מפרסם: מורן פז יחסי ציבור
תאריך: 12/09/2012 09:56
נושא: מוזיקה
הודעה לעיתונות

WHY? להקת ההיפ-הופ / פופ אקלקטי האהובה חוזרת לישראל עם אלבום חדש והרכב מחודש.

חמישי 06/12/12 בארבי ת"א

את וואי? אין צורך להציג. השלישיה היהודית כבשה את לב הקהל הישראלי בביקורה הראשון בארץ ב 2009 וחזרה להופעה נוספת באפריל 2010 ביום הולדתו של הסולן יוני וולף.
אחרי שנתיים וחצי של ציפייה הם חוזרים לישראל להופעה אחת שתחתום את סיבוב ההופעות האירופאי לרגל יציאת ה EP -SOD IN THE SEED שיצא באוגוסט (וניתן להורדה בחינם) והאלבום החדש והמצופה MUMS ,ETC שיצא בחודש אוקטובר וסינגל ראשון ממנו יצא וזכה להצלחה רבה.

חברי ההרכב המורחב שיגיעו לארץ הם יוני וולף (שירה), אחיו ג'סייה וולף (תופים, וויבראפון) , דאג מקדרמיד (גיטרה) ואליהם יתווספו מתופף נוסף – בן סלואן שינגן על תופים ומרימבה, ושרה ג'ין ווינטרס(גיטרה, קלידים) והבסיסטית ליז וולף (אשתו של ג'סיה).

מאז ההופעה האחרונה הספיק וולף לעזוב את קליפורניה, ולהקים בית בסינסינטי באוהיו, וכמו כן לחזור לאכול בשר לאחר 15 שנים שהיה טבעוני. אחיו ג'סייה התחתן בשנית ואשתו ליז מתפקדת כיום כבסיסטית של הלהקה. בנוסף חתמה הלהקה בלייבל היוקרתי "סיטי סלאנג"- הבית של להקות כמו קאריבו, קלקסיקו, לאמבצ'ופ וכו'.

וולף הסולן, כותב השירים והמלחין של Why? הינו יהודי אשר החל להתעסק במוסיקה לאחר שגילה טייפ סלילים ישן בבית הכנסת של אביו הרב.
מאז הספיק לייסד את לייבל ההיפ- הופ המוערך . Anticon אליו השתייך גם הרכבו הקודם cLOUDDEAD שהשפיע רבות על הצלבת האלקטרוניקה וההיפ- הופ אותה אפשר לשמוע באלבומיהם. כשהתפרק ההרכב ב2002 החל וולף לעבוד תחת השם וואי?.

עד היום הוציא ההרכב בראשותו של וולף ארבעה אלבומים,ארבעה EP'S וסינגלים הכוללים את שיתופי הפעולה הרבים שהספיקו לעשות עד היום.הפריצה המשמעותית הגיעה בשנת 2005 עם אלבומם השני “Elephant Eyelash” אשר הפך במהרה לאחד האלבומים המדוברים והמוערכים . השילוב בין הפולק לבין ההיפ הופ ופופ רך הציב את ההרכב באור הזרקורים והרחיק אותו מסגנון האוונגרד ומהביזאר.

ב 2008 הוציאו את יצירת המופת “Alopecia” שזכתה להצלחה מסחררת ולשבחים רבים בכל העולם. האלבום לווה בסיבוב הופעות אשר בחלקו היה משותף עם יו לה טנגו והסילבר ג'וז ואף זכה לתואר אלבום השנה במקומות שונים בעולם ובמיוחד בתקשורת הישראלית.
במסגרת סיבוב הופעות זה הגיעה הלהקה לראשונה לישראל ונתנה הופעה בלתי נשכחת.

בשנת 2009 הפתיעה את מעריציה כשהוציאה את אלבומם Eskimo Snow"" . אשר הראה צד שונה רגיש ועדין יותר של הלהקה , והוגדר על ידם כ"הדבר הכי פחות היפ-הופי שהוצאנו אי פעם". אלבום זה זכה להערכה רבה ע"י המבקרים , ולחיבוק אוהב מצד הקהל הישראלי שהצביע ברגליים שוב בהופעתם השנייה בישראל שהייתה סולד אאוט.

06.12.12 מועדון הבארבי קיבוץ גלויות 52 תל אביב
דלתות - 21:30
מחיר כרטיס: 129 ₪ במכירה מוקדמת, מחיר מלא 149 ₪.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מורן פז יחסי ציבור.