מפרסם: ציטרין גרופ
תאריך: 29/11/2012 10:15
נושא: כלכלה וכספים, משפט
עוד איתי הכהן - צלם: ישראל מלובני
עוד איתי הכהן - צלם: ישראל מלובני
הודעה לעיתונות

בעקבות הוצאת שומות מס רטרואקטיבי​ות על ידי רשות המיסים

בעקבות הוצאת שומות מס רטרואקטיביות על ידי רשות המיסים
עו"ד הכהן : על הכנסת לעצור בחקיקה לפני הבחירות פגיעה בבני זוג העובדים בעסק משותף
לדברי עו"ד הכהן, מומחה למיסוי, הוראת החוק המתפרשת כיום על ידי רשות המיסים חוסמת למעשה כל אפשרות לחישוב נפרד של בני זוג

"לאור התנהלותה המזורזת של רשות המיסים בהוצאת שומות מס רטרואקטיביות במאות אלפי שקלים לבני זוג העובדים בעסק המשותף, על הכנסת לבצע מהלך בלימה מזורז באמצעות חקיקה עוד לפני הבחירות, שיבטל לחלוטין את הוראת סעיף 66(ד) לפקודה" – כך אומר עו"ד איתי הכהן, מומחה למיסוי.
ועדת הכספים של הכנסת קיימה השבוע דיון סוער בסוגייה, בעקבות הודעת רשות המיסים על הרחבה, כביכול, של הקלות לבני סוג נישומים העובדים בעסק משותף שדרשו חישוב נפרד, אך המתייחסת לתיקים פתוחים בלבד שבהם קיימת סוגיית חישוב מאוחד/נפרד.
לדברי עו"ד הכהן, הוראת החוק האמורה, כפי שהיא מנוסחת היום ומתפרשת על ידי רשות המיסים, חוסמת למעשה כל אפשרות של חישוב נפרד לבני זוג. "יש לאפשר לבני זוג העובדים יחד בעסק משותף להיות ממוסים באופן נפרד כמו זוגות נשואים אחרים שאינם עובדים יחד בעסק המשותף ואין להטיל עליהם מס יותר גבוה רק בשל העובדה שהם נשואים".

לדברי עו"ד הכהן, במצב החוקי הקיים היום מתייחסים לזוגות כאמור כאילו מדובר בנוכלים, בעוד שבפועל ברוב מוחלט של המקרים, מדובר באנשים הגונים המקבלים שכר ראוי על עבודתם ויש למסות אותם באופן עצמאי ונפרד ולאפשר לכל אחד מהם להנות ממדרגות המס הנמוכות. "כדי לשנות את המצב החוקי אין צורך בחוק מסורבל, כפי שרשות המיסים מנסה להוביל, שרק יאריך את תיקון העוול ויסבך עוד יותר את העניינים. לרשות המיסים יש כבר היום די אמצעים חוקיים לטפל ברמאים שעלולים לנצל זאת לרעה ובצורה לא ישרה ואין צורך לחוקק חוק מיוחד בעניין הזה".
המצב החוקי היום, אומר עו"ד הכהן, הוא בלתי נסבל ומהווה הפליה קשה, בעיקר נגד נשים. הוא אינו מכבד ואינו הולם את שיטת המשפט שלנו, כפי שגם בית המשפט העליון קבע לאחרונה בפס"ד מלכיאלי-שקורי ויש לבטלו באופן רטרואקטיבי לפחות החל משנת 2003, שבה פורסם פס"ד "קלס", שם הביע בית המשפט העליון לראשונה את ביקורתו על הרשות."

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- ציטרין גרופ.