מפרסם: דורן תקשורת
תאריך: 30/08/2012 11:12
נושא: טכנולוגיה והייטק
הודעה לעיתונות

אינטל בשת"פ עם VMware לאספקת שירותי ענן מאובטחים

החברות מציעות שילוב בין יכולות חומרה ותוכנה חדשות, במטרה להגן טוב יותר על נתונים, ולהפחית את האיומים על מרכזי נתונים המספקים שירותי ענן

• פלטפורמת הוירטואליזציה VMware vSphere®5.1 תתמוך ב-Intel® Trusted Execution Technology (Intel® TXT), תספק הגנה על סביבות וירטואליות המבוססת על מערכת חומרה זו, ובכך תגן טוב יותר ותקטין את האיומים על מרכזי נתונים המספקים שירותים בענן.

• דופונט, מהחברות עתירות המו"פ בעולם, משתמשת ב-Intel TXT כדי לחזק את מדיניות האבטחה והציות לתקנים בענן הפרטי של החברה.

חברות רבות מרחיבות כיום את השימוש במחשוב ענן כדי לשפר את הגמישות והיעילות בארגון. אך החששות בהיבט האבטחה עדיין נותרו חסם עיקרי לאימוץ טכנולוגיות הענן.

אינטל הודיעה על שיתוף פעולה חדש עם חברת VMware, במסגרתו תספק פלטפורמה אמינה לשירותי ענן בטוחים המשלבת בין Intel® Trusted Execution Technology (Intel® TXT) והגרסה החדשה של VMware vSphere® 5.1, שהיא הפלטפורמה המובילה לבניית תשתיות ענן.

הודות ליכולות אבטחה המשולבות במעבד, Intel TXT משולבת ב-VMware vSphere 5.1 תספק פלטפורמה מוקשחת ואמינה מאד, שתאפשר להריץ יישומים קריטיים לפעילות העסקית בארגון על גבי סביבות ענן פרטיות וציבוריות.

הגנה ושליטה על הנתונים
ברוב מרכזי הנתונים המספקים שירותי ענן קיימת וירטואליזציה ושיתוף של השרתים בין מספר רב של מחלקות או לקוחות, כך שאינם מוקדשים ספציפית לפעילות עסקית אחת. מצב זה יוצר חששות לפרצות אבטחה שלא היו קיימות בעבר.

בסקר עולמי שערכה לאחרונה אינטל בין אנשי מקצוע בתחום טכנולוגיית המידע, הביעו 61 אחוזים מאנשי המחשוב חשש מהעדר בקרות ומידע על יכולות האבטחה במרכזי הנתונים המשותפים בהם קיימת וירטואליזציה של משאבי המחשוב. מומחי המחשוב הביעו גם חשש ממחסור בכלים מתאימים להגנה כנגד התקפות סייבר, ו-57 אחוזים השיבו שלא יאחסנו בענן מידע רגיש שחייב לעמוד בדרישות ציות מחמירות. בנוסף, 55 אחוזים מודאגים מאובדן השליטה בנתונים המאוחסנים מחוץ לכותלי הארגון במרכז נתונים המספק שירותי ענן ציבוריים.

למערכת Intel TXT יכולות אבטחה המובנות בתוך החומרה (שבב והמעבד), והיא קיימת בשרתים המבוססים על מעבדי Intel® Xeon® מהסדרות E3, E5 ו-E7. כאשר בשרתים מותקנת מערכת VMware vSphere 5.1, הארגונים יכולים להתמודד טוב יותר עם האתגרים הללו הודות לתשתית אבטחה טובה יותר ושליטה רבה יותר על מצב האבטחה בשרתים המשמשים בעננים וירטואליים.

חברות יכולות ליעל את התפעול הודות לכך שהמכונות הוירטואליות הן חלק ממאגר שרתים בטוח, וניתן להעביר אותן בין עננים ובין לקוחות ללא חשש לפגיעה באבטחת הנתונים. השרתים הוירטואליים המוגנים על ידי Intel TXT גם עומדים טוב יותר בדרישות שמירת המידע המתחייבים מתקנות רגולציה שונות, ומאפשרים אוטומציה של תהליכי ביקורת מרחוק. כדי לפשט את פריסתן של יכולות האבטחה החדשות, אינטל ו-VMware פיתחו פתרונות ארכיטקטוניים מוכנים (solution reference architecture), שהן נוסחאות מוכנות מראש אותן ניתן למצוא ב-Intel Cloud Builders.

"Intel TXT מספקת לחומרה את החיזוק שמסייע להתגבר על כמה מההיבטים המאתגרים ביותר של האבטחה בענן, לרבות איתור ומניעה של התקפות bios והתפתחות באמצעות תוכנות זדוניות שקטות כגון rootkits," אמר ג'ייסון ווקסמן, מנכ"ל, Intel Cloud Infrastructure Group. "התמיכה של VMware vSphere 5.1 ב-TXT חיונית לביסוס האמון בתשתיות וירטואליות והענן. ניתן לפרוס את הפתרון החדש כבר עכשיו."

"VMware שמחה לשתף פעולה עם אינטל בתמיכה של Intel TXT ב-VMware vSphere® 5.1," אמר בוגומיל בלקנסקי, סמנכ"ל בכיר, Cloud Infrastructure Products, VMware. "היכולות המשולבות יוצרות פתרון אבטחה אמין לסביבות ענן. עם VMware vSphere 5.1 ו-Intel TXT, אנו מעצימים את הלקוחות שלנו ונותנים להם את הביטחון לאחסן את המידע הרגיש והנתונים העסקיים הקריטיים בענן."

חברת אינטל הוקמה בסנטה קלרה, קליפורניה, בשנת 1968 על ידי גורדון מור ורוברט נויס.
ב-1974 הציגה אינטל את המעבד הזעיר הראשון, וכך יצרה את מהפכת המחשוב ששינתה את העולם. אינטל, המובילה העולמית בחדשנות בתחום הסיליקון, מפתחת טכנולוגיות, יוזמות ומוצרים, המקדמים את האופן בו אנשים חיים ועובדים. אינטל מעסיקה כיום 95,000 עובדים בעולם כולו ומספקת לתעשיית המחשבים מוצרי תקשורת ותוכנה, לוחות-אם, וכמובן, מיקרו מעבדים. אינטל פועלת בישראל משנת 1974. החברה עוסקת בעיקר בפיתוח וייצור מיקרו מעבדים ומוצרי רשת ותקשורת. לחברה 4 מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים, פתח תקווה)
ו- 2 מפעלי ייצור (קרית גת וירושלים), והיא מעסיקה למעלה מ 7,800 עובדים ישירים.
מידע נוסף ניתן למצוא באתרי החברה:
אינטל העולמית - www.intel.com אינטל ישראל - www.intel.com/il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- דורן תקשורת.