מפרסם: ציטרין גרופ
תאריך: 08/08/2012 08:34
נושא: רכב
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ
הודעה לעיתונות

מערכת טלויזיה במעגל סגור תותקן באלפי מוניות

נהגי המוניות – אתם כבר לא לבד
מערכת טלויזיה במעגל סגור תותקן באלפי מוניות
חברת טקסי ויז'ן תתקין בכל מונית שני מסכי טלויזיה ולחצן מצוקה המחובר למוקד מאוייש

הנוסעים יוכלו לגלוש חינם באינטרנט ואף ליהנות משידורים מיוחדים על המסך
עד כה הושקעו 15 מליון ₪ בפיתוח; ההכנסות - מפרסומות

החיבור בין הייטק ומוניות עולה מדרגה ומציע חויית נסיעה מושלמת הן לנוסע והן לנהג. חברת טקסי ויז'ן (Taxi vision) החלה בהתקנת מערכת טלויזיה במעגל סגור במוניות. בשלב ראשון, צפויה התקנה בכ-2000 מוניות של תחנות המוניות המובילות בגוש דן.

עד כה, הושקעו בפרויקט כ-15 מליון ₪. בין התחנות שבהן יותקנו המערכות: מוניות קסטל, המשוחרר, פלטין, איכילוב, ניו יורק, קניון בת ים, קניון חולון, גורדון, כפר סבא ומוניות הפלמ"ח בירושלים.
מדובר בפרויקט המשלב אלמנטים שונים לטובת נהגי המוניות והנוסעים. חברת טקסי ויז'ן היא חברה ישראלית המתמחה במערכות מולטימדיה, בטחון ופרסום במוניות, אוטובוסים וציי רכב, ולפרויקט חברו כמה גורמים מובילים בענף: יהודה מזרחי, בעליה של סוכנות המוניות הגדולה בישראל, נציגה של סקודה, פולקסווגן וסיאט; גיל טרם, איש עסקים ישראלי-אמריקאי המתמחה במערכות מולטימדיה; הרצל דביר, בעליה של חברת הייטק TXVS אשר פיתחה את המוצר, וסוכני רכש מודעות מובילים לענף המוניות.

מדובר במערכת הכוללת שני מסכי טלויזיה 9 אינץ' המותקנים במסעדי הראש של שני הכסאות הקדמיים (הנהג והנוסע שלצידו), מצלמה ולחצן מצוקה המחובר למוקד מאוייש. המערכת יודעת בכל רגע נתון את מיקום המונית, תודות למערכת GPS חכמה שהיא חלק מהמערכת.
בעזרת המערכת של טקסי ויז'ן המונית הופכת למתחם חם המצוייד ב-wi-fi, אשר מאפשר לנהג ולנוסע גלישה חופשית באינטרנט.

על פי התוכנית, למערכת ישודרו באמצעות האינטרנט פרסומות ותכנים לנוחות הנוסע ואף ישולבו מבזקי חדשות, בורסה ועדכונים וכן מבצעים חמים בזמן אמת, כך שהנוסע יוכל, תוך כדי נסיעה, ללמוד היכן מתקיימות מכירות חיסול ומבצעים במסלול הנסיעה שלו.
לדברי יהודה מזרחי, "המערכת הופכת את הנסיעה במונית לבטוחה הן לנהג והן לנוסע, כאשר הנהג נקלע למצוקה ולוחץ על כפתור החירום – מיד נפתחת תמונה במוקד, והמוקדן רואה ושומע את הנעשה במונית. במידה ונשקפת סכנה לחיי הנהג או הנוסעים, מיד מוזעקים למקום כוחות משטרה והצלה".
המערכת החדשה תאפשר להורים השולחים את ילדיהם במוניות, לעקוב בזמן אמת אחרי התקדמות הנסיעה. לדברי גיל טרם, "הורים יוכלו, ללא כל חשש, להסתייע במוניות על מנת להסיע את ילדיהם ממקום למקום בבטחון מלא וללא חשש מפני תקלות אפשריות שונות".

מאחורי המיזם – אלפי שעות השקעה בפיתוח. טקסי ויז'ן מספקת הן את החומרה והן את התוכנה. לדברי הרצל דביר, "רכיבי המערכת הינם באיכות מעולה, ועמדו בדרישות תו תקן של מכון התקנים".
התקנת המערכת במונית הינה פשוטה, אינה פוגעת ברכב ובשלדת המונית ואינה תופסת מקום רב. היא נמשכת כשעתיים לערך ואף מייצרת מקור הכנסה לנהג המונית.
על פי המודל העסקי, נהגי מוניות שברכבם תותקן המערכת ללא תשלום, יהנו בהמשך מתמלוגים שישולמו על ידי חברת טקסי ויז'ן. כמו כן, כבונוס, ישודרו פרסומות של תחנת המוניות במסכים.
לדברי יהודה מזרחי, המעורה בשוק המוניות, תחנות שיצטיידו במערכת זו ישדרגו את מעמדן במכרזים של גופים גדולים, כאשר המערכת מספקת למעשה לנוסעים חוויית נסיעה מושלמת ובטחון אישי מלא.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.