ג'ולי קית- שמצאה את המכתב
ג'ולי קית- שמצאה את המכתב
המכתב ממחנה העבודה
המכתב ממחנה העבודה
הודעה לעיתונות

הקישוט לחג הכיל מכתב מהסיני שהכין אותו:

"אם קניתם את המוצר הזה במקרה, אנא שלחו את המכתב הזה לארגון זכויות אדם - אלפי בני אדם שנמצאים תחת דיכוי המפלגה הקומוניסטית הסינית יודו ויזכרו אתכם לנצח" - כך נכתב בפתק שהיה חבוי בקופסה של קישוטי ליל כל קדושים במשך שנה שלמה.

ג'ולי קית, שקנתה את הערכה, שלפה את המכתב שקופל לשמונה ונדחס בין שתי מצבות קלקר לפני כחודשיים, כשרצתה לקשט את ביתה. התחינה מצדו השני של העולם המתינה בסבלנות והעלתה אבק במחסן, בין שלדים מלאכותיים, מצבות מפלסטיק וקורי עכביש מזויפים. במכתב, שנכתב בכתב יד בעילגות באנגלית כשאותיות סיניות מבצבצות מתוך השורות מדי פעם, נאמר כי "ערכת בית הקברות [שם המוצר] הוכנה ביחידה שמונה, מחלקה שתיים במחנה העבודה כפייה 'מא-סאן-ג'יה' שבמחוז ליאונינג.

"האנשים עובדים כאן 15 שעות ביממה בלי ימי מנוחה ובכל החגים", נכתב. "אם לא, יענו אותנו, יכו אותנו ויקללו אותנו. אנחנו עובדים כמעט ללא תשלום - עשרה יואן לחודש (שישה שקלים לחודש ). האנשים שעובדים כאן קיבלו עונש של שנה עד שלוש שנים ללא משפט ורבים מהם הם מתרגלי פאלון גונג".

גם עכשיו, בזמן שאתם קוראים את שורות אלו, המשטר הסיני חוטף, כולא ומענה רבבות בני אדם רק בשל דרכם הרוחנית. מתרגלי הפאלון גונג הכלואים בסין הם קבוצת אסירי המצפון הגדולה ביותר בעולם ולפי נתוני מחלקת המדינה האמריקנית, שגינתה את סין בשנת 2001 בגין רדיפת הקבוצה, לפחות חצי מהאסירים כיום במחנות העבודה בכפייה בסין הם מתרגלי השיטה.

למרות שהמכתב לא היה חתום, קית בת ה-42 מפורטלנד (ארה"ב) הייתה המומה וחשבה שזה צעד מאוד נועז. כמו מסר נואש בבקבוק, הפתק עשה דרך של יותר מ -5,000 קילומטרים והיא לא הייתה יכולה להתעלם ממנו.

קית פרסמה את המכתב בפייסבוק וניסתה להפיץ את המסר והסיפור נחשף בכמה ערוצי תקשורת בארץ ובעולם ולכמה ארגוני זכויות אדם:

http://www.oregonlive.com/happy-valley/index.ssf/2012/12/halloween_decorations_carry_ha.html

קרדיט לצילום המכתב שמצאה קית ולתמונתה של ג'ולי קית:
Orengonlive.com

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מרכז המידע הישראלי של פאלון דאפא.