החברה".

לאחר ההשקעה, סנופי תשמור על חלקה בחברה כ – 20%, החברה של תומס אלדרד תחזיק בכ - 15%, והדסית-ביו תחזיק בכ -55%.

כאהר מפתחת טכנולוגיית פלטפורמה חדשנית אשר מסוגלת לייצר מספר רב של תרופות מבוססות חלבון (SCP). המוצרים המובילים נועדו לטפל במספר סוגי סרטן ובמחלות של מערכת החיסון. עיקר החדשנות בפיתוח הינו בעובדה כי חלבונים אלה יכולים להפעיל, או לחסום, 2 אותות ביולוגיים במקביל, ולא אחד כמקובל היום, ולכן להיות יעילים וממוקדים הרבה יותר. הטכנולוגיה פותחה ב - University of Pennsylvania ובביה"ח הדסה עין-כרם ע"י פרופ. מיכל דרניצקי-אלהלל.

אודות הדסית ביו החזקות:
הדסית ביו החזקות (ת"א: הדסת, OTC:HADSY) הוקמה והונפקה על ידי הדסית (חברת היישום של בית חולים הדסה) ב-2006 מתוך מטרה לקדם את הידע והניסיון שנצבר במעבדות המחקר של בית חולים הדסה. הדסית ביו החזקות מרכזת 6 חברות ביוטכנולוגיה שכולן  נמצאות אחרי הוכחת הצלחה בשלבי ההיתכנות -  יעילות התרופות במודל בעלי-חיים, ו - 3 מתוכן נמצאות במהלך ניסויים קליניים בבני אדם. החברות הכלולות ב- HBL הינן חברות המפתחות תרופות עם פוטנציאל בלוקבאסטר (מיועדות לשווקים בהיקף של מעל מיליארד דולר) הפועלות בתחומי הסרטן, מחלות דלקתיות ושיקום רקמות באמצעות תאי גזע - תחומים בהם לבית חולים הדסה ידע רב ושם כמובילה עולמית. החברה מנוהלת ע"י עו"ד אופיר שחף. למידע נוסף אנא בקרו ב: www.hbl.co.il

אודות כאהר מדיקל:כאהר מדיקל מפתחת פלטפורמה טכנולוגית הידועה בשם SCP (signal converter proteins) המאפשרת יצירה של תרופות מבוססות-חלבון בעלות שני אתרים פעילים. לתרופות מסוג זה, היכולות להשפיע על שני מסלולים ביולוגיים במקביל, ישנם יתרונות ברורים על התרופות ששולטות כיום בשוק, שלהן אתר פעיל אחד בלבד. המוצרים המובילים של כאהר מדיקל, KAHR-101 ו - KAHR-102, נמצאים בפיתוח פרה-קליני מתקדם לטיפול במספר סוגי סרטן ומחלות אוטואימוניות. הטכנולוגיה של החברה מבוססת על מחקר רב שנים של פרופ' מיכל אלהלל-דרניצקי, מנהלת מחלקת נפרולוגיה וחוקרת בכירה בביה"ח הדסה עין-כרם, ושל פרופסור מארק טיקוצ'ינסקי, דיקן ביה"ס לרפואה באוניברסיטתJefferson בפילדלפיה ולשעבר מנהל מחלקת פתולוגיה באוניברסיטת פנסילבניה בארה"ב. כאהר מדיקל מנוהלת ע"י דוקטור נעם שני. למידע נוסף אנא בקרו באתר - www.kahr-medical.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- קוואן תקשורת.