צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
צילום: יאירה יסמין
הודעה לעיתונות

כ-150 ישראלים התכנסו בעצרת מחאה מול שגרירות סין בקריאה להפסיק את רצח מתרגלי הפאלון גונג בידי המשטר הקומוניסטי

היום, 18 ביולי, נאספו כ-150 אנשים להוקיר את זכרם של מתרגלי פאלון גונג שנרדפו למוות, הפכו לנכים ונפגעו ברדיפה ממושכת ואכזרית. כבר 13 שנה שמתרגלי השיטה הרוחנית פאלון גונג נתונים למעצרים, לשטיפות מוח, לעבודות בכפייה, לעינויים ואף למוות רק בשל אמונתם בעקרונות "אמת, חמלה וסובלנות". היום הוא יום תזכורת לאנשי העולם לגבי המציאות הנוראית של מצב זכויות האדם בסין.
מול השגרירות הסינית בתל אביב התקיימה עצרת שלווה למען מתרגלי הפאלון גונג בסין שכבר 13 שנה עומדים מול הדיקטטורה הגדולה בעולם ובלבם האמונה של "אמת, חמלה וסובלנות". ולכן יום זה מציין לא רק את הרדיפה האכזרית, אלא גם את העוצמות המצויות ברוח האנושית.
בעצרת השתתפו השחקנית שרית וינו-אלעד – שאף לקחה חלק במיצג המדמה את קצירת האיברים המופנית נגד מתרגלי השיטה בסין, הרב חיים כהן ("רבנים למען זכויות אדם"), ודוברים נוספים.
חבר הכנסת איתן כבל שלח לכבוד האירוע מכתב בו הוא קורא לממשלת ישראל לגנות את הרדיפה. בעבר, לאחר ששלח מכתב דומה, קיבל חבר הכנסת כבל תגובה משגרירות סין בישראל שביקשה ממנו לא להתערב בענייניה הפנימיים של סין.
איתן כבל: "בשנים האחרונות מנסה סין להציג פנים חדשות למערב. פנים של פתיחות, של מודרניזציה, של כלכלה חופשית המתפתחת במהירות מסחררת...
"אולם לסין יש גם פנים אחרות, מכוערות הרבה יותר. פנים של עינויים, פנים של קצירת איברים פנימיים ממתנגדים פוליטיים ואסירים, וגם פנים של רדיפה על רקע חשש מחתרנות כזו או אחרת, כפי שקרה לאנשי הפאלון גונג...
"מדינת ישראל חייבת להצטרף למדינות מערביות אחרות המגנות רשמית את רדיפת מתרגלי הפאלון גונג, ויפה שעה אחת קודם" (מתוך מכתב ששלח ח"כ כבל למתרגלי פאלון גונג בישראל).
שרית וינו אלעד: "בכירים במפלגה נרדפים, נעצרים, מעונים ונרצחים, הם ובני משפחותיהם, בדיוק כמו שעשו למתרגלי הפאלון גונג.
"גלגל הרוע הזה לא יכול להפסיק אם יופנה לקבוצות אחרות. אין איש במפלגה הקומוניסטית הסינית שנקי מהרצח.
"אני מאחלת לבני העם הסיני את הכוחות להפיל את המשטר האפל הזה ולמצות אתו את הדין, לא בשיטותיו של המשטר, אלא באנושיות.
"אני מאחלת לעם הסיני חיים".
משה פייגלין: "כשמאות אלפי בני אדם נכלאים במחנות ריכוז ומעונים בצורה כה נוראה - חייבת מדינת היהודים לומר את דברה".
ראש מרכז המידע של הפאלון דאפא, רועי בר אילן: "לנוכח הרדיפה מתרגלי השיטה בסין וגם בעולם הגיבו בצורה מעוררת השתאות: הם לא פנו לאלימות, הם לא עברו על החוק, אלא המציאו אינספור דרכים יצירתיות, חוקיות, נורמטיביות ושוחרות שלום כדי לחשוף את המעשים של המשטר הזה"
ב-13 השנים האחרונות, נחשפו עשרות אלפי מקרי עינויים קשים, אלפי מקרי רצח ואונס, רבבות משפחות שהוחרבו וכל זאת תחת מעטה כבד של תעמולה שקרית. תעמולה שמכחישה את קיום הרדיפה ובמקביל משתמשת בשפה, במילים ובתיאורים שקריים שמנסים להצדיק את הרדיפה.
ממשלות, ארגונים שונים ואנשים רבים בכל רחבי העולם קוראים במהלך השנים להפסקת הרדיפה. במדינת ישראל, כ-200,000 אנשים חתמו על עצומה הקוראת להפסקת הרדיפה והעינויים של מתרגלי השיטה בסין. מאמצי רבבות מתרגלי השיטה בסין ובעולם כולו, רק ילכו ויתעצמו עד לסיום הרדיפה.
מה זה פאלון דאפא?
פאלון דאפא (פאלון גונג) היא שיטה עתיקה לטיפוח-תרגול המבוססת על העיקרון של אמת, חמלה, סובלנות. השיטה מאפשרת לכל אחד לשפר את הלב, המחשבה וההתנהגות ולשאוף להיות אדם טוב יותר.
---
מצ"ב המכתב מח"כ איתן כבל
קרדיט תמונות: יאירה יסמין

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא.