מפרסם: מורן פז יחסי ציבור
תאריך: 17/08/2012 12:48
נושא: מוזיקה
הודעה לעיתונות

מדלן פיירו בהופעה בישראל

11/11/2012, רדינג 3, נמל תל אביב

מדלן פיירו עשתה פריצה אדירה כשהוציאה את גירסת הכיסוי המפורסמת ללאונרד כהן Dance me to the End of Love. השיר שנכלל בפסקול הסרט "Lucky You" חשף קהל שמחוץ לגבולות עולם הג'אז לקול המיוחד של פיירו. בעבור חובבי הג'אז פיירו היא סיפור הצלחה החל משנת 2004 בה יצא אלבומה Careless Love (נמכר במלמעלה ממיליון עותקים) בהפקתו המוזיקלית של לארי קליין, מפיקה המיתולוגי של ג'וני מיטשל. האלבום הציג את קולה המעושן של פיירו שהושוותה לא פעם לבילי הולידיי בגירסאות כיסוי ושירים מקוריים פרי עיטה.

בהופעתה בישראל תציג פיירו את אלבומה החדשStanding on the rooftop" " שהופק ע"י זוכה הגראמי קרייג דייויס שעבד עם נורה ג'ונס, ק.ד לאנד, ג'ון לג'נד, קסנדרה ווילסון ועוד. האלבום מציג עיבודים וגרסאות מחודשות לצד שירים מקוריים.

סיפורה יוצא הדופן של פיירו, אמריקאית ממוצא צרפתי החל בהופעות ברחובות פאריז לרבות תחנות המטרו של עיר האורות. היא נולדה בג'ורג'יה ואחרי גירושי הוריה עברה עם אמא לפריז בגיל 13. באמצע שנות ה-90 גילה אותה איש חברת תקליטים צרפתי, וב-1996 היא כבר הוציאה אלבום בחברת אטלנטיק וחזרה לארצות הברית. האלבום עשה הדים, אבל מדלן בחרה לעזוב את אמריקה וחזרה לשיר זמן מה ברחובות פאריס. אלבומה השניCareless Love, בו הציגה בעיקר גירסאות כיסוי (מסטנדרטים של ג'ז ועד לאונרד כהן), יצא ב-2004, בתקופה שבה אמריקה התאהבה בפולק-ג'ז העדין והיפה של נורה ג'ונס, וייתכן שזו אחת הסיבות לכך שאלבומה של פרו, שהיה באותה רוח, זכה להצלחה מפתיעה.
ב-2007 זכתה בפרס ה BBC לאמנית הג'אז הבינלאומית הטובה ביותר, בהמשך הוכתרה לאחד מהקולות הנשיים החדשים הבולטים והמרתקים ביותר של המאה ה21.
"פרט לקסם אישי ולקול מובחן ורב אופי, פיירו מביאה איתה לבמה הרכב נגנים אלגנטי וחביב, הממזג נגינה מהוקצעת בפשטות שמקורותיה בג'ז המסורתי של ניו אורלינס ונגזרותיה בזמר העממי הצרפתי, וגם רפרטואר מצוין של שירים מקוריים וגרסאות כיסוי שנבחרו בקפידה." ארז שוויצר, גלריה, על הופעתה הקודמת של פיירו בישראל

על ההפקה בישראל חתומה חברת נרנג'ה (מק'קוי טיינר, בראד מלדאו, מולאטו אסטטקה, אוף מונטריאול), ואוריס מדיה (טייגר ליליז, סיקרט צ'יפס 3). זהו שיתוף הפעולה השלישי של החברות לאור ההצלחות בסאן רא ארקסטרה והסקאטאלייטס.

11/11/2012, רדינג 3, נמל תל אביב
פתיחת דלתות: 20:00 תחילת מופע: 22:00// כרטיסים החל מ 199 ₪.
לרכישת כרטיסים: http://reading3.co.il/
http://aurismedia.com/

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מורן פז יחסי ציבור.