מפרסם: ציטרין גרופ
תאריך: 22/08/2012 09:06
נושא: עבודה ורווחה
צילום יהודה סטייל, יעל דולב
צילום יהודה סטייל, יעל דולב
הודעה לעיתונות

עובדי מדינה יהנו מיום בחירה ביום פתיחת שנת הלימודים

פתיחת שנת הלימודים: הטבת נוספת לעובדי המדינה

עובדי מדינה יהנו מיום בחירה ביום פתיחת שנת הלימודים

המשמעות – יקבלו שכר בגין היעדרם ביום שני הבא ממקום עבודתם

יום פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך, מאלץ הורים רבים לילדים בגיל הגן או בכיתות הנמוכות בבית הספר היסודי, להיעדר ממקום עבודתם על מנת ללוות את ילדיהם ביום הלימודים הראשון.

השנה תיפתח שנת הלימודים במערכת החינוך ביום ב' הקרוב, 27 לחודש, והורים שהם עובדי מדינה יהנו מיום בחירה על פי החלטת נציבות שירות המדינה, כך מדווח משרד יעל דולב ושות', המתמחה בדיני עבודה, בחוזר ללקוחותיו.

על-פי הודעה אשר פורסמה ביום 17.6.2010 על-ידי נציב שירות המדינה, הוחלט לקבוע את יום פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך כיום בחירה לעובדי המדינה.

התקשי"ר עודכן בהתאם וקובע שעובד רשאי להיעדר, לפי בחירתו, במשך כל שנה בשניים מתוך הימים המפורטים שם ולקבל משכורת בעדם. בין הימים המפורטים, תחת הכותרת "ימי בחירה כלליים", מצוין "פתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך".

האמור לעיל נכון ורלוונטי לעובדי המדינה בלבד.

מבדיקה שערכה עו"ד יעל דולב עולה, שכבר ביום 26.1.2004 הונחה על שולחן הכנסת (ע"י הח"כית נעמי בלומנטל, הכנסת ה-16) הצעת חוק המציעה לתקן את חוק חופשה שנתית ולהוסיף כי עובד רשאי לקחת את יום החופשה ביום הבחירה ובין היתר את יום תחילתה של שנת הלימודים בבית הספר ובגני הילדים שיהיה יום בחירה.

הצעת חוק נוספת הונחה על שולחן הכנסת ביום 19.3.07 (ע"י ח"כ מג'לי ווהבה וח"כים נוספים, הכנסת ה-17). הצעה זו לא מציעה לתקן את חוק חופשה שנתית בדומה להצעה הנ"ל כי אם לחוקק חוק בפני עצמו "הצעת חוק אחד בספטמבר – יום בחירה להורה לתלמיד החטיבה הצעירה". לפי חוק זה ה-1.9 יהיה יום בחירה לעובד שהוא הורה לתלמיד הלומד לפי חוק חינוך חובה, מגיל 5 עד 10 וילד הלומד בגן מגיל 3 עד 5. הבחירה היא של העובד אם לצאת לחופשה (על חשבון יתרת החופשה שלו) או לעבוד. אם ה-1.9 נופל בשבת אזי יום הבחירה יהיה ביום הראשון לשנת הלימודים. כמו כן עובד רשאי להגדיר יום זה כחצי יום עבודה (ובתנאי שנעדר רק בחלקו הראשון של יום העבודה). על פי ההצעה חוק זה לא יחול על עובד משרד החינוך.

הצעות החוק הללו לא התקבלו, והמשמעות היא שהורים לילדים שיבקשו להיות איתם ביום פתיחת הלימודים בשבוע הבא, והם עובדי מדינה, יוכלו להיעדר ממקום עבודתם על פי בחירתם ולקבל שכר בגין יום זה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.