"מקול הלב", ערב גאלה של מקהלות מורן

יום א', 10 פבר' 2013 בשעה 19:00
מיקום: מוזיאון תל-אביב לאמנות
כתובת: שד' שאול המלך 27, תל-אביב (מפה)
משך: 3 שעות
הודעה לעיתונות

נערי טוקאיר (פנימיה לילדים בסיכון) בפרויקט משותף עם מקהלת מורן במוזיאון ת"א

"מקול הלב", ערב הגאלה השנתי של מקהלת מורן: רפרטואר חובק תרבויות ועולם, הישגים אמנותיים המעודדים אידיאולוגיה חברתית, וגם אורחת מכוכב נולד, חגית יאסו, שתשיר עם בנות העדה האתיופית.
מוזיאון תל-אביב, אולם רקנאטי, יום ראשון 10.2, בשעה 19:00

בכל יום רביעי מתייצבים 20 מנערי פנימיית טוקאיר(קיבוץ בחן) לילדים בסיכון, לחזרה עם מקהלת מורן. ילדים מבתים קשים, המביאים עמם מטען של חוויות קשות ויאוש, שרים עם מקהלת הילדים הרשמית של האופרה הישראלית.
בשבוע הבא הם יופיעו יחד במוזיאון תל-אביב לאמנויות,בערב הגאלה של המקהלה. פרויקט עם הישגים מוסיקליים חובקי עולם, ועם הרבה נשמה.

ההופעה המשותפת תתקיים בערב הגאלה של המקהלה. הערב הוא תחנה נוספת בפרויקט הייחודי שבנתה המוסיקאית והמנצחת נעמי פארן, שיוצר חיבורים בין המקהלה לבין אוכלוסיות מיוחדות.
לא מדובר בעוד מקהלת בית ספר, רחוק מכך: ילדי הפנימיה, המגיעים מרקע קשה וסובלים מהפרעות התנהגות, מקבלים מקום לביטוי עצמי ולהוכיח יכולות, עובדים עם מלחין, מנצח ופסנתרן, לומדים טקסטים ומושגים מעולם המוסיקה והם חלק ממקהלת מורן, שהיא מקהלת הילדים הרשמית של האופרה הישראלית. מדי יום רביעי הם מתנתקים משגרת הפנימיה ומתייצבים לחזרה.
לצדם מופיעות נערות בנות העדה האתיופית משכונת נורדאו בנתניה, שחולמות לפרוץ את גבולות השכונה לקריירה של שירה.

הפעילות למען הקהילה כוללת שיתוף פעולה גם עם נוער בצרכים מיוחדים ועם ילדים חולי סרטן בבית החולים שניידר, שזמרי המקהלה מגיעים לשיר ליד מיטותיהם ולחזק אותם. סג"מ עופרי לב שהחלימה מלוקמיה כשהיתה בת שלוש, לא שכחה, ולימים הצטרפה אל המקהלה וניהלה את הפרויקט בבית החולים.

ערב הגאלה שיתקיים בשבוע הבא כולל יצירות קלאסיות וקטעי אופרה, פיוטים מהמקורות ושירי משוררים. ההכנסות יוקדשו להמשך פעילות החינוך המוסיקלי, למעורבות חברתית ותרומה לקהילה.

הזמנת כרטיסים בטל': 054-2455925
במייל: [email protected]
אתר המקהלה www.moran-choir.co.il

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- מירית סטרומצה הסיפור האמיתי.