אלעד מן.צילום:  יובל טאבול
אלעד מן.צילום: יובל טאבול
ציטרין. צילום : ישראל מלובני
ציטרין. צילום : ישראל מלובני
הודעה לעיתונות

תקדים: בפעם הראשונה בישראל – תביעה ייצוגית של ארגון בשוק ההון

עמותת הצלחה מבקשת לאשר תביעה ייצוגית נגד החברות הציבוריות קבוצת דלק וכהן פיתוח ונגד משפחות כהן ותדמור

קבוצת דלק רשמה רווח של 3.6 מיליארד ש"ח; לאישור התביעה צפויות להיות השלכות משמעותיות בהיקפים כספיים גדולים מאוד

עמותת הצלחה, אשר פועלת להגברת האכיפה האזרחית בתחומים כלכליים שונים, פנתה הבוקר (יום ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאישור תביעה ייצוגית, נגד קבוצת דלק, חברת כהן פיתוח, ומשפחות כהן ותדמור.
הבקשה הוגשה באמצעות באי כוחה של הצלחה - משרדי גיל רון, קינן ושות', ואביעד, סרן ושות' ועורך-הדין אלעד מן.

על-פי בקשת האישור, משך עשרות שנים משפחות כהן ותדמור החזיקו ב-51% במניות של חברת כהן פיתוח בנפרד, ללא הסכם בכתב או בעל-פה, והציגו את ההחזקות כנפרדות.
במצב דברים זה, מי שמבקש לרכוש 45% ממניות החברה חייב לצאת בהצעת רכש המופנית אל כל בעלי המניות.

בשנת 2011 החברה דיווחה, כי היא בוחנת את האפשרות לראות בכהן ותדמור בעלי שליטה, למרות שאין הסכם ביניהם, ולאחר מכן היא הודיעה שיש לראות בהם בעלי שליטה. סמוך לאחר מכן קבוצת דלק רכשה את המניות, ללא הצעת רכש.

קבוצת דלק רשמה כתוצאה מהרכישה רווח של 3.6 מיליארד ש"ח, חלק נכבד מההון העצמי שלה כיום. הרווח נרשם כתוצאה משינוי בשיטת הרישום של החזקות קבוצת דלק בשותפות אבנר.

הצלחה טוענת כי לרשות חברי הקבוצה בהכרח עומדת עילת תביעה מצויינת. אם, כפי שדווח לציבור, כהן ותדמור לא היו בעלי שליטה בחברה, מן ההכרח היה לבצע את הרכישה בדרך של הצעה לכל בעלי המניות. אם כהן ותדמור כן היו בעלי שליטה, הרי שבמשך עשרות שנים נמסר לציבור מידע לא נכון על כך, כשדווח על החזקה נפרדת.

בן-ציון ציטרין, חבר הועד המנהל של הצלחה: "זו הפעם הראשונה שארגון ציבורי נוקט בצעדים אקטיביים להגנה על המשקיעים ולקידום אכיפה אזרחית פרטית בשוק ההון. המקרה הזה מייצג הזדמנות טובה להדגים שיש כאן שומרי סף ציבוריים שצופים על המתרחש מהצד ולא יהססו לנקוט פעולות לטובת הציבור במקרים של הפרת החוק".

הבקשה לאישור התובענה כייצוגית הוגשה למחלקה הכלכלית של בית-המשפט המחוזי בתל-אביב יפו. (ת"צ 2484-09-12)

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעו"ד אלעד מן: 0544-575220

רצ"ב הבקשה

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.