הודעה לעיתונות

ח"כ אורי מקלב: "אפעל לשנות את החקיקה לטובת הנכים"

בהמשך לחקיקה אותה מוביל ח"כ הרב אורי מקלב בעניין חוק הנכות הוא נפגש עם יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות הרב שמאי שזירי ושמע ממנו בנוגע לדברים נוספים שטעונים תיקון. * הרב שמאי שזירי: יש צורך לקדם חקיקות נוספות ולאפשר לעוד אנשים לקבל את קצבאות הנכות שמגיעות להם אך אינם משולמות בגלל עיוות של החוק"

לאור החקיקה אותה מקדם ח"כ הרב אורי מקלב בעניין חוק הנכות, הוא נפגש בשבוע שעבר עם יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות הרב שמאי שזירי אשר ביקש לדון עימו בתקנות ובחוקים שטעונים שיפור בכל הנוגע לחוק הנכות של המוסד לביטוח לאומי.

במהלך הפגישה שהתקיימה בכנסת, דנו השניים בצורך ליזום חקיקה בעניין חוק הנכות המשפיע על תקנות המוסד לביטוח לאומי, לעדכן ולהרחיב את התקנות כפי שהמציאות מכתיבה.

יו"ר החברה המרכזית למימוש זכויות הרב שמאי שזירי מנה בפני ח"כ הרב מקלב את הבעיות איתן מתמודדות עקרות הבית אשר סובלות מבעיות רפואיות כמו גם אברכי הכולל, הילדים הנכים ומשפחות ברוכות הילדים שאחד מהוריהם חלה. עוולות אילו נובעות מחקיקה מיושנת ולא מעודכנת .

"המצב כיום הוא שישנם נכים רבים שאינם מקבלים את קצבאות הנכות מכיוון שהתקנות אינן מתייחסות בדיוק למצב הרפואי המיוחד שלהם ולא בגלל שהם פחות נכים או נזקקים מהאחרים" אמר שזירי לח"כ הרב אורי מקלב והוסיף כי ההצעות לתיקון חוק הנכות אותן קידם הח"כ כבר מסייעות בחלק מהמקרים לנכים, אולם יש עדיין צורך ברור להרחיב את התקנות על מנת שיאפשרו לעוד נזקקים לקבל את קצבת הנכות המגיעה להם"

הרב שזירי גולל בפני ח"כ הרב אורי מקלב את סיפורה של א.כהן, עקרת בית שסובלת במשך שנים ממחלת פרקים קשה ודכאון. חוסר תפקודה של האם בבית השפיע קשות על הילדים ועל כך שהמשפחה נתמכה בארגוני סיוע וחסד בשביל להתקיים. המשפחה ניהלה מאבק עיקש ופנתה שוב ושוב לועדות רפואיות בביטוח הלאומי אך ללא הצלחה. משהגיעה אל החברה המרכזית למימוש זכויות קיבלה סיוע ובסיעתא דישמיא זוכתה בקיצבת נכות לכל החיים. הרב שזירי: "מדובר על עוד מקרה של עקרת בית אשר בשל התנאים הקשים המיוחדים לעקרות הבית, שמוצבים כתנאי סף לקבלת הנכות, לא קיבלה את הקיצבה שמגיעה לה.

חבר הכנסת הרב אורי מקלב התעניין וחקר את דוגמאות מקרי המצוקה בהם נתקל הרב שזירי במסגרת עבודתו, כדי לחוקק ולפעול להיטיב עם הנכים באמצעות המשך תיקונים בחוק הנכות.

"כמי שעומד בראש החברה המרכזית למימוש זכויות ומסייע לאלפי אנשים לממש את זכאותם לנכות, אני מגלה ביורוקרטיה מסובכת ועוולות רבות שנעשות עם הנזקקים לקצבאות הנכות, עוולות אילו נובעות מחקיקה מיושנת ולא מעודכנת, מהתעלמות ממקרים פחות שכיחים של מצבים רפואיים קשים." אמר הרב שמאי שזירי " אנו מצליחים בסיעתא דישמיא לסייע לאלפי זכאים לממש את זכותם לנכות, אולם יש צורך בשינויים חקיקתיים מהותיים, מתמשכים ועקביים על מנת לאפשר לעוד אנשים לקבל את קצבאות הנכות שמגיעות להם ובכך לשפר את חייהם של אלפי משפחות שמתמודדות עם בעיה רפואית של יקירם". סיכם הרב שזירי.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ביכלר אסטרטגיה ויחסי ציבור.