מפרסם: ציטרין גרופ
תאריך: 11/09/2012 09:30
נושא: כלכלה וכספים
הודעה לעיתונות

תוכנית להעמקת הגבייה וצמצום הגרעון הממשלתי

עו"ד הכהן: להחיל חובת דיווח כללית על כלל האזרחים ולאתר אוכלוסיות המתגוררות באזורי יוקרה ואשר אינן מופיעות ברשת המס
מסמך מפורט של צוות מיסוי וכלכלה של הפורום המשפטי למען א"י הוגש לשר האוצר וכולל שורה ארוכה של צעדים בתחומים שונים, שעשויים להניב לקופת המדינה מיליארדי שקלים

תוכנית מקיפה להעמקת הגבייה ולצמצום הגרעון הממשלתי, הוגשה בסוף השבוע לשר האוצר, יובל שטייניץ, בידי צוות מיסוי וכלכלה של הפורום המשפטי למען א"י.
בתוכנית המפורטת, שהוגשה לשר יובל שטייניץ, מוצע להחיל חובת דיווח כללית על כלל האזרחים, למסות את סקטור היהלומנים, ואת סקטור עולים ותיקים ותושבים חוזרים שהתרגלו לא לשלם מס על הכנסותיהם בחו"ל.
כמו כן, מציע הצוות בראשות עו"ד איתי הכהן, להעמיק את הגבייה בסקטור הערבי והחרדי, וכן "לעלות" על ישראלים המתגוררים באזורי יוקרה, ואשר אינם מצויים ברשת מס הכנסה באמצעות בדיקת מאגר פרטי הזהות של המחזיקים בנכסי הנדל"ן בישראל, המצוי בידי הרשויות המקומיות ובמרשם המקרקעין.
בתחום הנדל"ן, מציע הצוות את השבת מס הרכוש על קרקעות זמינות לבנייה ועל דירות מגורים ריקות, על מנת להגדיל את ההיצע בשוק וכן לבטל את הפטור ממס שבח על דירות מגורים להשקעה.
עוד מציע הצוות, בנייר עבודה מפורט, הפעלת מע"מ באופן דיפרנציאלי, כאשר על סל צריכה בסיסי כגון מוצרי מזון, תרופות ושירותים חיוניים נוספים, יוטל מע"מ בשיעור נמוך.
כמו כן, מציע הצוות להרחיב את בסיס המס לעניין תשלומי המס לביטוח הלאומי, גם על הכנסות הוניות, ולא רק להכנסות מיגיעה אישית.
בתוכנית שנשלחה גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו; לנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר; ליו"ר ועדת הכספים בכנסת, משה גפני; ולדורון ארבלי, מנהל רשות המיסים, קורא הפורום להטיל מס מלא על כל הרווחים הכלואים, בניגוד להצעת החוק הממשלתית המתכוונת לחלק הטבות מס מפליגות לחברות הנהנות מהטבות לפי חוק עידוד השקעות הון ואשר צברו בגין חוב זה רווחים בסכומים המוערכים בכ-100 מיליארד ₪.
במסגרת המבצע המוצע להגדלת אוכלוסיית משלמי המיסים בישראל והיקפי גביית המס, מציע הצוות לקבוע מנגנון ניכוי/זיכוי כנגד קבלות, גם על הוצאות פרטיות ולא רק עיסקיות – צעד שיעודד אנשים פרטיים לדרוש קבלות מכל נותני השירותים הקטנים למיניהם.
לדברי עו"ד הכהן, יש להרחיב את מבצע גילוי מרצון לא רק להכנסות מחו"ל, ולהמירו למבצע "הקש בדלת" ראשון ולפיו, מי שיגיע ביוזמתו לפקיד השומה וידווח על הכנסותיו, ישלם מס מלא אך ללא סנקציות פליליות וקנסות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.