מפרסם: ציטרין גרופ
תאריך: 25/11/2012 14:07
נושא:
הודעה לעיתונות

הלהיט החדש – תוכנת חיתום מבית PersonalID ומחקר אלגוריתמים

כמה פעמים קרה לכם ששלחתם קובץ סגור, אפילו קובץ PDF והופתעתם לגלות שמישהו שקיבל אותו הצליח לחדור, לעדכן ולערוך אותו מחדש? בעלי עסקים רבים מניחים שקבצי PDF עמידים בפני שינויים ולא נותנים את דעתם למשמעויות הקשות של שינויי טקסט, שעלולים לעיתים להיות מהותיים ואף קריטיים לעסק ולבעליו – כך אומר גדעון רצר, מנהל גורם מאשר בחברת PersonalID המתמחה בהנפקת חתימות אלקטרוניות.

הקהל המיידי לתעודת חתימה אלקטרונית הם ציבור עורכי הדין, רואי החשבון וכל עובד בארגון שבתפקידו נדרש לאשר מסמכים בטרם העברתם לגורמים אחרים כגון מבקרי פנים או עובדי רשויות, שהמדינה הסמיכה לתפקידים אלה.

בעוד ציבור עורכי הדין ורואי החשבון רגישים, בתוקף עיסוקם, לסוגיית החתימה האלקטרונית ומשמעויותיה, הרי שציבור ענק של עוסקים יופתע לדעת שמה שנחזה לקובץ סגור, אינו חתום למעשה, ואפשר להתייחס אליו כמו לקובץ WORD פתוח. המשמעות – כאשר אנו שולחים מסמך שאנו רוצים שאיש לא ייגע בו או ישנה בו מילה, האמצעים המוכרים לנו אינם מספקים הגנה.
חברת PersonalID משווקת תוכנת חיתום , במחיר 299 ₪ + כרטיס חכם. "הכרטיס הוא המפתח להצפנה, תוכנת החיתום היא המנעול", מסביר רצר, שגם הוא הופתע שמשתמשים רבים במחשב אינם מודעים לכך שבאמצעות תוכנת אקרובט, ניתן "לפרוץ" בקלות קבצי PDF סגורים.
- למי מתאימה התוכנה שלכם?
רצר: "תוכנת החיתום מתאימה לכל מי שרוצים להיות בטוחים שאיש לא יוכל לגעת בדוא"ל שלהם. כל מי שבמסגרת עבודתו רוצה להיות בטוח שהמסמך שלו והחתימה שלו יהיו מוגנים ובלתי ניתנים לשינוי או תיקון שלא על דעתם."
לדברי רצר, במרבית המערכות כיום, כולל של משרדי הממשלה ורשויות, התוכנה היא בסיסית ולא ידידותית. התוכנה של חברת PersonalID מתחברת לאופיס, ומאפשרת לחתום על כל מסמך. התוכנה יודעת לשלב חתימה גרפית או מלל, ובניגוד למתחרים בשוק, היא נוחה מאד לשימוש.
לדברי רצר, ההתקנה היא פשוטה ביותר, ויכולה להיעשות גם מרחוק. גם השימוש בתוכנה הוא פשוט, ולא נדרשת הדרכה מורכבת על מנת להכניסה לשימוש מיידי בנוהל העבודה השגרתי של המשרד.

אודות

פרסונל איי די (בה שותפה לשכת המסחר תל אביב של איגוד לשכות המסחר) נמנית על קבוצת סקיורנט, שנוסדה בשנת 1999 מתוך חזון להוביל את השוק הישראלי בתחום אבטחת המידע ובתחום התעודות הדיגיטליות.
סקיורנט פועלת כספקית מובילה לפתרונות ומתן שירותי אינטגרציה בתחום אבטחת מידע ומערכות הפעלה, ולא מכבר זכתה במכרז הממשלתי להנפקת תעודות זהות חכמות. במכרז, אליו נגשו סקיורנט וHP, הם נבחרו כזוכים להקמת המערכת התפעולית.
בקבוצה מועסקים כ-50 עובדים וקבלני משנה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.